Λιμενικό: Πώς έγινε η επιχείρηση στο Φαρμακονήσι

Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014


Τις δραματικές συνθήκες υπό τις οποίες εξελίχθηκε η επιχείρηση του Λιμενικού στο Φαρμακονήσι περιέγραψε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Διευθυντής Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Νικόλαος Πατρινός.

Στην επιχείρηση έχασαν τη ζωή τους μετανάστες, ενώ υπήρξαν πολλές καταγγελίες από τους διασωθέντες και διεθνείς οργανώσεις ότι το Λιμενικό με το σκάφος 136 προσπάθησε να τους επαναπροωθήσει παρανόμως στην Τουρκία και τους έριχναν στη θάλασσα.

Ο Ν. Πατρινός είπε ότι οι άνεμοι στην περιοχή ήταν νοτιοανατολικοί 5 – 6 μποφόρ και κρίθηκε ως προσφορότερη επιλογή η ρυμούλκηση του αλιευτικού σκάφους με τους μετανάστες προς το Φαρμακονήσι.

«Αυτά όλα γίνονται σε λεπτά. Η εντολή είναι σε δύο στελέχη να επιβιβαστούν στο αλιευτικό σκάφος προκειμένου να προσδέσουν σκοινί ρυμούλκησης, εν προκειμένω ένα απλό σκοινί πρόσδεσης 12 μέτρων. Δόθηκε εντολή να παραμείνουν στο σκάφος. Έδεσαν από μία δέστρα (κοτσονέλο) στην πλώρη με μία απόσταση 10 μέτρων. Ο καιρός ήταν από την πρύμνη, τους πήγαινε βορειοδυτικά», ανέφερε ο Ν. Πατρινός σημειώνοντας ότι «έπρεπε να ορθοπλωρήσουν το αλιευτικό σκάφος».

«Τα 2 στελέχη απευθύνουν δύο ερωτήσεις στους επιβαίνοντες. «Πόσοι είστε», «ποιος είναι ο καπετάνιος». «Οι απαντήσεις ήταν ασαφείς. Ένας μετανάστης μιλούσε λίγα αγγλικά. Έλεγε για 15, μετά για 16 μετά για 18 επιβαίνοντες», σημείωσε ο διευθυντής του Κέντρου Επιχειρήσεων και συνέχισε: «ειδοποιήθηκε ο πλοίαρχος του Λιμενικού από τα στελέχη που ήταν στις αλιευτικό και το στέλεχος που ήταν στην πρύμνη του 136 ότι αποκολλάται η δέστρα. Η άμεση κίνηση από το κλιμάκιο ήταν να πάρουν το σκοινί επάνω για να μην "ρουφήξουν" το σκοινί οι κινητήρες».

«Γίνεται προσπάθεια και μετεπιβιβάζεται στο αλιευτικό εκ νέου ένα μέλος του πληρώματος, ο μηχανικός του πλωτού, και δένει πάνω στα ρέλια (τα κιγκλιδώματα)»
, συνέχισε ο Ν. Πατρινός.

«Το 136 έχει χρησιμοποιήσει ένα μικρό προβολέα. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στο σκάφος ο μηχανικός. Εκείνη τη στιγμή διαπιστώνεται ότι ένας εκ των επιβαινόντων μιλά στο κινητό του και έχει συνεχείς επικοινωνίες». Λίγο μετά «ακούγονται φωνές από τον άνθρωπο με το κινητό να δείχνει ότι είναι 2 άτομα στη θάλασσα. Ακαριαία υπάρχει μετακίνηση όλων και αυτό φέρνει ανατροπή του σκάφους. Το 136 έκανε κράτει τις μηχανές, με αποτέλεσμα λόγω αδράνειας, το αλιευτικό να βρεθεί πάνω στο 136».

«Οι περισσότεροι μετανάστες επιβιβάσθηκαν στο 136 από την πρυμναία πλατφόρμα του σκάφους. Αρχίζει το σκάφος να ανεβάζει κόσμο. Η απόσταση ήταν 2 – 3 μέτρα. Έπεφταν στη θάλασσα και τους έπιαναν από όπου έβρισκαν. Το δεύτερο μέλος του πληρώματος έριξε και σκάλα απ’ όπου ανέβηκαν», υπογράμμισε ο Ν. Πατρινός αναφέροντας πως «ο μηχανικός του 136 δήλωσε ότι το διασωθέν ανήλικο περισυνελλέχθηκε από τον ίδιο μέσα στη θάλασσα όταν εκείνος κρατιόταν από το ρέλι».

Επανερχόμενος στην εξιστόρηση των γεγονότων ο Διευθυντής ανέφερε πως «την ίδια στιγμή (στις 2.13) μας ενημερώνει ο κυβερνήτης για το περιστατικό. Μας προκάλεσε άγχος ότι δεν υπάρχει τίποτα παραπλέον στην περιοχή». Μετά «εκπέμπεται σήμα κινδύνου. Το 136 παραμένει, όμως έχουμε μία ατυχή συγκυρία. Στις 2.20 εκδηλώνεται πυκνός καπνός στο σκάφος, προέρχεται από το μηχανοστάσιο, αλλά δεν μπορεί να πει από πού, καθώς στα καπάκια της μηχανής κάθεται ο κόσμος. Συνεχίζει με την δεξιά μηχανή δηλώνοντας ότι «δεν μένω άλλο στην περιοχή, πρέπει να φύγω».

«Το δίλημμα είναι θα σώσει σκάφος, 16 επιβαίνοντες και το πλήρωμά του ή θα κόψει το σκοινί που κρατούσε το αλιευτικό στην πρύμνη που μας έλεγαν ότι είναι ακόμη επιβαίνοντες; Προκρίνεται η πρώτη λύση, να κόψει το σκοινί με το αλιευτικό».

Ακολούθως αρχίζουν επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης. Σηκώνεται το Σούπερ Πούμα, εκδίδεται ΝΟΤΑΜ, φτάνουν ναυαγοσωστικά από Λέρο και Κάλυμνο, ενώ εμφανίζονται τουρκικό ελικόπτερο και ακτοφυλακίδα, αλλά «η Άγκυρα μένει στην ακτογραμμή και δεν παρεμβαίνει».

Το ξημέρωμα έφθασε δεύτερο Σούπερ Πούμα και μηχανότρατες μήπως βρουν κάτι από τα ηχοβολιστικά τους συστήματα.

Ο Ν. Πατρινός είπε ότι «το 136 έφθασε στις 2.30 στο Φαρμακονήσι. Μόλις έδεσε έχασε και τη δεύτερη μηχανή του» και από το σημείο αυτό άρχισε η διαχείριση του κόσμου και σταματά η εμπλοκή. Σημειώνεται πως για το πώς εκδηλώθηκε η πυρκαγιά διεξάγεται ΕΔΕ.

Νωρίτερα ο αρχιπλοίαρχος Ιωάννης Καραγεωργόπουλος (υπεύθυνος για τα θαλάσσια σύνορα) παρουσίασε ένα σημείωμα με οδηγίες που, όπως είπε, βρέθηκε πάνω σε μετανάστη. Σύμφωνα με τον αρχιπλοίαρχο ανάμεσα στις οδηγίες ήταν να τρυπήσουν το πίσω μέρος της βάρκας όταν πλησιάσουν στα ελληνικά παράλια, ώστε να αρχίσει να βουλιάζει, να δηλώσουν ότι είναι Παλαιστίνιοι και να χρησιμοποιήσουν ένα κοινό αραβικό όνομα, όπως Αλί Μοχάμεντ.

Μ. Βαρβιτσιώτης: Δεν υπάρχει οδηγία για βίαιες επαναπροωθήσεις

«Δεν υπάρχει οδηγία για βίαιες επαναπροωθήσεις ή άλλου είδους απάνθρωπες συμπεριφορές. Είναι σαφής η εντολή για περιφρούρηση των συνόρων και διάσωση κάθε ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την επιχείρηση στο Φαρμακονήσι με αφορμή τις καταγγελίες από τους μετανάστες και διεθνείς οργανισμούς ότι το Λιμενικό τους έριχνε στη θάλασσα και τους έσπρωχνε προς τα τουρκικά ύδατα. Σημειώνεται ότι οι καταγγελίες αυτές δεν σχολιάσθηκαν από την κυβέρνηση.

«Ο υπουργός από την πρώτη στιγμή, δυστυχώς και το Αρχηγείο του Λιμενικού, διατύπωσαν πόρισμα», επεσήμανε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας και αναρωτήθηκε «τι πόρισμα θα βγάλει η ΕΔΕ, η δικαιοσύνη, η Ναυτοδίκης όταν η πολιτική και φυσική ηγεσία έχουν εγκιβωτίσει την έρευνα;». Μάλιστα ρώτησε αν τις καταθέσεις από τους μετανάστες «τις πήραν άνθρωποι που έφθασαν με ελικόπτερο» στην περιοχή.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, απαντώντας στην κριτική από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα, ο οποίος υποστήριξε ότι τόσο ο υπουργός όσο και το Αρχηγείο του Λιμενικού από την πρώτη στιγμή, δυστυχώς διατύπωσαν πόρισμα, είπε: «Επιβάλαμε το δόγμα ότι δεν κινδυνεύει καμία ζωή στη θάλασσα. Γι’ αυτό σε 18 μήνες σε 140 περιστατικά έγιναν 3.174 διασώσεις», είπε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι «σε 17 μήνες στα 14 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου συνελήφθησαν 10.902 μετανάστες και 152 διακινητές». «Εφαρμόζουμε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου. Την συνθήκη Σένγκεν που δεν επιτρέπει την ελεύθερη είσοδο. Τις συνθήκες ασφάλειας της ναυσιπλοΐας. Μία φορτωμένη βάρκα που κινδυνεύει να βουλιάξει είναι παράνομη. Η παράνομη είσοδος μεταναστών στη χώρα είναι επίσης αδίκημα».

Κριτική άσκησε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζής, ο οποίος υπενθυμίζοντας ότι χάθηκαν 12 άνθρωποι τόνισε ότι ο χαρακτηρισμός του δυστυχήματος από τον Διευθυντή του Κέντρου Επιχειρήσεων Ν. Πατρινό ως «ατυχούς» είναι «επιεικώς απαράδεκτος». «Χρειάζεται μεγαλύτερη ανησυχία, μεγαλύτερη ευαισθησία», πρόσθεσε.

Ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης ζητεί ο Συνήγορος του Πολίτη

Εν τω μεταξύ ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) κάνει λόγο για ουσιαστική διερεύνηση των καταγγελιών σχετικά με την τραγωδία στο Φαρμακονήσι και επισημαίνει ότι πρέπει να ελεγχθούν τυχόν παράνομες πρακτικές θαλάσσιας ανάσχεσης και επαναπροώθησης αλλοδαπών.

Μάλιστα η ανεξάρτητη αρχή σημειώνει ότι δεν πρέπει να παραγνωρίζονται τα ζητήματα που αφορούν πρακτικές απώθησης, ιδίως θαλάσσιας, και επαναπροώθησης αλλοδαπών.

Επίσης, τάσσεται υπέρ του πλήρους εσωτερικού ελέγχου μέσω ένορκης διοικητικής εξέτασης, ο οποίος –όπως υποστηρίζει- «δεν δυσφημίζει το Λιμενικό Σώμα ούτε παραγνωρίζει τις πολλές περιπτώσεις διάσωσης ανθρώπων που κινδύνευσαν να πνιγούν κατά την παράνομη μεταφορά τους από θαλάσσης».

Τέλος, ο Συνήγορος αναφέρει ότι θα παρακολουθεί την εξέλιξη των ερευνών σχετικά με τους ναυαγούς του Φαρμακονησίου, «εμμένοντας στη διαφάνεια της διοικητικής δράσης, την προστασία της ζωής και του δικαιώματος πρόσβασης στο άσυλο και τη διασφάλιση των νόμιμων διαδικασιών και των διεθνών και ευρωπαϊκών κατευθύνσεων του συστήματος ασύλου».

Πηγή

18 σχόλια:

Ανώνυμος 29 Ιανουαρίου 2014 - 8:51:00 μ.μ. EET  

Τι? Είχαν οι λαθραία εισερχόμενοι κινητό τηλέφωνο για να επικοινωνούν με "κάποιον"?

Είχαν και γραπτές οδηγίες να τρυπήσουν τη βάρκα ώστε να βουλιάξει πλησίον Ελληνικών παραλίων και να δηλώσουν ότι είναι Παλαιστίνιοι χρησιμοποιηώντας κοινά Αραβικά ονόμα΄τα πχ Αλί Μοχάμεντ?

Εκπλήσομαι! Πέφτω από τα σύννεφα! Δεν γίνονται αυτά! Μπαααα εγώ δεν τα πιστεύω αυτά. Θα πιστέψω τις ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΣΑ που τα ξέρει καλύτερα από τους Λιμενικούς που αν και παρόντες μάλλον δεν είχαν τόσο καλή άποψη του τι συνέβαινε. "Θα το ρισκάρω" ala-Balaf βρε παιδί!

Α.Γ. 29 Ιανουαρίου 2014 - 9:07:00 μ.μ. EET  

Τι σημασία έχουν όλα αυτά όταν η παρουσίαση των γεγονότων από τα ΜΜΕ ακολουθεί πάντα την αριστερόστροφη λογική και η ερμηνεία τους είναι υποταγμένη στις αρχές του ψευτοπροοδευτικού καθωσπρεπισμού;Πείτε μου πόσα κείμενα υπεράσπισης,όχι των ανδρών του ΛΣ αλλά του τεκμηρίου της αθωότητας τους,διαβάσατε σε μέσα διαδικτυακής ενημέρωσης;Εξαιρουμένων των συνήθων υπόπτων...

AXEΡΩΝ 30 Ιανουαρίου 2014 - 1:19:00 π.μ. EET  

Ἐκείνος ὁ συνήγορος του διαβόλου,ἔεε του πολίτη,ποιοῦ ἀκριβῶς πολίτη συνήγορος εἶναι;

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 1:35:00 π.μ. EET  

Αμα ο Συνήγορος του Πολίτη δεν είναι συνήγορος του Ελληνα πολίτη, αλλά γενικά και αόριστα του οποιουδήποτε πολίτη απο οποιαδήποτε χώρα, τότε εμείς οι Ελληνες πολίτες που εκλέγουμε και αποφασίζουμε και πληρώνουμε και πολεμάμε για τούτη τη χώρα θα χρειαστούμε σίγουρα έναν οχι δήθεν ανεξάρτητο αλλά εξαρτημένο Συνήγορο του Ελληνα Πολίτη απο τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν ψηφίσει οι προγονοί μας στο συνταγμά μας.Εναν πραγματικό Συνήγορο του Ελληνα Πολίτη.

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 10:24:00 π.μ. EET  

Όποιος γνωρίζει ελάχιστα γεωγραφία, γνωρίζει ότι το Αφγανιστάν δεν βρέχεται από θάλασσα. Οπότε οι εισβολείς, οι προερχόμενοι από αυτή την χώρα, αποκλειεται να γνωρίζουν κολύμβηση εκτός αν η Καμπούλ και τα περίχωρα είναι γεμάτα πισίνες και σπα και δεν το γνωρίζουμε. Οι υπόλοιποι Ασιάτες (Μπαγκλαντες κλπ.) ενώ η σχέση τους με το υγρό στοιχείο περιορίζεται μόνο κατά την περίοδο των μουσώνων όπου και πνίγονται σαν τος μύγες, ελάχιστοι απ' αυτούς γνωρίζουν κολύμβηση. Όταν επομένως τους πετάνε στην θάλασσα οι Τούρκοι δουλέμποροι, το έργο περισυλλογής που εκτελεί το Λιμενικό είναι ΤΙΤΑΝΕΙΟ. Ε μην λοιδωρούμε τα παιδιά μας και από πάνω επειδή κάποιοι Νενέκοι θέλουν την Ελλάδα "οίκο ανοχής" και μπανανική δημοκρατία του χειρίστου είδους. Άλλωστε όλοι αυτοί οι Ασιάτες αν δεν θέλουν να πνίγονται στο Αιγαίο, μπορούν κάλλιστα αντί να διασχίζουν πεζοί την Ασία για να έλθουν στην Ελλάδα, να πάνε να ζητήσουν "άσυλο" στις γειτονικές τους χώρες (π.χ. Κίνα, Ινδία, Περσία, Σαουδική Αραβία, ΗΑΕ κλπ) που και ομόθρησκοί τους είναι (έτσι δεν θα έχουν πρόβλημα προσευχής) και άπλετη "φιλοξενία" θα έχουν. Αλλά τολμούν;;;; Θα τους φάει το μαύρο φίδι. Έτσι λοιπόν στην κυριολεξία "κουτσοί στραβοί (έρχονται) στον Αγ. Παντελεήμονα." Άντε και καλή λευτεριά συνέλληνες.

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 10:51:00 π.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Υποκλίνομαι στο σχόλιο περί του συνήγορου!

Μέντωρ

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 12:37:00 μ.μ. EET  

....«εμμένοντας στη διαφάνεια της διοικητικής δράσης, την προστασία της ζωής και του δικαιώματος πρόσβασης στο άσυλο και τη διασφάλιση των νόμιμων διαδικασιών και των διεθνών και ευρωπαϊκών κατευθύνσεων του συστήματος ασύλου».

έχουν ακούσει οι "ειδικοί" επιστήμονες και γραμματείς του κυρ συνήγορου, τι συμβαίνει από γερμανίας, γαλλίας, αγγλίας( θα κόβονται τα επιδόματα στους άνεργους μετανάστες, για να γυρνάνε στην πατρίδα τους και όχι να φυτοζωούν κατακλέβοντας τον κόσμο), αλλά λόγω ΕΕ μούγκα. βρήκανε το ελλαδιστάν και παρουσιάζουν τις μπούρδες τους. που αλλού μωρέ συμβαίνουν αυτά? ε?

AXEΡΩΝ 30 Ιανουαρίου 2014 - 2:12:00 μ.μ. EET  

@Μέντωρ
Ἔ,ἀδελφέ,μας τους παραπρήξανε τους ἀδένες!
Κάτι θα πρέπει να γίνει με αὐτό το μαγαζί,που ὅλα τα εἴχε ἡ Μαριορή,ὁ Συνήγορος του ἀνατολίτη της ἕλλειπε.
Για τις μνημονιακῆς ὑπαγορεύσεως πειρατείες,ὅπως τα χαράτσια μέσω λογαριασμῶν ΔΕΗ,μούγκα.
Για τα ἑγκλήματα κάθε ὄρκ εἰς βάρος Ἑλλήνων,μούγκα,για την Μυρτώ π.χ δέν θυμᾶμαι τι ἀκριβῶς θέση πήρανε...
Χαίρομαι που ξαναβρισκόμαστε.

strategy 30 Ιανουαρίου 2014 - 4:03:00 μ.μ. EET  

O Ανώνυμος 10:24 τα είπε όλα.

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 4:14:00 μ.μ. EET  

Είναι προφανές ότι η κατάθεση του κ. Πατρινού στη Βουλή δίνει σαφείς απαντήσεις σε όσους γνωρίζουν και σε όσους αντιλαμβάνονται την κατάσταση του συγκεκριμένου περιστατικού. Χωρίς να θέλω να προδικάσω την απόφαση του ναυτοδικείου, το ΛΣ και οι άνθρωποι του έκαναν οτι ήταν ανθρώπινα δυνατό για να σώσουν όσο περισσότερες ζωές. Οι οδηγίες που φαίνεται να είχαν κάποιοι από τους λαθρο, πριν από την επιβίβαση τους, δείχνει ενδεχομένως ότι μπορεί να υπήρχαν και άτομα που παρίσταναν αλλά δεν ήταν λάθρο, με σκοπό την πρόκληση του επεισοδίου

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 4:59:00 μ.μ. EET  

Επειδή πριν από καμιά ώρα μιλούσα με τίμιο εν αποστρατεία αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ (που μου έλεγε πως η πολιτική της επαναπροώθησης εφαρμόζεται πολλά χρόνια τώρα), θα με ενδιέφερε να δω πρώτα της φωτογραφίες του 136 από την όποια έρευνα.

Όσο αφορά για τους άνεργους μετανάστες που παίρνουν επίδομα, καλό είναι να γνωρίζουμε πως όσο είχαν δουλειά, στήριζαν το ασφαλιστικό σύστημα.

Τώρα για τη μετάδοση δεν μπορώ να χαρακτηρίσω γιατί δεν την έχω παρακολουθήσει. Μπορώ να υποθέσω όμως βε βάση τα όσα γνωρίζω για τον αρνητικό τρόπο που λειτουργούν τα Μ.Μ.Ε.

Τα για τη δράση των κυκλωμάτων των δουλεμπόρων τα γνωρίζουμε όπως και για την υπόγεια σχέση με αυτούς που μας κυβερνάνε.

Το πρόβλημα με την αθρόα εισροή των προσφύγων (και επιμένω στον όρο μιας και η πλειοψηφία προέρχεται από εμπόλεμες περιοχές) στην χώρα μας είναι επίσης γνωστό. Αποτελεί πύλη εισόδου στην Ε.Ε κυρίως από την ανατολή, όπως η Ισπανία,Πορτογαλία,Ιταλία από τον νότο.

Με βάση τα παραπάνω, μήπως θα έπρεπε να συζητάμε τουλάχιστον γιατί οι χώρες του νότου δεν έχουν καταφέρει να συντονίσουν τη δράση τους στην ευρωπαική "οικογένεια", για παράδειγμα;

seb.

Υ.Γ. Για να μη πω για το γιατί χρειαζόμαστε σε μια "δημοκρατία" συνήγορο ή για το πως θα ξεφορτωθούμε τους δυνάστες μας και θα γίνουμε ελεύθεροι πολίτες που θα συζητάμε και θα αποφασίζουμε εμείς για το τι είδους κοινωνία θέλουμε για μας, τους προγόνους μας και τα παιδιά μας.

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 5:14:00 μ.μ. EET  

Α, ξέχασα να αναφερθώ στην πολιτική εκμετάλευση του θέματος με προφανή σκόπο, αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε, τα αυτονόητα του ενός δεν είναι απαραίτητα και του άλλου.

Οπότε με συγχωρείτε.

seb.

Οδυσσέας 30 Ιανουαρίου 2014 - 5:43:00 μ.μ. EET  

@seb:
Μιλάς για θαλάσσιες ή για χερσαίες επαναπροωθήσεις;
Χερσαίες πράγματι γίνονταν κάποια εποχή, και έχω προσωπική γνώση.
Αλλά εδώ μιλάμε για θαλάσσιες επαναπροωθήσεις, που είναι άλλη συζήτηση.

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 6:00:00 μ.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Η χαρά μου είναι αμοιβαία!Τόσο εχθρικό πάντως κράτος προς τους γηγενείς,έτοιμο να τους φάει ανά πάσα ώρα και στιγμή στο όνομα σκοπιμοτήτων και μικροπολιτικών,δυσκολεύομαι να βρω ανά την υφήλιο,πραγματικά....Σήμερα ανήρτησα στο λογαριασμό μου στο Fb,κάτι σχετικό με τους τρεις ήρωες των Ιμίων,μέρα που είναι.Βρήκα πολύ μικρή ανταπόκριση.Η λοιδωρία όμως εναντίον των λιμενικών απο διαφόρους γνωστούς και φίλους πάντως,έβλεπα να έχει μεγάλο σουξέ.Με μεγάλη μου θλίψη έβλεπα κόσμο τον οποίο είχα δυστυχώς σε υπόλειψη,να ζητάει τη κεφαλή των ανδρών του ΛΣ.Ο ρόλος φαρσοκωμωδιακών καταστάσεων όπως ο συνήγορος του ανατολίτη αποτελεί το επιστέγασμα με τη βούλα της νεοελληνικής κατάντιας....


Μέντωρ

Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2014 - 6:29:00 μ.μ. EET  

@Οδυσσέα.

Με πιάνεις αδιάβαστο και ξαναζητώ συγγνώμη. Θα φροντίσω να το διευκρινήσω.

seb.

Γεράκι 31 Ιανουαρίου 2014 - 1:15:00 π.μ. EET  

Διαβάζοντας την περιγραφή καταλαβαίνω ότι αποδεικνύονται οι αδυναμίες για τις οποίες δεν ευθύνεται το ΛΣ. Οι λιμενικοί καλούνται με ανεπαρκή αριθμό και ποιότητα μέσων να εκτελέσουν μια αποστολή υπό δυσμενείς προϋποθέσεις. Εκτεταμένη θαλάσσια περιοχή που τη χαρακτηρίζει η εγγύτητα των μικρασιατικών παραλίων, η έντονη γεωγραφική ακτογραμμή με παρουσία νησιών/νησίδων και η έντονη κυκλοφορία εμπορικών, τουριστικών κι αλιευτικών σκαφών που προκαλούν κορεσμό στόχων προς έλεγχο. Το πρόβλημα μεγεθύνεται από την οργάνωση των διακινητών, την συνεργασία σε όποιο βαθμό με την τουρκική ακτοφυλακή που στην καλύτερη κάνει πως δεν βλέπει και η γνωστή τακτική δασκαλέματος των πελατών τους να μετατρέπουν πολύ εύκολα την επιχείρηση εντοπισμού κι ελέγχου σε διάσωσή τους με το να βυθίζουν το μέσο που τους μεταφέρει. Για αυτούς που πιστεύουν ακράδαντα ότι δεν εφαρμόζεται/στηκε ποτέ η τακτική επαναπροώθησης θέτω το εξής απλό ερώτημα. Γιατί δασκαλεύονται να βυθίζουν το σκάφος τους (κυρίως φουσκωτό) οι λαθρομετανάστες; Οι διακινητές που ασχολούνται χρόνια κι έχουν πείρα, κάτι παραπάνω θα ξέρουν.

Κατά τη γνώμη μου η περιγραφή δείχνει πως η επιχείρηση ρυμούλκησης απέτυχε και δεν ήταν ενδεδειγμένη ενέργεια. Μου φαίνεται παράλογο στην προκειμένη να βύθισαν οι ίδιοι το σκάφος τους όπως λένε κάποιοι από τη στιγμή που πέτυχαν το σκοπό τους, δλδ το ελληνικό σκάφος να τους μαζέψει ρυμουλκώντας τους. Αν πράγματι το βύθισαν σημαίνει ότι ο σκοπός τους δεν επετεύχθη, άρα δεν πήγαιναν προς την ελληνική πλευρά. Πιο πιθανό βρίσκω να μην το βύθισαν, αλλά να βυθίστηκε από λάθος χειρισμό κι όχι σκόπιμη ενέργεια όπως θέλουν κάποιοι να προβάλλουν. Σε αυτό ίσως συνηγορεί και το συγνώμη του αρχηγού του ΛΣ. Παρά το ότι προκάλεσε αντιδράσεις προσωπικά τη βρίσκω τίμια διότι ίσως να μην υπήρχαν θύματα με διαφορετικό χειρισμό. Το "αν" περιλαμβάνει όλες τις αδυναμίες που ανέφερα, σε αριθμό και ποιότητα μέσων, σε διαθέσιμα υλικά αλλά κι εκπαίδευση.

Το συμβάν όπως άλλα επίκαιρα γεγονότα, αλλά κι ακόμα περισσότερα στο μέλλον θα αποτελέσουν αντικείμενα χαζής κομματικής εκμετάλλευσης. Η αξιωματική αντιπολίτευση δεν διαθέτει την απαιτούμενη σοβαρότητα στις αντιδράσεις της, βιάζεται να κυβερνήσει και να μας σώσει όπως βιαζόταν εξάλλου και οι νυν κυβερνώντες όταν ήταν στη θέση τους, καταφεύγοντας σε κάθε περίπτωση σε υπερβολές που γενικεύουν ή/και κατασκευάζουν ζητήματα. Στην πολιτική περισσεύει η υποκρισία και αναζητείται η υπευθυνότητα και η σοβαρότητα, η τίμια κριτική. Όπως δεν δικαιολογείται και δεν ωφελεί κανενός είδους κουκούλωμα, άλλο τόσο και περισσότερο επικίνδυνο είναι η κατασκευή αποδείξεων. Τους λαϊκιστές εν τέλει πολλοί εμίσησαν, το λαϊκισμό ουδείς.

Το ζήτημα της διακίνησης των μεταναστών δεν λύνεται τόσο εύκολα με προτροπές για νεκρούς στα σύνορα, ούτε με σκέψεις για επαναπροωθήσεις στα οποία πατάει ο καταγγελτικός λόγος. Είναι πανευρωπαϊκό πρόβλημα που απαιτεί επανεξέταση και κυρίως συνεργασία με τη χώρα που τους εξάγει, στην προκειμένη με την Τουρκία. Δυστυχώς για εμάς η Ιταλία είναι πολύ μακριά για να της μεταβιβάσουμε το πρόβλημα και η Τουρκία δεν είναι στην ΕΕ. Για εκείνους που χαίρονται με τέτοια περιστατικά και θα ήθελαν να αυξηθούν, είτε από λανθασμένους χειρισμούς ή κατ' αυτούς ακόμα καλύτερα σκοπίμως, θα έλεγα ότι είναι επικίνδυνο παιχνίδι που δύναται να εκμεταλλευτεί η Τουρκία ως προς την ελληνική ικανότητα και δικαίωμα SAR. Και κερατάς και δαρμένος.

Γεράκι 31 Ιανουαρίου 2014 - 1:16:00 π.μ. EET  

Διάβασα πως στα πρόσφατα συμβάντα, τόσο στο Φαρμακονήσι, όσο και στη Σάμο που ήταν μάλιστα εντός των ΧΥ τους, υπήρξε παρουσία τουρκικού σκάφους ακτοφυλακής που αδράνησε για προφανείς λόγους. Στην πρώτη περίπτωση δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα γίνονταν αν επεκτείνονταν η φωτιά στο δικό μας λιμενικό και να έκανε επιχείρηση διάσωσης Ελλήνων και λαθρομεταναστών, το τουρκικό σκάφος. Οι αδυναμίες που έκανα λόγο δεν αποκλείουν στο μέλλον να γίνει κάτι τέτοιο. Στη δεύτερη περίπτωση σκέφτομαι ότι η ελληνική πλευρά θα πρέπει να έχει αποδεικτικά στοιχεία με video, εικόνα radar κλπ ώστε να καταγγέλλει την τουρκική αδράνεια, ανεπάρκεια κι αδιαφορία ακόμα κι εντός των τουρκικών ΧΥ και αν είχαμε και λίγο χιούμορ να πιέσουμε πέραν των άλλων να συνδράμουμε στο έργο επιτήρησης των υδάτων τους. Θα είχε ενδιαφέρον μια σύγκριση στατιστικών ετήσιου αριθμού σύλληψης των δύο πλευρών, υποθέτω πως το τουρκικό ΛΣ συλλαμβάνει ένα κλάσμα του αριθμού που συλλαμβάνει το αντίστοιχο ελληνικό. Αν έχουν μεγαλύτερες αδυναμίες επιτήρησης (που μάλλον δεν έχουν, απλώς δεν θέλουν) τότε να τους βοηθήσουμε, ως χώρα ή ακόμα καλύτερα ως ΕΕ.

Οι αυξημένες δυνατότητες της τουρκικής ακτοφυλακής και τα προγράμματα εγκατάστασης δικτύου παράκτιων radar δεν προσφέρουν αποτελέσματα όταν δεν υπάρχει η θέληση. Αντιστρόφως, όση αποτελεσματικότητα κι αν υπάρχει από τη μεριά μας, δεν προσφέρει καμία ουσιαστική λύση όσο η Τουρκία προσφέρεται ως χώρα εξαγωγής λαθρομεταναστών από την ανατολή προς την ΕΕ. Στο δε video που παραθέτω εμφανίζεται το σχετικό τουρκικό πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη, σήμερα το δίκτυο σταματάει στη Σμύρνη με το εκεί νέο δίκτυο που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια κι ενώνεται με το αντίστοιχο των Δαρδανελίων και Κων/πολης. Σε εξέλιξη είναι εκείνο της Μερσίνας, με αποτέλεσμα να υπάρχει σχετικό κενό νότια της Σμύρνης. Αυτό για όσους σκέφτονται ως κάποια λύση την επαναπροώθηση στο ΒΑ Αιγαίο πχ στο ύψος Μυτιλήνης-Χίου. Η τουρκική δυνατότητα παράκτιας επιτήρησης εκεί έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, το τελευταίο που θα θέλαμε είναι να μας συλλάβουν (έστω η/ο) σε μια τέτοια επιχείρηση. Σε αυτό το σημείο αποκτάει άλλο ενδιαφέρον ένα στατιστικό σχετικά με την διακίνηση στη συγκεκριμένη περιοχή που διαθέτει πλέον SGRS και θα αποδεικνύει τη σκοπιμότητα κι αν μπορεί η ελληνική πλευρά να το εκμεταλλευτεί. Εκτός κι αν το δίκτυο SGRS είναι παντελώς αναποτελεσματικό, που προφανώς δεν είναι. Παράλληλα, ερωτηματικό αποτελεί η ελληνική πραγματικότητα και η προοπτική αναβάθμισης της αντίστοιχης δυνατότητας παράκτιας επιτήρησης.

ΙΑΣΟΝΑΣ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ 31 Ιανουαρίου 2014 - 10:19:00 π.μ. EET  

Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις που ασχολούνται με το θέμα της λαθρομετανάστευσης, τίποτα άλλό παρά εγκληματικές οργανώσεις μπορορούν να χαρακτηριστούν, αφού ενώ αδιαφορούν για την προάσπιση των ανθρώπίνων δικαιωμάτων σε χώρες όπως Πακιστάν Αφγανιστάν, Συρία κ.τ.λ.π, διευκολύνουν το ανθρώπινο εμπόριο βοηθώντας την διακίνηση τεράστιων ποσών μαύρου χρήματος και την εεκμετάλλευση ταλαίπορων ψυχών. Ακόμη απιτούν από μία χώρα να πληρώσει για την διαβίωση και συντήρηση αυτών των ανθρώπων χωρίς να συμετάσχει ενεργά παρά μόνο με την εγγραφή πολυσέλιδων εκθέσεων που κατηγορούν την χώρα μας. Τέλος λυπάμαι για αυτούς τους Έλληνες που προωθούν τα συμφέροντα ξένων χωρών καταστρέφοντας σιγά σιγά και ουσιαστικά τον Ελληνικό λαό.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP