Eν Τάχει

Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

Tucson, Arizona: O διοικητής του 162nd Operations
Group με υψηλόβαθμο αξιωματικό της IQAF.
• Στην δημιουργία ενός αξιόπιστου αντιαεροπορικού δικτύου προχωρά η κυβέρνηση του Ιράκ. Στις αρχές του περασμένου Αυγούστου το DSCA (Defense Security Cooperation Agency) ενημέρωσε το Αμερικανικό Κογκρέσο για την πιθανή πώληση ενός ολοκληρωμένου αντιαεροπορικού συστήματος, μέσω FMS, συνολικής αξίας $2.403 δις δολαρίων. Πιο συγκεκριμένα, η Ιρακινή κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αγορά 40 μονάδων πυρός Avenger, 681 πυραύλων Stinger RMP Block I 92H Missiles, 13 ραντάρ AN/MPQ-64F1 Sentinel, 7 συστημάτων AN/YSQ-184D (Forward Area Air Defense Command, Control, and Intelligence -FAAD C2I), 75 ασυρμάτων AN/VRC-92E Sincgars, 3 πυροβολαρχιών Hawk XXI (6 μονάδες πυρός) με 216 πυραύλους MIM-23P HAWK Tactical Missiles, ραντάρ TPS-77, συστημάτων C2 Omnyx-I0, και 10 συστημάτων ραντάρ μέσης εμβέλειας. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή ενός υπογείου κέντρου επιχειρήσεων αεράμυνας, λοιπών εγκαταστάσεων και η παροχή υλικών υποστήριξης, εκπαίδευσης του προσωπικού κτλ. Αξίζει να σημειωθεί πώς το Ιράκ αναμένεται να παραλάβει εντός του 2014 τα πρώτα από τα 36 F-16 Block52 που έχει παραγγείλει. Ο στόλος των Ιρακινών F-16 (με έδρα την αεροπορική βάση Balad) δεν αναμένεται όμως να καταστεί επιχειρησιακός μέχρι το 2016, γεγονός που καθιστά την απόκτηση των προαναφερθέντων α/α συστημάτων ακόμα πιο σημαντική.

• Σαν να μην έφτανε αυτό, τον Οκτώβριο άρχισαν να καταφθάνουν στο Ιράκ τα πρώτα εκ των 42 α/α συστημάτων Pantsir-S1 που είχαν παραγγείλει οι Ιρακινοί, στα πλαίσια συμφωνίας μαμούθ ύψους 4,2 δις δολαρίων με την Ρωσία.

• Την πρόθεση των Ιρακινών αρχών να θέσουν σε υπηρεσία περισσότερα F-16 αλλά και οπλισμένα UAV έκανε γνωστή σε συνέντευξη του στο Reuters, ο αναπληρωτής σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας Safa al-Sheikh Hussein. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Ιρακινός πρωθυπουργός πιέζει για επιτάχυνση του προγράμματος παράδοσης των F-16. Oι εξελίξεις αυτές έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην Άγκυρα.

• Στην Ρουμανία κατέληξαν τα δώδεκα Πορτογαλικά F-16 τα οποία πούλησε η Força Aérea Portuguesa.

• Νέα δεδομένα στο σύστημα διοικητικής μέριμνας του Ε.Σ θέτει η επιτυχής μεταστάθμευση της Μεραρχίας Υποστήριξης (ΜΕΡΥΠ) από τη Λαμία στις ανακαινισμένες εγκαταστάσεις του στρατοπέδου Νταλίπη, στην Θεσσαλονίκη. Η ΜΕΡΥΠ θα αναλάβει τον ρόλο του επιπέδου μεραρχίας Κέντρου Εφοδιασμού Βόρειας Ελλάδας (ΚΕΦΒΕ), το οποίο μαζί με το αντίστοιχο Κέντρο Νοτίου Ελλάδας, αποτελούν την ραχοκοκκαλιά του συστήματος διοικητικής μέριμνας του ΕΣ.

• Εξελίξεις αναμένονται από στιγμή σε στιγμή για το μέλλον των ΕΑΣ, θα επανέλθουμε με σχετική ανάρτηση..

• Το ενδιαφέρον του αμερικανικού επενδυτικού σχήματος ONEX για σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην ΕΑΒ, κατέθεσε ο επικεφαλής της εταιρείας Πάνος Ξενοκώστας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συμμετοχή θα μπορούσε να είναι 70% επενδυτής – 30% δημόσιο με συμφωνημένες δυνατότητες βέτο σε μια σειρά από αποφάσεις που σχετίζονται με θέματα εθνικής ασφάλειας. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ONEX, με το επενδυτικό πλάνο 5ετίας (ύψους 100εκ δολαρίων) που παρουσιάστηκε εκτιμάται ότι θα προκύψουν:

-Επενδύσεις της εταιρίας μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου ή άλλης ΧΡΟ δομής $100εκατ.
-Πωλήσεις: $1,1δισ.
-Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: 61%
-Εξαγωγές επί των συνολικών πωλήσεων: $671εκατ.
-Θέσεις εργασίας: 1560
-Έσοδα για το Κράτος μέσω της διανομής μερίσματος: $50εκατ.
-Αξία κτήσης μετοχών για το Κράτος στο τέλος της πενταετίας: $240εκατ.
-Έσοδα για την εφορία, ασφαλιστικούς οργανισμούς κτλ: $250εκατ.


Στο πλάνο, σύμφωνα πάντα με την ONEX, περιλαμβάνονται:

- Δημιουργία σύγχρονου διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης χειριστών για την περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ασίας και Αφρικής στην Πελοπόννησο.
- Δημιουργία πιστοποιημένου κέντρου εκσυγχρονισμού αεροσκαφών, με συγκριτικό πλεονέκτημα για ανάληψη και συμβολαίων σε γειτονικές χώρες.
- Δημιουργία κέντρου αριστείας υποστήριξης κινητήρων αεροσκαφών και ελικοπτέρων, που αυτή την στιγμή γίνεται στο εξωτερικό.
- Η υποστήριξη όλου του στόλου πτητικών μέσων με μοντέλο κόστους ανά ώρα πτήσης, με το οποίο η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία θα γνωρίζουν και θα προϋπολογίζουν από την αρχή της χρονιάς το ακριβές κόστος ανάλογα τον χρόνο πτήσης, η ΠΑ και τα Σώματα Ασφάλειας θα έχουν διαθεσιμότητα ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες. Εκτιμάται μείωση της σπατάλης κατά 10-15% στο συνολικό κόστος λειτουργίας.
- Αυξανόμενη συμμετοχή, σε Διεθνείς Συμπαραγωγές νέων αεροσκαφών.
- Ανάπτυξη σε 4 Ηπείρους με παρουσία σε Βρυξέλλες, Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον και χώρες του Κόλπου και Βόρειας Αφρικής

• Διήμερη επίσημη επίσκεψη στο Ισραήλ πραγματοποίησε ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος συνοδευόμενος από τον Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μ.Κωσταράκο. Ο κ.Αβραμόπουλος είχε συνομιλίες με τον Ισραηλινό Πρόεδρο Shimon Peres και τον Ισραηλινό ομόλογό του Moshe Ya’alon. Η επίσκεψη λαμβάνει χώρα μόλις δυο μήνες από την σύγκληση του Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ, υπό τους πρωθυπουργούς Σαμαρά και Νετανιάχου.

• Νέα βολή του συστήματος S-300PMU-1 της ΠΑ εντός του 2014, προανήγγειλε ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μ.Κωσταράκος.

• Mε τέσσερα νέα ταχύπλοα περιπολικά ελληνικής κατασκευής ενισχύθηκε το Λιμενικό Σώμα, στα πλαίσια του κοινοτικού προγράμματος «Διασυνοριακή Συνεργασία Ελλάδα- Κύπρος, 2007-2013». Τα νέα περιπολικά θα διατεθούν σε Λιμεναρχεία περιοχών του Ανατολικού Αιγαίου.


• Διαγωνισμό για την προμήθεια συστημάτων προειδοποίησης επερχόμενου βλήματος (MWS: Missile Warning System) για τον εξοπλισμό αεροσκαφών F-16 της ΤΗΚ προκήρυξε το υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM).

• Στην μεταστάθμευση ενός κινητού σταθμού ραντάρ TRS-22XX στην επαρχία Αλεξανδρέτας (Hatay) προχώρησε η Άγκυρα. Πρόκειται για τον δεύτερο σταθμό ραντάρ που μετασταθμεύει στα τουρκοσυριακά σύνορα μετά την τοποθέτηση ενός ίδιου συστήματος στην Sanliurfa, πριν από ένα περίπου έτος. Στα TRS-22XX της THK είχαμε αναφερθεί και στο παρελθόν (βλέπε: To TRS-22XX της Datca ,Dalaman και Τουρκική Ναυτική Αεροπορία). Στις φωτογραφίες που ακολουθούν το TRS-22XX της Sanliurfa, διακρίνεται α/α σύστημα βραχέως βεληνεκούς Zipkin.


• Αεροπορική άσκηση με την επωνυμία Işık 2013/2 έλαβε χώρα τον περασμένο Σεπτέμβρη στην αεροπορική βάση Ικονίου (Konya). Σκοπός της άσκησης η εκπαίδευση σε αντικείμενα έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR). Στην άσκηση εκτός από την ΤΗΚ συμμετείχαν ελικόπτερα από Σαουδική Αραβία και Ρουμανία, καθώς και παρατηρητές από δώδεκα χώρες μεταξύ των οποίων βρίσκονται οι ΗΠΑ, Αζερμπαιτζάν, ΗΑΕ, Βοσνία, Γεωργία, Κατάρ. (βλέπε επίσης: Τουρκική άσκηση CSAR Işık-2012/2)

• Στην εκτόξευση ενός τουρκικού δορυφόρου επικοινωνιών τουρκικής κατασκευής μέχρι το 2018, φιλοδοξεί να προχωρήσει η Άγκυρα. Στην ανακοίνωση έναρξης του "προγράμματος 1007", όπως αποκαλείται, προχώρησε το Ίδρυμα Επιστημονικών και Τεχνολογικών Ερευνών Τουρκίας (TUBITAK).


Διαβάστε ακόμα:

Εν Τάχει - 2013

Ιανουάριος A', Iανουάριος Β'
Μάρτιος Α', Μάρτιος Β'
Ιούνιος
Σεπτέμβρης


Eν Τάχει - 2012

Δεκέμβριος
Νοέμβριος
Οκτώβριος
Σεπτέμβριος Α', Σεπτέμβριος Β', Σεπτέμβριος Γ'
Ιούλιος Α', Ιούλιος Β'
Ιούνιος
Μάρτιος

4 σχόλια:

frouros 18 Δεκεμβρίου 2013 - 11:43:00 μ.μ. EET  

Αν δεν κανω λάθος στην Ελλαδα μέχρι πριν απο λίγα χρονια πολλοι και διαφοροι εκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη άμεσης αντικαταστασης των ΜΙΜ-23(με ενα καινούργιο συστημσ φυσικά) γιατι θα πάψουν να υποστηρίζονται,γιατι θα λήξει το οριο ζωής των κινητηρων τους,γιατι είναι απαρχαιομένοι κτλ,κτλ:Ας πάρουμε ενα τηλ. τους φουκαραδες τους Ιρακινους να τους ειδοποιησουμε μην μπουν τζαμπα στα έξοδα...

Ανώνυμος 19 Δεκεμβρίου 2013 - 11:06:00 π.μ. EET  

Μην συγκρίνεις την "αγορά" δυτικού α/α της δεκαετίας του 60 με την ανάγκη αντικατάστασης ενός πεπαλαιωμένου ελληνικού συστήματος που υπάρχει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ για την συντήρηση στελεχών του ΠΒ στο λεκανοπέδιο κοιμόμενοι παρά στις λάσπες του έβρου με Μ109.

Επίσης οι αγορές του ιρακ και των αράβων γενικά, είτε απο ρωσία είτε απο δύση είναι με μαϊμουδοειδή υποβαθμισμένα υποπροιόντα λόγω της έλειψης εμπιστοσύνης του πλανήτη στις δυνάμεις τους.

οι ΕΕΔ δεν θα έπρεπε να έχουν ΑΑ στον ΕΣ εκτός απο α/κ πίσω ακριβώς απο τον πρώτο ουλαμό αρμάτων.

μηδενιστής

Pro από Συμβασιλεύουσα 20 Δεκεμβρίου 2013 - 7:14:00 μ.μ. EET  

Σωστά . Τα Hawk Πρέπει να μεταφερθούν στην πολεμική αεροπορία . Μετά όμως υπάρχει το πρόβλημα της προστασίας κρίσιμων υποδομών του Στρατού . Θα πρέπει να προμηθευτούμε επιπλέον SHORADS .

Ανώνυμος 23 Δεκεμβρίου 2013 - 7:25:00 μ.μ. EET  

τι έγινε, τα Τουρκάκια ζορίζονται με την προοπτική ενίσχυσης και αργότερα ίσως απαγόρευσης ελεύθερης πτήσης των αεροσκαφών της THK στο βόρειο Ιράκ για επιχειρήσεις και θέλουν να αντιδράσουν? Ξύδι!

Πέτρος Κ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP