Για διακρατικές συμφωνίες εξοπλισμών μίλησε ο ΥΕΘΑ

Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2012

Του Σάββα Δ. Βλάσση*

Μιλώντας εμμέσως πλην σαφώς, σε συνάντησή του με τους διαπιστευμένους στο υπουργείο δημοσιογράφους για ανταλλαγή ευχών, παρουσία και της στρατιωτικής ηγεσίας, ο ΥΕΘΑ Π. Παναγιωτόπουλος έδωσε το στίγμα των εξελίξεων που έχουν δρομολογηθεί όσον αφορά την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων με νέες προμήθειες. Χωρίς σε καμμία περίπτωση η Ελλάδα να ξεφύγει από το αυστηρό πλαίσιο δεσμεύσεων που έχει αναλάβει στα οικονομικά της, ο υπουργός βεβαίωσε ότι έχουν σχεδιαστεί κινήσεις για την υλοποίηση στους επόμενους μήνες, εξοπλιστικών προγραμμάτων «στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών». Ο υπουργός τόνισε ότι υπάρχουν τρόποι ώστε να επιτευχθούν διακρατικές συμφωνίες σε υψηλό επίπεδο, με «μετακύληση των πληρωμών σε βάθος χρόνου», δεδομένου ότι έπειτα από μερικά χρόνια, η οικονομική κατάσταση της χώρας αναμένεται να έχει βελτιωθεί. Ερωτώμενος δε για συγκεκριμένα εξοπλιστικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη από την Τουρκία, τα οποία αναμένεται να «ανοίξουν την ψαλίδα» στην ισορροπία δυνάμεων με την Ελλάδα, ο ΥΕΘΑ έδειξε ενήμερος αλλά απέφυγε να γίνει συγκεκριμένος για τις εξεταζόμενες επιλογές.

Ο Π. Παναγιωτόπουλος, συνέδεσε ευθέως την επικείμενη κινητικότητα με την σχεδιαζόμενη διεθνή περιοδεία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, στην οποία η ατζέντα που θα συζητήσει, θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα εξοπλιστικά προγράμματα. Στην ουσία, ο ΥΕΘΑ «φωτογράφισε» την αποδοχή αμερικανικής προτάσεως που διερευνάται και αφορά την δωρεάν παραχώρηση μεταχειρισμένου υλικού (400 άρματα μάχης Μ1Α1 κ.λπ.), όσο και την επιλογή συγκεκριμένων προτάσεων άλλων πλευρών, που αφορούν ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής για συγκεκριμένα προγράμματα.

Σχετικώς με το πρόγραμμα των υποβρυχίων, ο υπουργός δεν έδωσε κάποια είδηση, διευκρίνισε όμως ότι προτάσεις οι οποίες αφορούσαν, όπως ακούστηκε, πώληση των υπό ναυπήγηση υποβρυχίων Τύπου 214, δεν έγιναν από το ΥΠΕΘΑ. Ο Π. Παπανιωτόπουλος χαρακτήρισε «εξαιρετικά υποβρύχια τα Τύπου 214», μην παραλείποντας να αναφερθεί και στην πρόσφατη επιτυχή εκτέλεση βολών τορπιλλών, λέγοντας ότι από πλευράς ΥΠΕΘΑ, επιδίωξη είναι κατά πρώτον «να πάρουμε τα καράβια μας για το Πολεμικό Ναυτικό» και κατά δεύτερον, να καταστούν βιώσιμα τα ναυπηγεία.

Ο ΥΕΘΑ αναφέρθηκε στις διεθνείς επαφές που είχε μέχρι σήμερα και στις οποίες πάντα ενημερώνει τους ξένους επισήμους για τις δυνατότητες διμερούς συνεργασίας σε επίπεδο αμυντικών βιομηχανιών. Σημείωσε δε ότι η προβολή των δυνατοτήτων των αμυντικών βιομηχανιών, δεν μπορεί να μην αποτελεί μέρος των καθηκόντων του υπουργού Εθνικής Αμύνης. Για τον λόγο αυτό, στην επικείμενη επίσκεψή του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου έχει προσκληθεί να παραστεί σε διεθνή έκθεση αμυντικής βιομηχανίας, έχει καλέσει εκπροσώπους των ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών να τον συνοδεύσουν ώστε η ελληνική εκπροσώπηση να είναι δυνατή.

Ένα άλλο θέμα στο οποίο στάθηκε ο ΥΕΘΑ, ήταν η ανάγκη αναβαθμίσεως των στρατιωτικών υπηρεσιών πληροφοριών, δεδομένου ότι η ΕΥΠ δεν είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τις ανάγκες. Ο υπουργός δήλωσε απολύτως ικανοποιημένος από την δουλειά που γίνεται στον τομέα αυτόν από την ολιγομελή ομάδα στελεχών της Διακλαδικής Διοικήσεως Στρατιωτικών Πληροφοριών του ΓΕΕΘΑ, με βάση τα ανεπαρκή μέσα που, όπως παραδέχθηκε, έχουν στην διάθεσή τους. Ανέφερε δε ότι σκοπεύει να προτείνει την ριζική ενίσχυση στον τομέα αυτόν.

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί το ΥΠΕΘΑ, είναι αυτό της ανασύστασης της ΜΟΜΑ. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, «η Ελλάδα χτίστηκε μετά τον εμφύλιο από την ΜΟΜΑ» και σημείωσε ότι αντιμετωπίζονται ορισμένες δυσκολίες εξαιτίας των κοινοτικών οδηγιών, που αφορούν το πλαίσιο της αναθέσεως των έργων. Εκτιμάται όμως ότι σύντομα θα ξεπεραστούν με την κατάλληλη φόρμουλα.

Τέλος, κληθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες απαράδεκτες δηλώσεις Ερντογάν για την Ελλάδα, ο ΥΕΘΑ τις χαρακτήρισε «ευτελούς επιπέδου».


*Ο Σάββας Δ. Βλάσσης είναι εκδότης του περιοδικού ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ


33 σχόλια:

ΣΚΑΠΑΝΕΑΣ 26 Δεκεμβρίου 2012 - 12:02:00 μ.μ. EET  

Πότε θα σταματήσω να ακούω για την ΜΟΜΑ;Ενώ οι τούρκοι ενισχύουν το μηχανικό τους,εμείς θα κάνουμε το μηχανικό μας κατασκευαστική εταιρία! Για τις τρομερές ελλείψεις του μηχανικού δεν μιλάει κανένας!

Manolis 26 Δεκεμβρίου 2012 - 2:29:00 μ.μ. EET  

Τα θεσφατα του Σουλτανου Ταγιπ «ευτελούς επιπέδου»? Ευτυχως που ο ΥΠΑΜ ειναι προσωπικοτητα μεγαλυτερης διεθνους ακτινοβολιας απο τον Ερντογαν και μενουν τα δικα του λογια...
Σε απαντηση προς Ερντογαν δεν χρειαζοταν να πει κατι τωρα, αρκει να κανει πραξη εστω τις διακρατικες συμφωνιες και τη παραλαβη των ετοιμων υποβρυχιων και της πυραυλακατου. Μετα ας πει οτι θελει.

Ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 2012 - 2:54:00 μ.μ. EET  

Θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για το ποια οπλικά συστήματα έχουν ζητηθεί ή πρόκειται να ζητηθούν από τις ΗΠΑ; πολλοί λένε πολλά και στο τέλος χάνουμε την μπάλα, έχετε την πρόθεση και την διάθεση να μας πείτε σοβαρά τι στο καλό ζητήσαμε; εννοείται ότι θέλουμε να ξέρουμε μόνο αυτά που είναι δημοσιεύσιμα.

Ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 2012 - 6:29:00 μ.μ. EET  

ηδη τα αρματα πρεπει να ειχαν ερθει
ας τα παρουμε εστω και αργα
οι Αμερικανοι δινουν και πλοια..ισως να επρεπε να το σκεφτουμε?

Ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 2012 - 8:19:00 μ.μ. EET  

οντως ως τωρα ακουμε για αρματα,πλοια,f 15,mlrs και εχει γινει ενα μπερδεμα

το θεμα ειναι οπως διαβασα σε αλλο σαιτ οι Τουρκοι θελουν να κανουν ερευνες εντος ελληνικης αοζ
οι Τουρκοι οσο χρονια και αν περασουν φιλοι δεν θα γινουν

περιμεναν να μας πιασει η κριση για να αρχισουν να αμφισβητουν νησια και αιγαιο σε τετοιο βαθμο

μονο ενας πολιτικος με @@ θα μας σωσει
γιατι δεν θα γινει πολεμος αλλα συνεκμευταλλευση.!τι ειναι χειροτερο??οτι ειναι δικο μας θα μας παρουν το μισο
για αυτο σας βαζω και στοιχημα

Ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 2012 - 10:47:00 μ.μ. EET  

Οσα πλοια και αρματα να παρουμε δεν προκειται να βελτιωθει η προς το βαρος μας συγκριση δυναμεων αν δεν δοθει βαρυτητα στην Π.Α.

Ηδη η τουρκικη αεροπορια με τους εκσυγχρονισμους στα F-16 και με την παραλαβη νεων εξανεμιζει την μεχρι τωρα υπεροχη μας. Χρειαζομαστε κατεπειγοντως "νεα" μαχητικα και αυτα δεν ειναι αλλα απο τα μεταχειρισμενα F-15 που ειναι ακομη διαθεσιμα απο τις ΗΠΑ. Τα υπολοιπα οπλικα συστηματα περαν αυτων που ενισχυουν την μαχητικη αξια της Π.Α. ειναι δευτερευσας σημασιας.

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 1:50:00 π.μ. EET  

Φίλε Ανώνυμε (26 Δεκεμβρίου 2012 10:47:00 μ.μ. EET), μαχητικά με «δυτικό εγκέφαλο» σε περίοδο πολέμου ενδέχεται να πέφτουν σαν μετεωρίτες απ’ τον ουρανό, αν προλάβουν να σηκωθούν βέβαια! Γνώμη μου είναι να στραφούμε προς Ρωσικά οπλικά συστήματα, τουλάχιστον δεν θα έχουμε τον «φόβο» να σβήσουν εν ώρα πτήσης ή στην κρίσιμη στιγμή να σου πετάξουν τίποτα μπλε οθόνες με ιερογλυφικά (που λέει ο λόγος) και μετά να ψάχνεσαι και να μη σε… βρίσκεις!

ΣΤΡ (ΤΘ)

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 3:55:00 π.μ. EET  

Οι αμερικανοι δεν μας προσφερουν Φ-15. Περα απο αυτο δεν συμφερει να αποκτησουμε νεο τυπο μαχητικου που να ειναι μεταχειρισμενος. Ειδικα για τον συγκεκριμενο αμερικανικο που εχει φαει τα ψωμια του (20+ χρονια υπηρεσιας) και μαλιστα καποιο απο αυτα τα α/φη κοπηκε στην μεση ενω πετουσε.

Για τα δευτερευουσας σημασιας. Π.χ 4 υπερσυγχρονα υποβρυχια Τ-214 στο Αιγαιο δεν ειναι κατι που μπορει να χαρακτηριστει δευτερευουσας σημασιας. Αντιθετως θα μας δωσουν συντριπτικο πλεονεκτημα απεναντι στο τουρκικο ναυτικο. Εκτος αν πρεπει να βυθισουμε τα πλοια του μονο με μαχητικα α/φη, και ειδικα απο αυτα που κοβονται στην μεση οταν πετανε....


Σε οτι αφορα τα αμερικανικα οπλα. Μιας που ειναι αδυνατο να αγοραστουν καινουργια αρματα και ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ πρεπει να αποκτηθουν μεταχειρισμενα Μ-1, Μ-2/-3 και AAV-7, Μ-113 κτλ. Στην αεροπορια αν γινεται πρεπει να αποκτηθουν Φ-16 Μπλοκ-30 και πάνω, εως 6 Ρ-3C, και αν γίνεται μερικά C-130H. Στο ναυτικο 2-3 ναρκοθηρικα Osprey. Για να αποκτήσουμε Ticonderoga ή Arleih Burke και να μας τα δώσουν θα δυσκολευτούμε να τα συντηρήσουμε για οικονομικους λογους.
Για τον Ε.Σ καλο θα ηταν να μπορουσαμε να αποκτησουμε προσθετα MLRS αλλα δεν το βλεπω....

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 11:41:00 π.μ. EET  

@Ανώνυμε 27 Δεκεμβρίου 2012 3:55:00 π.μ. EET

Θα συμφωνήσω πως δεν μας προσφέρουν F15, δεν μας συμφέρει η ένταξη τους σε μικρό αριθμό μάλιστα στην Π.Α., πως έχουμε άλλες πολύ πιεστικότερες ανάγκες κλπ...

Όμως αφού κατακρίνεις το ικανότερο σε υπηρεσία πλην F22 αεροπορικό οπλοσύστημα (προσοχή γράφω οπλοσύστημα και όχι απλά αεροπλάνο) με τη φράση πως "κοβονται στην μεση οταν πετανε....", θα σου απαντήσω με το επίσης απλοϊκό επιχείρημα: εκτός από αυτά "κοβονται στην μεση οταν πετανε", είναι και από αυτά που προσγειώνονται με την μια τους ημιπτέρυγα ενώ η υπόλοιπη έχει καταστραφεί..
http://www.youtube.com/watch?v=nDURBmhkHQg


Δεν τους φτάνουμε ναι τους Αετούς, μην τους μηδενίζουμε όμως εφαρμόζοντας το όσα δεν φτάνει η αλεπού...

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 11:56:00 π.μ. EET  

Για αλλη μια φορα θα πρεπει να εξηγησω πως το F-15 ειναι το κορυφαιο μαχητικο εναεριας υπεροχης στον κοσμο! Το περιστατικο με την αστοχια υλικου που αναφερεις εγινε πραγματι αλλα αντιμετωπιστηκε. Το οτι ειναι ηλικιας πλεον των 20 ετων δεν μου λεει τιποτα απο την στιγμη που τα avionics του ειναι ανωτερα του F-16CM. Προκειται για στρατηγικου χαρακτηρα αεροσκαφος που εχει την μοναδικη ικανοτητα να υπερασπισει χωρις εναεριο ανεφοδιασμο την ΑΟΖ μας! Κανενα αλλο αεροσκαφος δεν μπορει να πεταξει στα 60.000 ποδια με 1,5 mach και να μοιραζει AMRAAM. Και μην ξεχνατε πως οι Ισραηλινοι ειναι προθυμοι να μας αναβαθμισουν περαιτερω το αεροσκαφος με δικα τους συστηματα (δορυφορικες επικοινωνιες κλπ.) Τωρα τα περι ιερογλυφικων στις οθονες και κλεισιμο συστηματων δεν τα σχολιαζω καν...

Σχετικα με τα υπολοιπα αν δεν εχεις αεροπορικη υπεροχη δεν εχεις στρατηγικο πλεονεκτημα. Σαφως τα υποβρυχια εχουν σημασια αλλα δεν μπορουν να φερουν τους Τουρκους στο τραπεζι της διαπραγματευσης σε περιπτωση συγκρουσης. Τα F-15 και τα M-2000-5 μπορουν!

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 12:35:00 μ.μ. EET  

Όποιος μιλάει για F-15 είτε είναι κορόιδο είτε ψάχνει για κορόιδα...

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 12:59:00 μ.μ. EET  

Τα F-15 είναι αξεπέραστα και αναντικατάστατα για τις ΗΠΑ λόγω του μικρού αριθμού F-22 και των δεκάδων α/φ που βγάζουν ανα μήνα οι κινέζοι. Αν πάρουμε έστω και 20 να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Οι δυνατότητές του σε προβολή ισχύος ειδικά όταν το 70% της τουρκίας είναι ΕΚΤΟΣ εμβέλειας της ΠΑ είναι αξεπέραστες. Το α/φ είναι οπως το F-4E το 70 για την ΠΑ.

Η αμερική μπορεί να αναστήσει τις εεδ τόσο με οχήματα όσο και με πολύτιμο υλικό μεταφοράς και διαχείρισης ΔΜ.

μηδενιστής

Υγ
1. δεν πρόκειται ποτέ να πάρουμε ρωσικά α/φ
2. δεν πρόκειται ποτέ να πάρουμε ρωσικά α/φ
3. δεν πρόκειται ποτέ να πάρουμε ρωσικά α/φ
4. δεν πρόκειται ποτέ να πάρουμε ρωσικά α/φ
5. δεν πρόκειται ποτέ να πάρουμε ρωσικά α/φ

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 1:20:00 μ.μ. EET  

1) Ρωσικά μαχητικά θα πάρουμε οταν πάρει ο Τσαβες F18!

2) Το αμερικανικο μεταχειρισμένο υλικο θα ειχε ερθει απο καιρό, αλλα τα ερώτηματα ειναι το εξής, ποια κυβέρνηση θα τα παραλαβει και ποια κυβέρνηση θα τα αξιοποιήσει μετα απο τις επόμενες εκλογές, και τι λεει γι αυτό το υλικό αξιας Δις δολαριων η κυρα Μερκελ?? Τα ψίχουλα που χρειάζονται να δαπανηθούν για την μεταφορά τους δεν ειναι λογος για τον οποιο καθυστερεί η μεταφορά τους, ας μην κοροϊδευόμαστε.

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 1:58:00 μ.μ. EET  

x10000000

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 2:19:00 μ.μ. EET  

ΥΓ2

ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ! ΜΟΜΑ!

μηδενιστής

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 3:04:00 μ.μ. EET  

Δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε F-15.

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 3:56:00 μ.μ. EET  

μιλαμε για F-15,μακαρι να παρουμε αλλα δυσκολο
αντι αυτου θα μπορουσαμε να κοιταξουμε για f-16 η mirage.
εκει παιζει και ρολο ο πολιτικος(που δεν εχουμε)
πας στους Γαλλους και λες,θες Γαλλικη εταιρια να κανει ερευνες?θελω τοσα mirage σε τετοια τιμη
Υποπτευομαι οτι οι Αμερικανοι μας δινουν τοσα πολλα γιατι κατι θα θελουν,μαλλον να παρουν το συνολο του πετρελαιου(δεν τους εμπιστευομαι οσο μιλανε για συνεκμεταλευση)
αλλα η εξισωση εχει και τους Γερμανους μεσα που θελουν τα παντα χωρις να δωσουν τιποτα!και τα κομματα να τρεχουν πισω απο τη Μερκελ επειδη τους εχει στο τσεπακι απο τις μιζες!!

το οτι δεν παιρνουμε οπλα δεν ειναι λογω λεφτων.απλα δεν θελουμε!!ακομα και σημερα η Ελλαδα εχει πολλα μα πολλα λεφτα,ο πλουτος δεν εχει χαθει εχει συσσωρευτει

να σας πω προσφατο παραδειγμα?επαναγορα ομολογων.θα αποδειχτει με το περασμα του καιρου σκανδαλο σαν το χρηματιστηριο
τα ελληνικα ομολογα αγοραστηκαν κατω απο 15λεπτα και πουληθηκαν 35!!
ποσα δις φυγανε και που???

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 7:45:00 μ.μ. EET  

Με αφορμή τα αναφερόμενα για την ΜΟΜΑ. Μήπως θα μπορούσε να μου εξηγήσει κάποιος γιατί κάθε φορά που γίνετα αναφορά για την αξιοποίηση μέσων και προσωπικού σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών η ακομη και σε θέματα πολιτικής προστασίας "στραβώνουν" ολοι?
Μπορώ να κατανοήσω ότι διαταράσεται το πρόγραμμα εκπαιδεύσεως, (αν και αυτο λογικά θα πρέπει περισσοτερο να αφορά τους εφεδρους νομίζω), μπορώ επισης να κατανοήσω ότι φθείρονται τα υλικά αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι ώρες εμπειρίας που θα γράψουν οι χειριστές και τα μέσα π.χ. των Chinoοk, κάτω από δύσκολες συνθήκες (και σίγουρα πραγματικές) δεν θα πρέπει να συνυπολογίζονται ώς χρόνος εκπαίδευσης.Και μήν μου πείτε ότι δεν αφορούν τα αντικείμενο γιατί θα σας απαντήσω ότι δεν εχω αντιληφθεί να τους πυροβολάει κανένας στις ασκήσεις.(Αντίθετα χαλαρά και με καθυστέρηση ερχόταν πάντα αλλά τές παν εγώ φανταρος ήμουν και μπορεί να μην καταλάβαινα).
Επιπλέον υπάρχουν αποστολές που μπορούν να διεκπεραιώσουν μόνον στελέχη και μέσα των Ε.Δ. (π.χ. Γιατί δεν μπορούν να ελέγχουν τα UAV το καλοκαιρι για πυρκαγιές? υπάρχει στην χώρα και άλλη πιό κατάλληλη υπηρεσία για να το κάνει ? (είδαμε το μπάχαλο με τα ελικόπτερα της Π.Υ.) θα πρέπει να στηθεί και άλλη υπηρεσία?
Για να πώ την αμαρτία μου εμένα μου φαίνεται περισσότερο σαν Δ.Υ. νοοτροπία (απελθέτω απ εμού το..., και φόβος να φανούν οι αδυναμίες (πετάνε άραγε τα UAV που έχουμε χρυσοπληρώσει? και όταν πετάνε τι κανουν? (μήπως "καταδεικνύουν" προκαθορισμένους στόχους στις γνωστές "σικέ" ασκήσεις?
Νομίζω ότι αυτές οι περιπτώσεςι είναι μιά πρώτης τάξεως ευκαιρία να φανουν οι πραγματικές δυνατότητες-διαθεσιμότητες-ετοιμότητες των συστημάτων, και της εκπαίδευσης -ικανότητας- δυνατότητας προσαρμογής του προσωπικού σε απρόβλεπτες καταστάσεις, και σαν τέτοιες θα πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε.


Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2012 - 11:55:00 μ.μ. EET  

F15 αν μας δωσουν , θα ειναι τιποτα Α . Αποκλειεται να παρουμε νεοτερα . Τα χρειαζονται .

Ανώνυμος 28 Δεκεμβρίου 2012 - 9:21:00 π.μ. EET  

Τα F-15 που μας προσφερουν ειναι της εκδοσης -C MSIP II. Που σημαινει εκσυνχρονισμενα με ρανταρ AN/APG-63, Link 16, JHMCS κλπ. Ειναι στο επιπεδο των ελληνικων F-16CM αλλα με απειρως καλυτερες δυνατοτητες επιδοσεων, φορτιου και εμβελειας. Με ενα μινι εκσυγχρονισμο απο τους Ισραηλινους αποκτουν δορυφορικες επικοινωνιες και δυνατοτητα αξιποιησης Spice η αλλων οπλων ακριβειας. Και μονο το γεγονος οτι μπορει να εκτελει CAP για πανω απο 3 ωρες με τις CFT και να φερει εως και 8 AMRAAM το καθιστα αναντικαταστατο προστατη της ΑΟΖ.

Ανώνυμος 28 Δεκεμβρίου 2012 - 12:55:00 μ.μ. EET  

12:35:00 άνοιξε μας τα μάτια.

Ανώνυμος 28 Δεκεμβρίου 2012 - 9:16:00 μ.μ. EET  

Όταν γίνεται συζήτηση για F-15 πρέπει επίσης να γίνεται αναφορά για την αναγκαία υποδομή η οποία ΔΕΝ πρόκειται να "δωθεί δωρεάν." Παλαιότερα είχε αναφερθεί κάποιο θέμα σχετικό με τα υπάρχοντα ενισχυμένα υπόστεγα - καταφύγια στις βάσεις της Ελληνικής ΠΑ, οι διαστάσεις των οποίων μπορεί να μην είναι απόλυτα συμβατές με το μέγεθος των F-15.

Καλή χρονιά.

Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης.
28/12/2012 - τοπική ώρα 14:15 - ώρα Ελλάδος 21:15

Ανώνυμος 28 Δεκεμβρίου 2012 - 11:54:00 μ.μ. EET  

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΟΣΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ (ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ & ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟ ΔΟΡΥΦΟΡΟ) ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΕΤΟΙΜΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΛΥΣΗ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ F-35 ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ S-300 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ Α/Φ ΠΟΛ/ΛΩΝ ΡΟΛΩΝ (F-22, Τ-50, J-20) ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΙΘΑΝΟ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 12:29:00 π.μ. EET  

Τα προσφερόμενα F-15 πολύ φοβάμαι οτι θα αφορούσαν καταπονημένα αεροσκάφη .Οι ΗΠΑ αυτή τη περίοδο δεν είναι διατεθειμένες να ξεφορτωθούν υλικό αξιοποιήσιμο και απο τις ίδιες .Και αυτό γιατί το υποτιθέμενο ''υπερόπλο''F-22 εξελίχθηκε σε ένα προβληματικό μέχρι στιγμής και δαπανηρότατο αεροσκάφος .Γύρω απο το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει αναπτυχθεί μια παραφιλολογία που το θέλει να μονοπωλεί τα επόμενα χρόνια στις τάξεις της Αμερικανικής Αεροπορίας .Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι ή τουλαχιστον ακριβώς έτσι ,Η αξιοπιστία του αεροσκάφους έχει ήδη τεθεί υπο αμφισβήτηση,ενώ δεν έχουν λείψει και άλλα προβλήματα,όπως με τη περιβόητη υποξία.΄Άλλωστε,υπάρχουν στοιχεία που καταδεικνύουν οτι άτρωτο δεν είναι σε ειδικές συνθήκες όπως η κλειστή αερομαχια,βλ.τη Ρεντ Φλαγκ της χρονιάς που απέρχεται και τις βολές που πέτυχαν εναντίον του τα γερμανικά Γιουροφάιτερ .Η ίδια η Αμερικανική Αεροπορία δεν έχει καταλάβει τι χρειάζεται ένα πανάκριβο αναχαιτιστικό και μάλλον σιγά σιγά αντιλαμβάνεται οτι το επιχειρησιακό βάρος θα το αναλάβουν όπου κληθεί να δράσει μαχητικά πολλαπλού ρόλου,έστω και τρίτης γενιάς.Άρα τα ''καλά'' F-15 τους είναι υπερ-πολύτιμα και μην περιμένουμε ,τουλάχιστον αυτά, να τα δούμε με ελληνικά χρώματα.

Μέντωρ

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 2:24:00 π.μ. EET  

Ποιά υποδομή μας λείπει για τον Amraam ή για τον F100;Είναι αστείο να μιλάμε για διαστάσεις υπόστεγων όταν τα Ελληνικά Block 50 δεν έχουν κάν υπόστεγο.

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 8:50:00 π.μ. EET  

Οσο αφορα την ΜΟΜΑ...

Δεν γνωριζω το κοστος χιλιομετρου κατασκευασμενο απο ιδιωτες ή την ΜΟΜΑ αλλα η ποιοτητα ειναι η μερα με την νυχτα. Ετυχε στον τοπο που κατοικω τους αυτοκινητοδρομους να τους ασφαλτοστρωνει παλιοτερα η ΜΟΜΑ και μετα την διαλυση της να αναλαβουν ιδωτες.

Οι δρομοι της ΜΟΜΑ δεν αντεχαν πανω απο ενα χρονο πριν κυριολεκτικα γεμισουν λακουβες! Αυτοι των ιδιωτων εργολαβων αντεχουν πανω απο πεντε χρονια πριν αρχισουν να εμφανιζουν μικρα σημεια φθορας.

Δεν γνωριζω αν ηταν οι μεθοδοι και τα μηχανηματα ασφαλτοστρωσης ή τα ακαταλληλα υλικα που εδιναν στους δρομους της ΜΟΜΑ τοσο μικρη διαρκεια ζωης. Παντως χρησιμοποιουσε φορτηγα να αδειαζουν το υλικα και γρειντερ και οδοστρωτηρες για το πατημα της ασφαλτου αντι για τα ειδικα οχηματα που τρωνουν τον ασφαλτοσταπητα. Τα υλικα μαλλον ακαταλληλα. Η απαραδεκτη χρηση υδροφιλου χαλικιου ειτε για να πεσουν οι μιζες ειτε γιατι το καταλληλο χαλικι επρεπε να μεταφερθει απο μακρια. Ακομη και παλιοτερες ασφαλτοστρωσεις (που μαλλον δεν τις εκανε η ΜΟΜΑ) αντεχαν. Οι ασφαλτοι της ΜΟΜΑ διαλυοταν στην πρωτη βροχη!

Οι σκεψεις για ανασυσταση της ΜΟΜΑ εικαι καθαρα ρουσφετολογικες (προσληψεις προσωπικου) και μιζαδορικες (ικανοποιηση τοπικων απατεωνων). Η ΜΟΜΑ οσο την εχω δει στον τοπο μου δεν προσφερε ποτε εργο στοιχειωδους εστω ποιοτητας.

Αυτα για να ξερουμε τι μηχανευονται μερα νυχτα οι υπουργαρες μας.

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 12:42:00 μ.μ. EET  

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΙΣΧΥΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ )Ν.ΚΟΡΕΑ, ΙΑΠΩΝΙΑ, ΙΣΡΑΗΛ, ΙΤΑΛΙΑ ΚΤΛ), Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΒΟ, ΤΑ ΕΑΣ, ΕΑΒ, Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ Π.Χ. ΠΡΑΞΑΜΕ ΜΕ ΤΟ NEURON, Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ Π.Χ. ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ (TYPE-214), ΤΗΣ ΕΛΒΟ (LEOPARD 2HEL) ΚΤΛ. ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΣΧΗΜΟ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ,Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΥΡΙΩΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΚΤΛ, Η ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ,Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΕ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΧΩΡΩΝ,Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Π.Χ. ΚΟΡΒΕΤΑ. ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΑΞΑΝΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΧΩΡΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Α/Φ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η "ΝΑΤΟΦΟΒΕΙΑ" Η ΙΣΧΥΣ ΤΩΝ ΛΟΜΠΙ ΟΣΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΡΩΣΙΑ Η ΚΙΝΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΡΩΣΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ BMP-3! ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙΕΦΟΣΟΝ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΟΡΕΥΟΥΜΕ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ. ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ Η ΤΟΥΡΚΙΑ. ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΕΜΕΙΣ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΥΙΓΟΥΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Η ΤΟΥΡΚΟΙ. ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΑ.
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΕΡΒΙΑ ΚΑΙ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΡΜΕΝΙΑ, ΙΡΑΚ, ΣΥΡΙΑ, ΡΩΣΙΑ ΕΜΕΙΣ.ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΟΤΑΝ ΟΙ "ΦΙΛΟΙ" ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" ΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ.

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 5:14:00 μ.μ. EET  

τωρα που τα εχουμε καλα με Ισραηλ ισως να παρουμε ιδεες για αρματα κτλπ

εκει οι Ισραηλινοι ειναι αρκετα καλοι

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 - 6:09:00 μ.μ. EET  

Δεν πρόκειται να αποκτήσουμε F-15.

Είναι ανυπόστατο πως το F-15 είναι το κορυφαίο μαχητικό εναέριας υπεροχής στον κόσμο. Προφανώς αυτός που το έγραψε αυτό δεν έχει ενημερωθεί ακόμη για την ύπαρξη του F-22 Raptor.
Ότι το α/φος άσχετα την ηλικία του έχει σύγχρονα ηλεκτρονικά. Και το Φάντομ-2000 έχει καλύτερο ραντάρ από τα τουρκικά Φ-16 αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ως α/φος είναι καλύτερο.
Όταν η τουρκία πρόκειται να προμηθευτεί 100 ολοκαίνουργια Φ-35 είναι ανοησία να μιλάμε για απόκτηση Φ-15 22-25 ετών που στην συντριπτική πλειοψηφία του είναι καταπονημένα και 2 από αυτά κόπηκαν στην μέση ενώ πετούσαν. Λίγη λογική !!

ΔΕΝ ΕΧΕΙ Φ-15. ΤΕΛΟΣ !!
Αν είναι δυνατόν μετά από 4 αγορές 170 συνολικά καινούργιων Φ-16 να το γυρίσουμε σε προμήθεια μεταχειρισμένων α/φων 25ετίας και ειδικά μαχητικού που δεν υπηρετεί αυτή την στιγμή στην Π.Α.
Αυτά δεν τα σκέφτονται ούτε σε χώρες της Κεντρικής Αφρικής !!!

Manolis 29 Δεκεμβρίου 2012 - 7:44:00 μ.μ. EET  

Ο/Η Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 2:24:00 π.μ. EET
Δεν υπαρχουν Block 50 χωρις υπόστεγο , και μαλιστα ενισχυμενο. Αντιθετως, υπαρχουν υποστεγα τετοια χωρις αερσκαφη απο τις αποσυρσεις και συγχωνευσεις μοιρων. Ελικοπτερα υπαρχουν ομως αστεγα.

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2012 - 11:03:00 μ.μ. EET  

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 6:09:00 μ.μ. EET

Αγαπητε μου εχεις μερικη μονο εικονα του θεματος. To F-22 ειναι μονο θεωρητικα το καλυτερο μαχητικο εναεριας υπεροχης. Επι της ουσιας, χωρις link16 και JHMCS δεν προσφερει και πολλα παραπανω απο ενα F-15. Και εξηγουμε. Το Raptor για να αποδωσει την stealth τεχνολογια του πρεπει να φυλασεται σε συγκεκριμενες συνθηκες για να μην φθειρεται η ευαισθητη του επιφανεια. Αρα εχει περιορισμενη επιχειρησιακη ευελιξια. Στον αερα δεν νομιζω να του προσφερει και πολλα παραπανω η εγγενης ευελιξια του απο την στιγμη που το F-15 θα κινειται σε μεγαλυτερη αποσταση, δεν θα εμπλακει σε μαχη στροφων και θα μπορει να καθαρισει το "αντιπαλο" F-22 με ενα βλεμμα του χειριστη που φερει JHMCS. Επειτα το F-15 εχει αξεπεραστες επιδοσεις στον τομεα εμβελειας - αυτονομιας.

Τα περι F-4 που λες, μαλλον δεν εχεις και καλη ενημερωση για τις επιδοσεις του. Ενα αεροσκαφος δεν κρινεται απο το ποσο καλα στριβει αλλα απο το πως λειτουργει σαν οπλικο συστημα. Για παραδειγμα θα σου αναφερω την επικρατηση κατα κρατος 8 F-4 εναντιων 26 μαχητικων δτα πλαισια της εκπαιδευτικης σειρας ΣΟΤ του 2011. Οι χειριστες των F-4 αντιμετωπισαν ενα COMAO στο οποιο η προστασια του ειχε M-2000-5 και F-16Block52M. Πες μου τωρα εσυ που πως καταφεραν τα Phantom και νικησαν και μεγαλυτερο αριθμο αεροσκαφων και ικανοτερο σε επιδοσεις, ελιγμους, ηλεκτρονικα κλπ. Και φυσικα οι χειριστες μας ειναι σαφως ανωτεροι των Τουρκων. Φαντασου τα αντιπαλα F-16 να ηταν τουρκικα! ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΡΟΛΟ ΣΤΟΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ Ο ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

Τα F-15 δεν ειναι ουτε παλια ουτε παρωχημενα. Με ενα ρανταρ AESA μετατρεπεται στον κυριαρχο των ουρανων. Δεν μπορω να ακουω χαζα περι παλαιοτητας!

Οσο για τα τουρκικα F-35 ισχυουν τα ιδια και χειροτερα οπως και για το F-22. Πολυ ανωριμο, πολλα προβληματα, μικρη αξιοπιστια, μηδαμινη stealth αξιοποιησιμη τεχνολογια, πολυς ντορος για το τιποτα. Με ενα καλο συστημα ΑΣΕΠΕ και ενα δυνατο αεροκαφος με AESA (F-15, Rafale, F/A-18E/F) δεν εχει πιθανοτητες επιβιωσης.

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2012 - 9:51:00 π.μ. EET  

Το Φάντομ έχει εκσυγχρονιστεί στα ηλεκτρονικά του αλλά πάσχει σε οτιδήποτε άλλο (π.χ κινητήρες, υδραυλικά)με ότι σημαίνει αυτό. Πάντως αν τα κατάφερε τόσο καλά ας του βάλουμε ένα ραντάρ ΑΕΣΑ και να το κρατήσουμε ακόμη μία 20αριά χρόνια.....
Καλά, οι πιλότοι των Φάντομ μας αποδείχτηκαν πολύ καλοί. Αυτοί των Φ-16 και Μ-2000-5 πως δεν καλοί ?? (ή να το θέσω πιο λαικά.. Μα καλά ? Τόσο άχρηστοι ?? )Προφανώς ανήκουν σε άλλη αεροπορία....

Δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσουμε Φ-15 τα οποία μάλιστα να εκσυγχρονίσουμε με ραντάρ ΑΕΣΑ. Γιατί εδώ βρισκόμαστε σε μία κατάσταση που δυσκολευόμαστε πολύ να συντηρήσουμε τα α/φη που έχουμε. (ανταλλακτικά, καύσιμα κ.α)
Πρέπει να βασιστούμε στα όπλα που έχουμε. Επιβάλεται ο εκσυγχρονισμός μέρους των Φ-16 από τα οποία έχουμε μεγάλο στόλο (157 α/φη) για τα ,,κυβικά,, μας.

Μanolis 31 Δεκεμβρίου 2012 - 12:12:00 μ.μ. EET  

Αυτο που φερεται οτι εγινε με τα Φαντομ και τα M-2000-5 / F-16Block52M, εγινε λογω σωστου σχεδιασμου προ πτησης και ισως και λογω υποτιμησης απο τους χειριστες των νεωτερων α/φων. Επειδη δεν υπαρχουν(?) γνωστες λεπτομερειες, το σεναριο αυτο μπορει να δοθηκε επιτηδες (και ορθα) απο τους εμπειρους εκπαιδευτες του ΣΟΤ , ως ΜΑΘΗΜΑ μη υποτιμησης "υποδεεστερου" αντιπαλου για τους χειριστες των νεωτερων α/φων. Εχει ξαναγινει παλαιοτερα με F-5 εναντιον F-4: Τα "αρχαια" και ανευ ρανταρ και Σ.Α. πενταρια, εκρυψαν μπολικα αεροφυλλα στα ... αεροφρενα τους (ΔΕΝ ειχαν συστημα εξαπολυσης , πλην των Ολλανδικων!) και αμεσως πριν την εμπλοκη με τους "χοντρους", τα αμολυσαν ολα στη θεα των ρανταρ, ανοιγοντας στιγμιαια αεροφρενα. Ακομα τυφλα ειναι τα (παλια) ρανταρ των Φαντομ. Επειτα τα γατονια, τους καμακωσαν εναν - εναν σαν τυφλωμενους κυκλωπες , χορευοντας με πιρουετες (Fox Two και Guns-Guns-Guns!) τριγυρω τους. Ωραιες και απαραιτητες οι τακτικες και οι εκπληξεις ωραιοτερες, δεν μπορουμε ομως να βασιζομαστε ΠΑΝΤΑ και για ΚΑΘΕ κατασταση σε αυτες και ΜΟΝΟ αυτες.
Οσο για τα Φ-15, εχω γραψει και παλαιοτερα την αποψη μου οτι η Π.Α. ισως να μη μπορει να αντεξει (οικονομικα και μονον) το βαρος ενταξης σε υπηρεσια ενος οπωσδηποτε παλαιου α/φους ,παρ'οτι εχουν παρομοιους κινητηρες με τα F-16 μας και ομοιο οπλισμο με τα Φαντομ που θα αποσυρθουν το αργοτερο σε 7-8 ετη . Υπαρχει ΗΔΗ διαθεσιμη μια μοιρα F-16 Block30++(CUPID). Εαν παντως προκυψει οτι ΔΕΝ υπαρχει αλλος τροπος μεσοπροθεσμης ενισχυσης, πρεπει , εφ'οσον προσφερθουν Φ-15, να τα αγνοησουμε?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP