Αυξάνονται οι μουσουλμάνοι που απορρίπτουν το μειονοτικό σχολείο

Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013


Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σπαταλήθηκαν
για τοτουρκόφωνο πρόγραμμα
«Φραγκουδάκη-Δραγώνα». Απέτυχαν.
Η μειονοτική εκπαίδευση στη Θράκη είναι ένα θέμα ανεξάντλητο, για το οποίο τα τελευταία χρόνια έχουν ακουστεί πολλές γνώμες, έχουν γίνει αρκετές παρεμβάσεις αλλά η ουσία παραμένει η ίδια: εξακολουθεί να καταδικάζει τα παιδιά των μουσουλμάνων στην αμάθεια και στην αγραμματοσύνη. Το μόνο ευχάριστο κατά την τελευταία δεκαετία είναι πως αυτό έχουν αρχίσει να το καταλαβαίνουν όλο και περισσότεροι μουσουλμάνοι οι οποίοι και απορρίπτουν το μειονοτικό δημοτικό σχολείο και στέλνουν πλέον τα παιδιά τους σε ελληνόφωνο. Αυτό τεκμηριώνει απόλυτα κι ο αριθμός των μουσουλμανοπαίδων που φοιτούν σε ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης.

Σήμερα οι μουσουλμάνοι μαθητές που φοιτούν σε ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία της πόλης είναι μερικές εκατοντάδες και χρόνο με το χρόνο ο αριθμός αυτός μεγαλώνει. Μάλιστα η αύξηση αυτή είναι τόσο μεγάλη ώστε να χρειαστεί οδηγία από τη διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης ώστε οι μουσουλμάνοι μαθητές να μοιράζονται και στα 22 δημοτικά σχολεία της πόλης, για να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο μετατροπής ελληνόφωνων σχολείων σε μειονοτικά εξαιτίας της παρουσίας πολλών μουσουλμάνων, κάτι δηλαδή που σχεδόν έχει γίνει στο 1ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης.

Ποια συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς; Πρώτον ότι το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων (Δραγώνα – Φραγκουδάκη) έχει αποτύχει εντελώς, διαφορετικά κανένας μουσουλμάνος δεν θα είχε λόγο να επιλέξει το ελληνόφωνο δημοτικό σχολείο για το παιδί του. Κι όμως μιλάμε για ένα πρόγραμμα που στοίχισε πολλά εκατομμύρια και στην ουσία δεν πρόσφερε τίποτα στα παιδιά των μουσουλμάνων. Το περίεργο είναι πως κάποιοι εξακολουθούν να λένε πως το εν λόγω πρόγραμμα έχει συμβάλει τα μέγιστα για την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη μόρφωση των μουσουλμανοπαίδων.

Και δεύτερον, δικαιωθήκαμε απόλυτα όλων όσοι από χρόνια ζητήσαμε με τον πλέον επίσημο τρόπο την ίδρυση ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων (αν όχι σε όλα τουλάχιστον) σε κάποια πομακοχώρια. Αν υπήρχαν αυτά τα σχολεία οι μουσουλμάνοι γονείς της ορεινής Ξάνθης θα είχαν πραγματικά το δικαίωμα της επιλογής αναφορικά με το σχολείο των παιδιών τους και κυρίως εκείνοι που τελικά επιλέγουν το ελληνόφωνο, δεν θα χρειαζόταν να μετακομίσουν στην πόλη ή να πηγαινοφέρνουν καθημερινά το παιδί τους σε δημοτικό σχολείο της πόλης. Αν στα πομακοχώρια υπήρχαν δημόσια σχολεία είναι παραπάνω από σίγουρο πως θα ήταν πολύ περισσότεροι οι μουσουλμάνοι που θα έστελναν εκεί τα παιδιά τους, ακόμη κι αν αυτό δεν γινόταν από την πρώτη χρονιά. Θυμίζω τι έγινε με τα πρώτα γυμνάσια στα πομακοχώρια: ενώ αρχικά ήταν σχεδόν άδεια, διότι κανένας μουσουλμάνος δεν έστελνε στο γυμνάσιο το παιδί του (και κυρίως αν ήταν κορίτσι) τώρα τα γυμνάσια αυτά δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών και χρειάζονται κι άλλα! Κάτι ανάλογο θα γινόταν και τώρα αν το ταλαίπωρο αυτό κράτος αποφάσιζε να ιδρύσει ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία στα πομακοχώρια.

«Οι έννοιες έθνος, πατρίδα, πατριωτισμός χρειάζεται να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του παρόντος … ώστε από σύνθημα «ισότητα μέσα στην ποικιλία» να γίνει πραγματικότητα ο σεβασμός στις διαφορετικές πολιτισμικές ταυτότητες των ευρωπαϊκών λαών».
«Οι πιο πολλές από τις εθνικές ιδέες τις οποίες σφυρηλάτησε ο 19ος αιώνας είναι ανεπίκαιρες… δεν ανταποκρίνονται στις αξίες της εποχής. Δεν είναι αρετή στις ευρωπαϊκές κοινωνίες του 21ου αιώνα ο ηρωισμός, δεν έχουν ιδεολογική νομιμότητα οι ιδέες του ηρωικού πάθους, του δίκαιου μίσους, του ιερού καθήκοντος της φυσικής εξόντωσης των εχθρών και της υποχρέωσης της θυσίας»
[Α. Φραγκουδάκη, «Η εθνική ταυτότητα, το έθνος και ο πατριωτισμός» Κλειδιά και Αντικλείδια. 2004 σ. 13, 26]

Η αλήθεια είναι πως ο Ευριπίδης Στυλιανίδης μαζί με τον Άγγελο Συρίγο επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή είχαν κάνει μια πολύ σημαντική προσπάθεια για την ίδρυση τεσσάρων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων σε ισάριθμα πομακοχώρια της ορεινής Ξάνθης αλλά η προσπάθεια αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ κυρίως επειδή δεν ήθελαν την ολοκλήρωση της οι τοπικές πολιτικές αρχές – όπως για παράδειγμα η τότε νομαρχία και όχι μόνο. Γιατί οι ντόπιοι πολιτικοί δεν ήθελαν και δεν θέλουν την ίδρυση ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων στα πομακοχώρια; Μα φυσικά γιατί η πολιτική τους καριέρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής.

Παρόλα αυτά, και παρά την προσπάθεια που καταβάλουν ορισμένοι ώστε οι μουσουλμάνοι της περιοχής μας να μείνουν αμόρφωτοι, οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι δίνουν τη δική τους απάντηση στρεφόμενοι προς το ελληνόφωνο δημοτικό σχολείο. Σ’ αυτό θέλω να πιστεύω πως συνέβαλα κι εγώ αφού ύστερα από δική μου (δημοσιογραφική) παρέμβαση, η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κάνει δεκτές τις εγγραφές μουσουλμανοπαίδων χωρίς να είναι απαραίτητο να προσκομίσουν διεύθυνση κατοικίας ή φιλοξενίας μέσα στην πόλη. Να θυμίσω πως πριν την παρέμβασή μου αυτή, για να γίνει δεκτό ένα μουσουλμανόπαιδο σε δημόσιο σχολείο της Ξάνθης έπρεπε να παρουσιάσει μια διεύθυνση μέσα στην πόλη στην οποία είτε κατοικεί είτε φιλοξενείται, ενώ τώρα η προσκόμιση τέτοιου στοιχείου δεν είναι απαραίτητη και πλέον μπορεί κάθε μουσουλμανόπαιδο, ακόμα κι αν ζει σε κάποιο από τα πομακοχώρια, να φοιτήσει σε ένα από τα ελληνόφωνα σχολεία της πόλης.

Στην παρέμβαση μου αυτή φυσικά δεν αναφέρθηκα για να περιαυτολογήσω, αλλά για να γίνει ευρύτερα γνωστό στους μουσουλμάνους το ότι πλέον μπορούν να στείλουν το παιδί τους σε ελληνόφωνο δημοτικό σχολείο της Ξάνθης χωρίς να είναι απαραίτητο να ζουν μέσα στην πόλη. Όσο για τη μεταφορά του παιδιού τους από και προς το σχολείο, αυτή μπορεί να γίνεται μέσω των μαθητικών δρομολογίων χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση των γονέων. Είναι μια από τις λίγες δυστυχώς σωστές κινήσεις της ελληνικής πολιτείας η οποία από τη στιγμή που δεν παρέχει ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία στους μουσουλμάνους στον τόπο διαμονής τους, φροντίζει τουλάχιστον να μεταφέρει τα μουσουλμανόπαιδα με κρατικά έξοδα εκεί όπου υπάρχουν τέτοια σχολεία. Από το τίποτα κάτι είναι κι αυτό…

Σεμπαεδήν Καραχότζα

Πηγή: proxeneio-stop μέσω strategyreports.gr

5 σχόλια:

Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2013 - 2:11:00 π.μ. EEST  

Είμαστε σίγουροι; Γιατί πριν ενα μήνα διάβασα για το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2013 - 11:02:00 π.μ. EEST  

μααα τα προγραμματα φραγκουδακη και δραγωνα ήταν σχεδιασμένα να αποτύχουν. Αν δεν υπηρχε ενσωμάτωση πως θα επαιρναν και το επομενο προγραμμα για να διαχειριστουν (εναντι του ελληνικου κρατοθυς) μερικα δεκαδες εκατομυρια ευρώ;;;;

Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2013 - 5:59:00 μ.μ. EEST  

δειτε κι αυτο
http://www.zagalisa.gr/content/%C2%ABesy-oyte-toyrkika-den-ksereis-kala%C2%BB-apisteyti-dilosi-kathigiti-se-pomako-mathiti-nea-%C2%ABdikai

Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2013 - 9:28:00 μ.μ. EEST  

"Διαρκώς αυξητική είναι η συμμετοχή των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη συμμετοχή των κοριτσιών, τη μείωση της διαρροής από το σχολείο και την αύξηση εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η εντυπωσιακή αυτή αλλαγή καταγράφεται με ταχύτατους ρυθμούς στην περιοχή τα τελευταία 15 χρόνια, με την υλοποίηση του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανόπαιδων στη Θράκη.

Σύμφωνα με την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος, ομότιμη καθηγήτρια κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Άννα Φραγκουδάκη, είναι ενδεικτικό ότι το 2000 το ποσοστό διαρροής των μουσουλμάνων μαθητών στο γυμνάσιο έφτανε το 65%, το 2007 μειώθηκε στο 30%, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο. Σημαντική είναι και η αύξηση τόσο των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και ο αριθμός των αποφοίτων από πανεπιστήμια, καθώς τα τελευταία έξι χρόνια διαπιστώνεται ότι οι μουσουλμάνοι φοιτητές δεν εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.
Το ακαδημαϊκό έτος 2012-13 εισήχθησαν σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ περίπου 500 μουσουλμανόπαιδα, έναντι των περίπου 60 που υπολογίζονταν πριν περίπου μία δεκαετία, παρ' όλο που δεν άλλαξε κάτι στο νόμο της ποσόστωσης, που δημιουργήθηκε το 1996 και δίνει το δικαίωμα στους μαθητές της μειονότητας της Θράκης να εισαχθούν σε ακαδημαϊκά ιδρύματα με χαμηλότερη βαθμολογία σε ειδικά θεσμοθετημένες θέσεις που προβλέπονται για την κατηγορία αυτή.

Όταν ξεκίνησε το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανόπαιδων της Θράκης (το 1996) η κατάσταση στην οποία βρισκόταν η εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας χαρακτηρίζονταν κάκιστη, αφού τελείωναν το δημοτικό με ελλιπή γνώση της ελληνικής γλώσσας, που εμπόδιζε την συνέχιση της φοίτησής τους και την ένταξή τους στην κοινωνία. Παλαιότερες έρευνες του Προγράμματος έδειξαν ότι πάνω από 65% του συνόλου αυτών των παιδιών δεν ολοκλήρωναν το εννιάχρονο υποχρεωτικό σχολείο.

Μέχρι το 2010, οπότε αποτυπώθηκαν τα αριθμητικά στοιχεία των μουσουλμάνων μαθητών, διαπιστώνεται ότι η σχολική διαρροή από την υποχρεωτική εκπαίδευση μειώθηκε τουλάχιστον στο μισό, ενώ σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες η συμμετοχή των παιδιών της μειονότητας αυξήθηκε θεαματικά. Συγκεκριμένα, στο γυμνάσιο υπερδιπλασιάστηκε, αφού το 1997 φοιτούσαν 1500 μαθητές και το 2010 έφτασαν τους 3950. Για το ίδιο διάστημα, η συμμετοχή των κοριτσιών αυξήθηκε κατά 15%, "αγγίζοντας" το 43,4%. Στο λύκειο, η συμμετοχή των μαθητών πενταπλασιάστηκε, καθώς από τους 550 το 1997 έφτασαν τους 2.750 το 2010. Για τα κορίτσια η αύξηση αντιστοιχεί στο 8,3%. Αντίστοιχα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επταπλασιάστηκε, αφού το 1997 οι εισακτέοι ήταν 68 και το 2011 είναι 482."

Ανώνυμος 6 Ιουλίου 2013 - 1:15:00 μ.μ. EEST  

Ποτέ δεν κατενόησα, γιατί οι Μωαμεθανοί το θρήσκευμα Έλληνες πολίτες της Θράκης θα πρέπει να έχουν
μειονοτικά σχολεία. Εφ' όσον είναι Έλληνες πολίτες, θα στέλνουν τα παιδιά τους στο ελληνικό σχολείο. Τα
θρησκευτικά τους μπορούν να τα διδάσκονται από τους Ιμάμηδες, εφ΄όσον εκείνοι δεν εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP