Ώρα αποφάσεων για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού

Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

Το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ (S118)
Στα χέρια της κυβέρνησης βρίσκονται οι προτάσεις που κατέθεσε ο Εθνικός Συντονιστής των Ναυπηγείων Νίκος Αναστασόπουλος για την λύση του γόρδιου δεσμού με τα ΕΝΑΕ και το πρόγραμμα υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Δημοσίευμα της Καθημερινής κάνει λόγο για ευρέως φάσματος προτάσεις που ξεκινούν από τη συνέχιση της δραστηριότητας των Ναυπηγείων με τη σημερινή ιδιοκτησία έως την πλήρη κρατικοποίησή τους σε ένα ενιαίο ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τόσο η πλευρά του ελληνικού Δημοσίου όσο και η πλευρά της Privinvest ξεκινούν από την υπόθεση ότι η σύμβαση του ν. 3885/2010 δεν λειτουργεί. Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις προτάσεις του κ. Αναστασόπουλου και αν γίνει δεκτή, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το πρόγραμμα των υποβρυχίων δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί έτσι όπως είχε εγκριθεί από την ελληνική Βουλή καθώς δεν μπορούν να εξευρεθούν τα επιπλέον 800 εκατ. που θα χρειασθούν ώς το 2018. Με απλά λόγια, η ναυπήγηση των δύο πρόσθετων υποβρυχίων Τύπου 214 που προέβλεπε η σύμβαση καθίσταται εξαιρετικά αμφίβολη. Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή των τριών υποβρυχίων Τύπου 214, ΠΙΠΙΝΟΣ (S121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122) και ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S123), έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90% ενώ εκκρεμούν οι δοκιμές του εκσυγχρονισμένου υποβρυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S-118) Τύπου 209ΑΙΡ.

strategyreports

13 σχόλια:

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 11:19:00 π.μ. EET  

πρεπει να παρουμε τα υποβρυχια που εχει πληρωσει ο Ελληνικος λαος και να κρατικοποιηθουν τα ναυπηγια

αν ειναι δυνατον Αιγυπτιος η οποιος αλλος μη Ελληνας να εχει κατι τοσο σημαντικο για την ασφαλεια της χωρας!

η προταση μου θα ηταν να περασει 50% στο δημοσιο και 50% στους εργαζομενους των ναυπηγιων που ξερουν την δουλεια

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 11:48:00 π.μ. EET  

Απ' τή στιγμή πού οί διαχειριστές τού χρήματος τών φορολογουμένων δέν τό βλέπουν σάν κάτι ιερό (αλλά καί περιορισμένο), τό οποίο πρέπει νά αξιοποιούν όσο τό δυνατόν επωφελέστερα γιά τό Εθνικό συμφέρον (σέ όλους τούς τομείς), τά αποτελέσματα θά είναι αυτά πού μέ θλίψη βλέπουμε εδώ καί χρόνια.
Αντί γιά περισσότερα, καλύτερα φθηνότερα, χρησιμότερα καί μέ τούς καλύτερους δυνατούς όρους, θά υπογράφουν "συμβάσεις" γιά λιγότερα, χειρότερα, ακριβότερα πολλές φορές καί άχρηστα καί μέ τούς επαχθέστερους όρους.
Τό αδιέξοδο τών δύο προγραμμάτων Υ/Β καί η βέβαιη πολλαπλή ζημιά τού Ελληνικού Δημοσίου, είναι ένας ακόμα κρίκος στήν αλυσίδα εγληματικών πράξεων σέ βάρος τής χώρας, από εκείνους, πού υποτίθεται ότι, είναι ταγμένοι νά τήν υπηρετούν.

TED 6 Δεκεμβρίου 2012 - 12:59:00 μ.μ. EET  

Καταρχήν χρόνια πολλά στο Πολεμικό Ναυτικό, στο Λιμενικό Σώμα και στο ΕΜπορικό Ναυτικό μας! Ο Άγιος Νικόλαος να τους χαρίζει δύναμη, σύνεση, γαλήνιες θάλασσες και ούριους ανέμους.

Στο θέμα τώρα, θα είναι ΕΓΚΛΗΜΑ να χαθούν τα τρία τελευταία υποβρύχια. Πρέπει να βρεθεί κάποια λύση, μάλλον σε σχήμα ΣΔΙΤ.

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 2:41:00 μ.μ. EET  

"η προταση μου θα ηταν να περασει 50% στο δημοσιο και 50% στους εργαζομενους των ναυπηγιων που ξερουν την δουλειά"

ΠΟΛΛΟΙ θα το θυμηθούν το ΔΗΜΟΣΙΟ ειδικά σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας και την εθνικής άμυνας, αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ ο κύβος έχει προ πολλού ριφθεί, για να πάει η Ελλαδίτσα στον Καιάδα!
Γιατί νομίζετε ΤΩΡΑ "πουλάνε μούρη" ΚΑΙ οι αλβανοί;;!!
Ο Γιάννης έγραψε προχτές για την Αργεντινή (δημοσίευμα της Guardian)το πως τα κατάφεραν με το χρέος τους! ΕΔΩ μένουμε στις πεποιθήσεις των ευρωβο(υ)λευτών!!

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 4:39:00 μ.μ. EET  

Καταρχήν συγχαρητήρια για το ιστολόγιο. Γράφω για πρώτη φορά σχόλιο.

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε την έκθεση αυτή. Εφόσον ισχύει η απόφαση της ΕΕ για τον περιορισμό της δραστηριότητας μόνο στο ΠΝ δεν υπάρχει βιώσιμο μέλλον. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει. Ειδάλλως πάντα θα πληρώνουμε περισσότερο ότι χρειαζόμαστε.
Αν και πιστεύω ότι ανάλογα περιστατικά επιδότησης/ προστατευτισμού γίνονταν και γίνονται σε άλλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες, είναι μάλλον δύσκολο να αναδείξουμε κάτι τέτοιο για να βγει μια νέα καλύτερη απόφαση για τα ναυπηγεία.
Αν πρέπει να δώσει το κράτος ξανά παραπάνω χρήματα για να ξεφύγει από την απόφαση αυτή, να το δώσει, προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει η εταιρία ανταγωνιστικά, χωρίς όμως άλλες επιδοτήσεις. Ο αριθμός προσωπικού θα ορίζεται με βάση τους νόμους που ισχύουν για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Για να μην απολυθεί προσωπικό δίναμε χρήματα που δεν έπρεπε. Ας βρίσκαμε άλλη λύση για τον κόσμο, εφόσον είναι τόσο κρίσιμη η εταιρία. Και ας μην κάνουμε το ίδιο λάθος.

Γιάννης Φ.

enkripto 6 Δεκεμβρίου 2012 - 4:49:00 μ.μ. EET  

Καλωσήλθες Γιάννη

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 6:08:00 μ.μ. EET  

Στην προηγούμενη ανάρτηση για το Π.Ν. παρουσιάσθηκαν ορσιμένες προτάσεις και παραθέτω δύο από αυτές:

β) εφόσον το πρόβλημα των ναυπηγείων(Σκαραμαγκά, Ελευσίνας) δεν βρει λύση στα πλαίσια της αγοράς και ναυαγήσει το όποιο ρεαλιστικό σχέδιο διάσωσης προταθεί, τότε το ΠΝ θα μπορούσε να αναλάβει τον έλεγχο ενός ναυπηγείου, μέσω εταιρείας που θα συσταθεί ειδικά για αυτόν τον σκοπό, προκαθορίζοντας συγκεκριμένους στόχους και ναυπηγικές πολιτικές τόσο στον εμπορικό όσο και στον αμυντικό τομέα,

γ) Το ΠΝ θα μπορούσε επίσης να αποκτήσει και άλλης μορφής ειδικευμένη εμπορική δραστηριότητα όπως την διαμόρφωση τεχνικής υποδομής με σκοπό την διάλυση πλοίων (πολεμικών και εμπορικών) αναδεικνύοντας τις εγκαταστάσεις σε κεντρικό σημείο στην Μεσόγειο.

Νομίζω πώς είναι μονόδρομος οι παραπάνω προτάσεις ή και ΣΔΙΤ(όμως όχι με λεόντειες συμφωνίες)για το Π.Ν. εαν θέλει Η ΕΚΆΣΤΟΤΕ ΚΥΒΈΡΝΗΣΗ να προλάβει τις εξελίξεις και να μην καταστεί επαίτης ή λαχειοπώλης ή παρατηρητής του τουρκικού Π.Ν.

Αναλόγως πρέπει να κινηθεί το Γ.Ε.ΕΘ.Α με την ΠΥΡ.ΚΑΛ.(ΕΑΣ) για να μην ψάχνουμε συμβατικά πυρομαχικά τουλάχιστον.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 8:47:00 μ.μ. EET  

@Προβοκάτωρ

η πρότασή σου για διαλυτήρια πλοίων δείχνει άγνοια του αντικειμένου. Προς ενημέρωσή σου και των άλλων φίλων του ιστολογίου διαλυτήρια πλοίων στην Ευρώπη δεν υπάρχουν πλέον. Οι λόγοι κύρια περιβαλλοντικοί καθώς τα πλοία ναυπηγημένα πριν από το 1980-85 περιέχουν αμίαντο, ενώσεις του μολύβδου και άλλα τοξικά, η αφαίρεση των οποίων με ειδικές και ακριβές διαδικασίες κάνουν το ατσάλι που εξάγεται ακριβότερο από το καινούργιο. Έτσι η δραστηρίοτητα της διάλυσης πλοίων περιορίζεται τώρα μόνο σε τριτικοσμικές χώρες με φτηνά μεροκάματα και κυρίως χωρίς αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία, όπως η Τουρκία (Aliaga), Πακιστάν, Ινδία και Μπαγκλαντές. Εκεί τα πλόια κόβονται σε ανοικτό χώρο και όλα τα λύμματα πηγαίνουν στο χώμα, τη θάλασσα και τον αέρα. Σε τι εκτίθεται εν αγνοία τους οι φουκαράδες εργαζόμενοι δεν το συζητάμε. Το κοντινό μας Aliaga (38 49 44,5 - 026 55 55,7) σε απόσταση αναπνοής από τη Μυτιλήνη σαφώς μολύνει το Αιγαίο μας και πρέπει να κλείσει. Μια επίσκεψη με το Google Earth και φωτογραφίες, δείχνουν σαφώς τι είναι ένα τριτοκοσμικό διαλυτήριο και οι επιπτώσεις του στο περιβάλλον. Δεν είμαι τρελοοικολόγος αλλά πιστεύω ότι όσο κρίση και να έχουμε δεν πρέπει να βρωμίσουμε τη χώρα μας για οικονομικό όφελος.

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 - 10:08:00 μ.μ. EET  

@ 6 Δεκεμβρίου 2012 8:47:00 μ.μ

Μάλλον δεν διάβασες καλά αυτό που έγραψα και αναφέρω πως παραθέτω δύο προτάσεις από προηγούμενη ανάρτηση που φυσικά δεν είναι δικές μου.

Ας γίνουν τα υπόλοιπα..

Προβοκάτωρ

Αρματιστής 7 Δεκεμβρίου 2012 - 9:56:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 2:41:00 μ.μ.

Πολύ σωστά φίλε μου.

Είναι πλέον ή βέβαιο ότι το δημόσιο πολύ σύντομα θα το θυμηθούμε και θα το αποζητήσουμε. Ειδικά τους νευραλγικούς τομείς του δημοσίου που θα ιδιωτικοποιηθούν ή θα αποκρατικοποιηθούν και οι ιδιώτες ιδιοκτήτες τους θα μας πιουν το αίμα.

Δεν θα περάσει πολύς χρόνος που οι αγρότες θα αισθανθούν την απουσία της ΑΤΕ. Διότι οι περισσότεροι εξ αυτών δεν γνωρίζουν ή έχουν λησμονήσει το λόγο της δημιουργίας της.

Όλοι δυσανασχετούμε με τη στάση των συνδικαλιστών της ΔΕΗ, με τα προνόμια τους, το κατέβασμα των διακοπτών κλπ. Και όλοι λοιπόν ως εύκολη λύση, θέλουμε να ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΗ. Καλό όμως είναι να διαβάσουμε την ιστορία... Την ιστορία της ΔΕΗ .... και εκεί θα διαβάσουμε ότι η ΔΕΗ δημιουργήθηκε επειδή οι 500 ιδιωτικές εταιρείες που υπήρχαν το 1950 και η κάθε μια με το δικό της δίκτυο φώτιζε και μια μικρή περιοχή, αδυνατούσαν να προχωρήσουν στο μαζικό εξηλεκτρισμό της χώρας. Το 1959 πριν η οικογένειά μου φύγει από το χωριό μου για την Αθήνα, το μέσο φωτισμού για όλα τα σπίτια ήταν το λυχνάρι και για τις "καλές ημέρες" η λάμπα πετρελαίου.

Ακόμη θυμάμαι όταν ήμουν μικρό παιδί, ότι η ιδιωτική και ξένων συμφερόντων ΟΥΛΕΝ αδυνατούσε ή δεν ήθελε να βάλει να βάλει τα κεφάλαια που χρειάζονταν για να εκτελεστούν τα μεγάλα έργα που απαιτούνταν για την υδροδότηση και την αποχέτευση της Αθήνας που καθημερινά επεκτεινόταν. Και έτσι οι νερουλάδες και οι "αχόρταγοι" ήταν αυτοί που έσωζαν καθημερινά τη κατάσταση.

Αλλά και το ΕΣΥ αποτελεί μεγάλη κατάκτηση. Δεν αποτελεί λύση η ιδιωτική ασφάλιση που αρνείται να σε ασφαλίσει για καρκίνο επειδή ο πατέρας σου είχε πεθάνει εξ αιτίας της επάρατης. Και για να το μάθουμε δεν είναι ανάγκη να μας κτυπήσει τη πόρτα κάτι πολύ σοβαρό. Οπωσδήποτε στοιχίζει η κοινωνική ασφάλιση. Όμως στη πατρίδα μας το κόστος της εξακοντίζεται επειδή το πελατειακό κράτος είναι ανίκανο να επιβάλει κανόνες. Και βεβαίως οι ανίκανοι υπουργοί υγείας που επιβάρυναν το κόστος του ΕΣΥ, δεν στάλθηκαν στα σπίτια τους, αλλά απολαμβάνουν αξιώματα και οφίτσια... Και επιπλέον μας κουνούν και το δάκτυλο και θέλουν να μας σώσουν...

Δεν είναι κακοί οι δημόσιοι οργανισμοί. Το κακό το κάνει το πελατειακό κράτος, που με τις πολιτικές του καταστρέφει τα πάντα. Το πελατειακό κράτος πρέπει να αλλάξουμε.

Το κράτος είναι υπεύθυνο για αυτό που συμβαίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τα προγράμματα των Υ/Β. Δεν φταίει ότι το ναυπηγείο είναι κρατικό, ούτε βεβαίως οι εργαζόμενοι.

Αρματιστής 7 Δεκεμβρίου 2012 - 10:02:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2012 8:47:00 μ.μ.

Εξαιρετικά σωστός.
Έχουν παρουσιαστεί αρκετά ντοκιμαντέρ στην Ελληνική τηλεόραση από τα διαλυτήρια της Ινδίας. Πράγματι οι καταστάσεις είναι "κόλαση".

Ανώνυμος 7 Δεκεμβρίου 2012 - 3:30:00 μ.μ. EET  

μας εφαγε η μεγαλομανια μας, θα ειχαμε τωρα 6 καινουρια type-212 και ολα θα ηταν μελι γαλα.

Αρματιστής 7 Δεκεμβρίου 2012 - 3:55:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 7 Δεκεμβρίου 2012 3:30:00 μ.μ.

Λάθος φίλε μου. Αν ήταν μόνο η μεγαλομανία, ίσως να είχαμε τα Υ/Β.

Μας έφαγε η λαμογιά, η διαφθορά, η ανικανότητα, η αδιαφορία και η επιδίωξη απόκτησης πλούτου μέσω των κρατικών προμηθειών.

Ή άποψή μου είναι ότι κανένας από αυτούς που αποφάσισαν για τα Υ/Β δεν ενδιαφερόταν για την ενδυνάμωση της εθνικής στρατιωτικής ισχύος.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP