Στη Βουλή η προμήθεια 10 πρόσθετων Chinook από τις ΗΠΑ

Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2013


Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή εθνικής άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων πρόκειται να εισαχθεί σήμερα, Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, προς συζήτηση και έγκριση το πρόγραμμα προμήθειας 10 μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47D Chinook από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «defence-point.gr», τα ελικόπτερα θα αποκτηθούν στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ με τιμή μονάδας περί τα 3,5 ως 4 εκατ. δολάρια ΗΠΑ. Πριν την παράδοση τους στην Αεροπορία Στρατού του Ελληνικού Στρατού τα 10 ελικόπτερα θα υποστούν εργοστασιακή συντήρηση σε εργοστάσιο βάσης του Στρατού των ΗΠΑ, ενώ θα είναι εξοπλισμένα και με σύστημα αυτοπροστασίας συμπεριλαμβανομένων και εκτοξευτών αναλωσίμων (chaffs & flares). Tο συνολικό κόστος της προμήθειας των 10 ελικοπτέρων, μαζί με τη γενική επισκευή και τον εξοπλισμό τους, ανέρχεται σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.

Η αποπληρωμή του προγράμματος θα γίνει σε περίοδο 5-10 ετών γεγονός που ελαφρύνει δραματικά το βάρος της προμήθειας στον «πιεσμένο» προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Το να επισημανθεί εδώ, ότι για το συγκεκριμένο κόστος η απόκτηση των 10 ελικοπτέρων που σχεδόν θα διπλασιάσουν τον ελληνικό στόλο, αποτελεί τεράστια ευκαιρία, είναι πλεονασμός. Μάλιστα, για την ταχεία υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος αποδόθηκε ιδιαίτερη μέριμνα από το ΓΕΕΘΑ το οποίο συνεχώς επιζητεί τρόπους ενίσχυσης της ταχύτητας αντίδρασης των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Από ότι αποδείχθηκε, ούτε η αναβολή, λόγω της κρίσης στη Συρία, της επίσημης επίσκεψης στην Ελλάδα του αρχηγού των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στρατηγού Μάρτιν Ντέμπσεϊ, που ήταν προγραμματισμένη για τα μέσα του προηγούμενου μήνα, στάθηκε ικανή να καθυστερήσει το πρόγραμμα, αφού το ΓΕΕΘΑ, και μάλιστα ο αρχηγός προσωπικά ολοκλήρωσαν «εξ αποστάσεως» τις απαραίτητες συνεννοήσεις με την αμερικανική πλευρά.

Με την ένταξη τους στην ελληνική Αεροπορία Στρατού η μεταφορική ικανότητα αυτής ενισχύεται σημαντικά και το κυριότερο άμεσα αφού το CH-47D ως οπλικό σύστημα είναι πολύ γνωστό στο προσωπικό της. Επιπρόσθετο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι η έκδοση –D βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το εδρεύον στην Πάχη Μεγάρων 4ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (4ο ΤΕΑΣ) και κατά συνέπεια η υποδομή εκπαίδευσης, τεχνικής και λογιστικής υποστήριξης υφίσταται και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Κατά συνέπεια δεν υπάρχουν παρεπόμενα ή «κρυφά» κόστη.

Όπως από τον προηγούμενο Αύγουστο είχε σημειώσει σε ανάρτηση του («Οι αληθινές ελληνικές προτεραιότητες για οπλικά συστήματα από τις ΗΠΑ» στον σύνδεσμο: http://www.defence-point.gr/news/?p=81773), με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (Ι.Α.Α.Α. – ISDA) είχαμε αναφέρει, η διάθεση των CH-47D Chinook προτάθηκε από αμερικανικής πλευράς ως εναλλακτική επιλογή του ελληνικού αιτήματος για την παραχώρηση ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-60 Blackhawk.

Σε ότι αφορά τα δεύτερα, η αμερικανική πλευρά συμφώνησε για την παραχώρηση 30 ελικοπτέρων της έκδοσης UH-60L και μάλιστα σε τιμή ίδια με αυτή που κοστίζει στον αμερικανικό Στρατό η πρόσκτηση ενός ελικοπτέρου του τύπου.

Δυστυχώς όμως για τα σημερινά ελληνικά οικονομικά δεδομένα, το κόστος των περίπου 500 εκατ. δολαρίων για τα 30 ελικόπτερα είναι μη υποστηρίξιμο οικονομικά. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, επελέγη η λύση των CH-47D Chinook που συνολικά προσφέρουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από τα 30 UH-60L Blackhawk αλλά και βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με την Αεροπορία Στρατού του Ελληνικού Στρατού.

Πηγή

Σημείωση "Εν Κρυπτώ":
Η απόκτηση 10 πρόσθετων ελικοπτέρων CH-47D Chinook συνιστά ασφαλώς σημαντική αναβάθμιση των μεταφορικών δυνατοτήτων της Αεροπορίας Στρατού και, κατά συνέπεια των ικανοτήτων ταχείας αντίδρασης του ΕΣ. Με δεδομένη μάλιστα την οικονομική στενότητα και εξοπλιστική "ξηρότητα" της περιόδου που διανύουμε, αξίζουν συγχαρητήρια στη στρατιωτική ηγεσία που επέμεινε για την προμήθεια και την πολιτική ηγεσία που την ενστερνίστηκε και την προώθησε κατά την επίσκεψη του υπουργού στις ΗΠΑ τον Αύγουστο.
Παρ' όλα αυτά, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η προμήθεια αυτή δεν λύνει το πρόβλημα αεροκίνησης που αντιμετωπίζει ο ΕΣ. Όπως γράφαμε πριν 2 μήνες περίπου, "οι αεροκίνητες επιχειρήσεις συνεπάγονται, τουλάχιστον στο πρώτο κύμα τους, τη μεταφορά και αποβίβαση προσωπικού σε εχθρικό ή διεκδικούμενο χώρο, με σκοπό την εκμετάλλευση της κάθετης διάστασης του πεδίου της μάχης. Για το λόγο αυτό η διεξαγωγή αεροκίνητων επιχειρήσεων προϋποθέτει ικανό αριθμό αξιόπιστων μέσων ελικοπτέρων γενικής χρήσης, που έχουν ικανοποιητικές δυνατότητες ελιγμών, δίνουν μικρό στόχο και η τυχόν απώλεια μερικών μονάδων δεν είναι δυσαναπλήρωτη ούτε συμπαρασύρει μεγάλο αριθμό στρατιωτών".
Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν πληρούνται από τα Σινούκ, και επομένως η σχετική απαίτηση παραμένει. Η οικονομική στενότητα είναι κατανοητός περιορισμός, ιδίως όταν οι πράξεις δείχνουν ότι η ηγεσία πασχίζει να τον ξεπερνά με εφευρετικότητα. Απλώς δεν πρέπει να δημιουργούνται αυταπάτες: το κενό των μέσων ελικοπτέρων παραμένει ανοιχτό...

18 σχόλια:

Ανώνυμος 9 Οκτωβρίου 2013 - 1:48:00 μ.μ. EEST  

Πάρα πολύ σημαντική ενίσχυση και μακάρι να έρθουν σύντομα.

Ανώνυμος 9 Οκτωβρίου 2013 - 2:00:00 μ.μ. EEST  

Οδυσσέα σωστά αυτά που γράφεις για τα μέσα ελικόπτερα, αλλά δε σημαίνει πως πρέπει να πάρουμε σωνει και καλά UH-60.
Aν μας ζητάνε οι αμερικάνοι 500 εκ. δολάρια για 30 Μπλάκχωκ είναι καλύτερο να δώσουμε τα ίδια χρήματα (αν και όταν βρεθούν) για να αγοράσουμε άλλα 20 ΝΗ90 που είναι καινούρια, με διπλάσια μεταφορική ικανότητα και θα έχουμε και ομοιοτυπία.
Βέβαια τα πρώτα 20 ΝΗ90 τα αγοράσαμε γύρω στα 670 εκατομμύρια ευρώ που είναι πολύ περισσότερα από 500 εκ. δολλάρια (=385 εκ. Ευρώ), αλλά αυτό ήταν στην εποχή των παχιών αγελάδων με τις μιζες του Γιάννου. Σήμερα που τόσες ευρωπαϊκές χώρες ξεπουλάνε και θέλουν να μειώσουν τις παραγγελίες ΝΗ90, πολύ πιθανό να τα βρούμε και μισοτιμής. Αν δεν κάνω λάθος η Φινλανδία τα είχε αγοράσει πολύ φθηνότερα από εμάς.

Οδυσσέας 9 Οκτωβρίου 2013 - 3:23:00 μ.μ. EEST  

@ Ανώνυμο 2.00:
Δεν έχω καμία αντίρρηση, ούτε επιμένω ειδικώς στα UH-60. Εγώ εντοπίζω το κενό, από εκεί και πέρα η κάλυψή του ας γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τα UH-60 έχουν το πλεονέκτημα της ταχύτερης παράδοσης και της χαμηλότερης τιμής (παλιότερα συζητιόταν να παραχωρηθούν και δωρεάν), αλλά έχεις δίκιο και για τα πλεονεκτήματα των ΝΗ90 (μεταφορική ικανότητα, ομοιοτυπία).

Pro από Συμβασιλεύουσα 9 Οκτωβρίου 2013 - 3:56:00 μ.μ. EEST  

Επισης , μπορουμε να κατευθυνουμε οσα κονδυλια αποδεσμευτουν σε ενα ελικοπτερο μικροτερο και απο τα ΝΗ90 και απο τα UH60 . Εφόσον αποκτησουμε τα 10 επιπλεον CH47 , μια επιλογη της κλασης του AW139 , ικανη να αντικαταστησει τα Χιουι 1 προς 1 απο αποψη μεγεθους , θα καλυπτε πολλα κενα , θα ηταν οικονομικα συμφερουσα και θα μπορουσε να επιτευχθει και μεταφορα τεχνολογιας με συμπαραγωγη . Ενα ποσο της ταξης των 500εκ $ θα μπορουσε να μας εξασφαλισει καμια 50αρια κομματια πανω κατω . (Με το μειονεκτημα ενος ακομη τυπου , αλλα το πλεονεκτημα του πολυ χαμηλου κοστους χρησης
-1+2=+1) . Και οτι προμηθευτουμε απο τωρα και μετα να ειναι CH47 ή ΝΗ90 ή ΕΑΒ-139.

Ανώνυμος 9 Οκτωβρίου 2013 - 4:44:00 μ.μ. EEST  

Κάτι που δε σκέφτονται όσοι προτιμούν πολλά μικρότερα ελικόπτερα είναι η διαθεσιμότητα πληρωμάτων της ΑΣ, που είναι σημαντικός περιορισμός.
Δε θέλω να μπω σε απόρρητα στοιχεία, αλλά ο κανόνας είναι απλός: έστω ο αριθμός πληρωμάτων Χ, ίδιος για όλες τις περιπτώσεις. Αν έχεις τα Χ πληρώματα διαθέσιμα για Σινούκ, οι στρατιώτες που μεταφέρεις είναι 50Χ, αν τα έχεις διαθέσιμα για ΝΗ-90 μεταφέρεις 20Χ, αν τα έχεις (θεωρητικά) διαθέσιμα για UH-60 μεταφέρεις 10Χ και αν τα έχεις διαθέσιμα για UH-1 μεταφέρεις 6Χ.
Φυσικά γίνονται συνδυασμοί (άλλα πληρώματα διαθέσιμα για τον ένα τύπο και άλλα για τον άλλο), αλλά ο κανόνας ισχύει.
Αρα λοιπόν όταν επιλέγουμε ελικόπτερο πρέπει να λάβουμε υπόψη και πόση μεταφορική ικανότητα μας δίνει για δεδομένο αριθμό πληρωμάτων. Κατά τη γνώμη μου το ΝΗ-90 είναι ιδανικό από αυτή την άποψη, γιατί αξιοποιεί πολύ καλά το χώρο του (το UH-60 είχε περιορισμούς για να χωράει σε καμπίνα C-17) κι έτσι μεταφέρει διπλάσιο αριθμό στρατιωτών από το UH-60, διατηρώντας καλή ευελιξία.
Τα UH-60 ήταν απόλυτα λογική επιλογή από θέμα υποστήριξης δεδομένου ότι υπηρετούν και στο ΠΝ και έχουν ίδιο κινητήρα με τα AH-64, αλλά δυστυχώς δεν τα πήραμε τότε που έπρεπε. Τώρα ήρθαν τα ΝΗ-90 και πρέπει να επενδύσουμε σε αυτά.
Κάθε ΤΕΑΣ με NH-90 μπορεί να μεταφέρει ένα Α/Μ τάγμα (με κάποια βοήθεια από CH-47 για βαρέα υλικά), επομένως με 2 ΤΕΑΣ ΝΗ-90 και 25 CH-47 μπορούν να μεταφερθούν σε ένα κύμα δύο Α/Μ τάγματα, μια Α/Μ πυροβολαρχία και κάποια οχήματα VBL, ενώ το τρίτο τάγμα της Α/Μ ταξιαρχίας να παραμείνει εφεδρεία για το δεύτερο κύμα, όπως είναι και ορθό.

Ανώνυμος 9 Οκτωβρίου 2013 - 4:47:00 μ.μ. EEST  

Καλό σας μεσημέρι.
Σε άλλον ιστότοπο διάβασα οτι μαζί με την εγκριση της προμήθειας των ελικοπτερων Chinook από τις ΗΠΑ παράλληλα πρόκειτε να συζητηθεί για έγκριση και η απόκτηση 90 ABRAHAMS M1A1. Ισχύει αυτό ή είναι μούφα???

Alexandros 9 Οκτωβρίου 2013 - 5:12:00 μ.μ. EEST  

Είναι καλά τα Chinook, αλλα κι εγώ συμφωνώ πως είναι επιτακτική η ανάγκη για ελικόπτερα τύπου NH 90 η blackhawk.

Με τα M1 υπάρχει καμια εξέλιξη? Με TOMP?

Οδυσσέας 9 Οκτωβρίου 2013 - 6:50:00 μ.μ. EEST  

@ Ανώνυμο 4.47 μμ & Alexandros:
Δεν υπάρχει κάτι νεώτερο για Abrams. Ο ιστότοπος που το έγραψε δε διακρίνεται για την αξιοπιστία του.
Ούτε για ΤΟΜΠ υπάρχει κάτι.

frouros 10 Οκτωβρίου 2013 - 3:36:00 μ.μ. EEST  

Η αγορα επιπλεων NH-90 θα ειναι εξαιρετικα δυσκολη για οικονομικους λογους.Μια καλη λυση πιστευω πως θα ηταν η αποκτηση πολυ μικρων αριθμων (3-4 μοναδων καθε φορα)ανα τακτα διαστηματα εως οτου καλυθφουν ικανοποιητικα οι αναγκες,για διαχυση του κοστους σε βαθος χρονου.Θα μπορουσε επισης να εξεταστει το ενδεχομενο αγορας καποιων μοναδων με κονδυλια της ΕΕ υπο τον μανδυα της καλυψης αναγκων στον τομεα της Πολιτικης Προστασιας(π.χ. ως πυροσβεστικα)

Ανώνυμος 10 Οκτωβρίου 2013 - 4:38:00 μ.μ. EEST  

"Κάτι που δε σκέφτονται όσοι προτιμούν πολλά μικρότερα ελικόπτερα είναι η διαθεσιμότητα πληρωμάτων της ΑΣ, που είναι σημαντικός περιορισμός."

να κλείσει το παραμάγαζο και να πάνε στην ΠΑ.

"Κάθε ΤΕΑΣ με NH-90 μπορεί να μεταφέρει ένα Α/Μ τάγμα (με κάποια βοήθεια από CH-47 για βαρέα υλικά), επομένως με 2 ΤΕΑΣ ΝΗ-90 και 25 CH-47 μπορούν να μεταφερθούν σε ένα κύμα δύο Α/Μ τάγματα, μια Α/Μ πυροβολαρχία και κάποια οχήματα VBL, ενώ το τρίτο τάγμα της Α/Μ ταξιαρχίας να παραμείνει εφεδρεία για το δεύτερο κύμα, όπως είναι και ορθό."

που να τα πάνε; και πόσα θα φτάσουν, απο τα 65 πες ελικόπτερα, αν πχ μιλάς για νησί. 10; 15;

πολύ χρήμα πεταμένο κύριοι. πολύ χρήμα. με 500 εκ έουρα πόσα EDA-R αγοράζουμε; 500 / 12 ~ 40!!!!

40 ή 120 Leo1A5, ή 240 Μ113 ή 40 λόχους ~ 10 τάγματα εφέδρων

και 4 να φτάσουν σε νησί έχεις μια ΙΛΗ ΑΡΜΑΤΩΝ και όχι πεζούς χωρίς ΔΜ.

αν είναι να χαλάμε έτσι λεφτά ας πάρουμε ρουκέτες πλάτης μια ανα εποπ! γύρω στα 200,000Ε η μία!!! ή να ξανακάνουμε ΟΑ!!! ναι ναι ναι ΟΑ!!!!! Αγγελοπούλου ακούς; τρέχα να προσλάβεις την eurocopter!!!

μηδενιστής

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2013 - 7:57:00 π.μ. EEST  

Με αυτά τα λεφτά θα μπορούσαμε να παίρναμε και 100,000 άλογα εκεί να δεις επέλαση ιππικού να δω πως θα μας σταματούσαν...

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2013 - 1:29:00 μ.μ. EEST  

@11 Οκτωβρίου 2013 - 7:57:00 π.μ. EEST

το άλογο έχει τελειώσει. το καράβι όχι

μηδενιστής

Pro από Συμβασιλεύουσα 12 Οκτωβρίου 2013 - 4:51:00 μ.μ. EEST  

Μια διορθωση . Τα EDA R δεν μπορουν να μεταφερουν 3 leo-1 αλλα ανετα θα μετεφεραν 3 Stryker αgs , η αντιστοιχα (Μ-8 που σου αρεσουν;)

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2013 - 10:02:00 π.μ. EEST  

@Pro

Σωστή η διόρθωσή σου αλλά δεν αλλάζει κάτι στο υπερόπλο EDA-R

Μ-8; για το Greyhound λες - το είχαμε και στο σύνταγμα στις μέρες μου - ή αυτό; http://www.autoblog.gr/2013/05/11/bmw-m8-due-in-2016-with-650-bhp-and-250000-eur-price-tag/

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 14 Οκτωβρίου 2013 - 12:53:00 μ.μ. EEST  

@μηδενιστής
Ἔ,δέν τρώγεσαι.

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2013 - 1:56:00 μ.μ. EEST  

@ΑΧΕΡΩΝ

χαχαχαχαχα

ας με συγχωρέσει το καρντάσι για το ελεεινό χιούμορ μου!!!

μηδενιστής

Μάριος 14 Οκτωβρίου 2013 - 2:01:00 μ.μ. EEST  

Ρε παιδιά, για άλλη δουλειά είναι τα EDA-R και άλλη τα ελικόπτερα. Τα πρώτα μεταφέρεουν πεζικό κ τεθωρακισμένα σε όποια κατάλληλη ακτή θες μέσα σε αρκετές ώρες. Τα δεύτερα ρίχνουν ότι πεζικό θες σε όποιο σημείο της χώρας θες μέσα σε μία-δυο ώρες. Τα EDA-R είναι ανεκτίμητα εαν ο εχθρός εδραιώσει τα όποια προγεφυρώματά του και ο αγώνας χρειάζεται πλέον ικανούς αριθμούς και βαρέα όπλα για την κατανίκησή του. Τα ελικόπτερα είναι ανεκτίμητα στις πρώτες κρίσιμες ώρες όπου τα προγεφυρώματα είναι ευάλωτα. Ο όγκος στρατευμάτων είναι σαφώς υπέρ των EDA-R αλλά ο παράγων χρόνος στις πρώτες ώρες της σύρραξης είναι τόσο σημαντικός που λειτουργεί σαν πολλαπλασιαστικός παράγων στην αποτελεσματικότητα του οτιδήποτε θα μεταφερθεί εγκαίρως (αντί για όχι εγκαίρως).

Οπότε: Άλλη δουλειά τα μεν και άλλη δουλειά τα δε. Ας μην ξεχνάμε επίσης τον τεράστιο πραγματικά στόλο των πολιτικών σκαφών "φέρυ-μποτ" που θα επιταχθούν για μεταφορά βαρέων δυνάμεων, τα οποία ναι μεν δεν είναι τόσο γρήγορα όσο τα EDA-R , για τη δεύτερη φάση της σύγκρουσης όμως έιναι μια χαρά.

Ανώνυμος 14 Οκτωβρίου 2013 - 2:45:00 μ.μ. EEST  

@Μάριος

1. δεν είμαι υπέρ των χλιαρών ενισχύσεων είτε για άμυνα είτε για επίθεση. Για μένα καταρχήν, δεν πρέπει να υπάρχει ενίσχυση εν ώρα πολέμου, με ε/π ή οτιδήποτε, αλλά πες να φυλάμε και τα ρούχα μας.

επειδή όπου πάμε, θέλω να πάμε με 2-3 μκ ταξπζ φουλ και όχι 400-500 άτομα, ΚΑΙ ΠΡΙΝ αρχίσουν οι εχθροπραξίες, τα γαλλικά σκάφη είναι κουκλιά.


2. έχω ξαναπει τα ε/π είναι λίγα. ακόμα και τα παρόντα είναι πολύτιμα σε άλλες αποστολές που είναι το πήγαιν-ελα καταδρομών στα μετόπισθεν, υποστήριξη των ΠΝ σε ίμβρο, τένεδο και φυσικά ενίσχυση των αμφ καταδρομών απέναντι.

με τί θα στείλεις κδ στις 40 εκκλησιές να φάνε τα βαρέα πεπ; με τα ποδήλατα του πράσινου πασόκ; ελπίζω να μην πήραμε 40μύρια ε/π, για αεροταξί, αλλά για επίθεση και φουλ επίθεση και όσο πιο βαθιά γίνεται.

3. τα φέρυ είναι αργά. θα χρησιμοποιηθούν μαζικά αλλά ή πολύ πριν ή μετά. στο ενδιάμεσο τί κάνουμε; κομβόι του ΒΠΠ με συνοδεία 3-4 Φ/Γ;;; χώρια που θέλουν λιμάνι - και το ίδιο και τα πολύ γρήγορα καταμαράν

στέλνεις αυτόνομα τα γαλλίδια με 40 κόμβους σε ΟΤΙ ακτή θες, φορτώνουν - ξεφορτώνουν στο λεπτό και γυρνάνε και για 2ο γύρο.

φορτώνεις και τα επίσης υπερ-πολύτιμα zubr και έχει στρατηγική ευκινησία στο αιγαίο. θα πει κανείς γιατί να μην ξαναπάρουμε zubr; μα φυσικά για το κόστος που είναι πολλαπλάσιο: τα γαλλίδια πάνε μόνο 12μύρια έκαστο

4. και το σημαντικότερο. πολύ περισσότερα βλήματα aa στην ΤΗΚ απο βλήματα κατά σκαφών στο νερό - αν έχουν καν τέτοια εκπαίδευση.

μηδενιστής.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP