O «κλεφτοπόλεμος» ΥΕΘΑ-ΓΕΣ για τα M1A1

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

Ολοκληρώνει κατά πληροφορίες αυτή την εβδομάδα το έργο της επιτροπή του ΓΕΣ που είχε μεταβεί στο τέλος Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ για το θέμα των μεταχειρισμένων αρμάτων Abrams από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού σαν πλεονάζον υλικό.

Η μετάβαση αφορούσε την επικαιροποίηση της σχετικής μελέτης σκοπιμότητας του προγράμματος που, όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές, έχει συντάξει το Γενικό Επιτελείου Στρατού και έγινε για δυο λόγους. Ο ένας ήταν ότι η προηγούμενη επίσκεψη για την επιλογή των καταλληλότερων για προμήθεια μέσω παραχώρησης αρμάτων είχε γίνει σχεδόν ένα χρόνο πριν, στη διάρκεια της οποίας είχε επισημανθεί αριθμός αρμάτων που υπερέβαινε τις ελληνικές απαιτήσεις, οχήματα όμως που βρισκόντουσαν σε διάφορα επίπεδα από πλευράς κατάστασης. Τα άρματα αυτά «δεσμεύτηκαν» από την ελληνική πλευρά έναντι οριστικού αιτήματος και, παρά τις κάποιες αντίθετες πληροφορίες το καθεστώς αυτό δεν φαίνεται να μεταβλήθηκε στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, καθώς δεν υπήρξε άλλη χώρα –πλην του Μαρόκου- με αντίστοιχο ενδιαφέρον. Οι ποσότητες όμως σχετικού υλικού που μεταπίπτουν σε κατάσταση πλεονάσματος, άρα και δυνητικά διαθέσιμο για πώληση-παραχώρηση σε συμμαχικές χώρες αλλάζουν συνεχώς. Ειδικά τους τελευταίους μήνες του 2011 και τις αρχές του 2012 υπήρξαν μεγάλες ποσότητες υλικού που μεταφέρθηκε από το Ιράκ στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και αρμάτων μάχης. Τα Abrams αυτά, που ήταν στο σύνολό τους εκσυγχρονισμένα, δεν προωθούνται στο πλεονασματικό απόθεμα, αλλά σε μονάδες, κάποιες από τις οποίες αποδεσμεύουν παλαιότερο και μη εκσυγχρονισμένο υλικό. Άλλα άρματα επίσης προέρχονται από σχηματισμούς που διαλύονται ή συγχωνεύονται στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης των ΕΔ που αποφασίστηκε πρόσφατα στις ΗΠΑ. Έτσι η αμερικανική πλευρά ειδοποίησε σχετικά την ελληνική για την ύπαρξη νέων αποθεμάτων και από την πλευρά του το ΓΕΣ έκρινε ότι μια επικαιροποίηση του καταλόγου των οχημάτων που θα αιτηθεί ήταν απαραίτητη.

Τα «νέα» άρματα δεν είναι απαραίτητο ότι βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από αυτά που είχαν ήδη «δεσμευτεί», αλλά προφανώς η επιλογή από μεγαλύτερη «δεξαμενή» οχημάτων θα αποδώσει το επιθυμητό για το ΓΕΣ αποτέλεσμα, δηλαδή την απόκτηση αρμάτων σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση ώστε οι επισκευές/ ανακατασκευές να είναι περιορισμένες.

Δεδομένου ότι πρόγραμμα ανακατασκευής των Μ1Α1 σε εργοστασιακό επίπεδο δεν μπορεί να τεθεί αυτή την στιγμή (λόγω κόστους 2-3 εκατομμυρίων δολαρίων ανά όχημα) στην μελέτη έχει μεν κατά πληροφορίες συμπεριληφθεί τέτοια πρόβλεψη αλλά σε μεσοπρόθεσμη βάση, όταν τα άρματα αυτά θα έχουν συμπληρώσει τον πρώτο κύκλο υπηρεσίας στις μονάδες του ΕΣ. Από την άλλη και για την υποστήριξη της εισαγωγής σε υπηρεσία των «νέων» αρμάτων θα απαιτηθεί η συγκρότηση σχετικής υποδομής στο 304 ΠΕΒ, κάτι για το οποίο ζητήθηκε και η συνδρομή του αμερικανικού στρατού σε όλο το φάσμα, από συμβουλές και τεχνική βοήθεια έως εξοπλισμό και υλικά. Το 304 ΠΕΒ χάρις στο πρόγραμμα των Leopard 2 έχει δεχθεί διάφορες βελτιώσεις υποδομής. Για τα M1A1 όμως θα απαιτηθεί η εκ βάθρων συγκρότηση εργοστασίου κινητήρων τύπου αεριοστροβίλου, η επέκταση του εργοστασίου ηλεκτρο-οπτικών αλλά και άλλες επενδύσεις. Ένα από τα μεγαλύτερα όμως προβλήματα που αντιμετωπίζει το 304 ΠΕΒ, όπως και όλα τα στρατιωτικά εργοστάσια είναι το προσωπικό, καθώς με τις συνταξιοδοτήσεις έχει αποψιλωθεί από έμπειρα στελέχη, που λόγω περιορισμού ή απαγόρευσης προσλήψεων δεν έχουν αντικατασταθεί και οι ελλείψεις είναι τεράστιες.

Για να περάσουμε όμως και στον… «κλεφτοπόλεμο», το ΓΕΣ με τις τρεις τελευταίες διαδοχικές ηγεσίες του, έχει προετοιμάσει με πρωτόγνωρο για τα μέχρι σήμερα ελληνικά δεδομένα τρόπο την μελέτη σκοπιμότητας για την απόκτηση των M1A1, εξετάζοντας όλες τις επιχειρησιακές αλλά και οικονομοτεχνικές παραμέτρους τους.

Δυστυχώς το όλο θέμα, όπως έχουμε αναφέρει έχει σκοντάψει στην απροθυμία όλων των τελευταίων διαδοχικών πολιτικών ηγεσιών του ΥΕΘΑ, που θεωρούν το θέμα «καυτή πατάτα». Η εκτίμηση αυτή, όπως έχουμε αναφέρει και πάλι, βασίζεται και στην γνωστή έκθεση (αλλά όχι μόνο) του πρέσβη Δ. Χρονόπουλου, συμβούλου του υπουργείου, από τον οποίο, σε άκρως «ύποπτο» χρόνο (στην κορύφωση δηλαδή του κλίματος ανάμεσα στα δυο μνημόνια) είχε ζητηθεί να συντάξει έκθεση για τις παραμέτρους του προγράμματος αποδοχής των μεταχειρισμένων αρμάτων και άλλου αμερικανικού στρατιωτικού υλικού. Η έκθεση, ανάμεσα σε άλλα εξέφραζε σοβαρές επιφυλάξεις για την καταλληλότητα του χρόνου για την υλοποίηση του προγράμματος (ήταν ακριβώς στην έξαρση των αρνητικών δημοσιευμάτων στον ευρωπαϊκό Τύπο για τους δήθεν ελληνικούς εξοπλισμούς). Δεν αναφερόταν όμως (πως θα μπορούσε άλλωστε) σε οποιοδήποτε άλλο κριτήριο ή παράμετρο.

Η έκθεση αυτή παραμένει η κύρια… πρόφαση που δεν λαμβάνεται η απαραίτητη πολιτική απόφαση, αν και για να είμαστε δίκαιοι, οι τρεις διαδοχικές «υπηρεσιακές» κυβερνήσεις δεν μπορούν να πιστωθούν με την μη προώθηση του θέματος.

Θέμα όμως υπάρχει και το ΓΕΣ το θέτει, πετώντας αν θέλετε το «μπαλάκι» στην πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ αλλά και την κυβέρνηση. Από την άλλη, αυτή την στιγμή και με δεδομένο το κλίμα που υπάρχει, θα ήταν πολύ δύσκολη η λήψη μιας τέτοιας απόφασης από οποιαδήποτε κυβέρνηση. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού όμως και το ΓΕΕΘΑ στοχεύουν στην «επόμενη ημέρα». Πιθανολογείται επίσης ότι οι όποιες εξελίξεις, μετά την εκταμίευση της «δόσης» ίσως συνδυαστούν και με «άνοιγμα» προς την Ουάσιγκτον, καθώς θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ.

Ο «κλεφτοπόλεμος» όμως για τα Abrams φέρεται ότι έχει «παγώσει» και το θέμα της προμήθειας των τεθωρακισμένων της «οικογένειας» Μ113. Για την προμήθεια αυτή, που πλέον ανάγεται χρονικά στο 2010 ή και παλαιότερα, το θέμα δεν είναι τόσο ευαίσθητο όσο των αρμάτων και κάτω από κανονικές συνθήκες δεν θα υπήρχε κανένα ζήτημα υλοποίησης, αλλά οι συνθήκες… δεν είναι προφανώς κανονικές. Έτσι και αυτό το θέμα «εκκρεμεί».

Ptisi

25 σχόλια:

Αρματιστής 18 Οκτωβρίου 2012 - 1:34:00 μ.μ. EEST  

Η τεχνική επιτροπή του ΓΕΣ αποτελούμενη κυρίως από αξιωματικούς των ΤΘ και ΤΧ θα τελειώσει το έργο της, θα υποβάλει το πόρισμά της, αλλά οι πολιτικοί θα πρέπει να σταματήσουν τη πλάκα και να σοβαρευτούν, διότι:

Τα 400 άρματα Μ 48Α5 MOLF που διαθέτουν οι Επιλαρχίες των νησιών, θα πρέπει πολύ σύντομα να αποσυρθούν. Ο κύκλος τους έκλεισε. Τελειώσανε. Βρίσκονται στον ΕΣ από το 1960. Η πρώτη μου Επιλαρχία (πριν 40 χρόνια) διέθετε Μ48 βενζινοκίνητα. Ύστερα έγιναν Μ48Α5 και μετά, το 1990, Μ48Α5 MOLF. Ίσως (;) θα μπορούσε ένας (μικρός) αριθμός από αυτά (τα νεώτερα και αυτά που βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση), πιθανό ένας αριθμός για 2 Επιλαρχίες (82 άρματα), να μπορούν να διατηρηθούν σε μακρά αποθήκευση σε κάποιο χώρο και για κάποιο χρόνο, για τη κάλυψη μιας έκτακτης επιχειρησιακής ανάγκης (με ανταλλακτικά ότι καλό και χρήσιμο μπορεί να προσποριστεί από τα υπόλοιπα). Στην ανάγκη ξύνεις το πάτο του βαρελιού….. είμαστε το μόνο κράτος της Ευρώπης που δέχεται ανοιχτή απειλή και δεν πρέπει να το ξεχνάμε - μηδενιστή οι Ισραηλινοί δεν πετάνε τίποτε παρ'όλο που διαθέτουν μεγάλες οικονομικές δυνατότητες και πολλούς δωρητές).

Τα άρματά Μ48Α5 MOLF πρέπει όμως να αντικατασταθούν από κάποια άλλα. Όχι ασφαλώς καινούργια, διότι στοιχίζουν 10 εκατομμύρια το κομμάτι. Ως εκ τούτου επιβάλλεται να βρεθούν λύσεις είτε από δωρεάν παραχώρηση, είτε με συμβολικό τίμημα.

Οι μόνες δυνατές και διαθέσιμες λύσεις είναι Αμερικάνικες και Γερμανικές. Οι Γερμανικές λύσεις, δηλαδή άρματα LEO 2A4 και LEO 2A6 (Γερμανίας, Ολλανδίας, Αυστρίας κλπ), έχουν κόστος. ΜΕΓΑΛΟ!!! Ο Καναδάς αγόρασε από την Ολλανδία 42 LEO 2A4 με κόστος 650 εκατ. δολάρια ΗΠΑ!!! Τέτοια χρήματα δεν υπάρχουν. Τα Γερμανικά αποθέματα των προς πώληση ή παραχώρηση LEO 2A4 μάλλον έχουν εξαντληθεί και αν υπάρχουν οι Γερμανοί δεν τα χαρίζουν αλλά τα πουλάνε ακριβά (και από τη χρεοκοπημένη Ελλάδα, «φίλη», «σύμμαχο», «ισότιμο εταίρο», αλλά και «εκμαυλισμένο» πελάτη τους κερδίζουν). Και ας μη ξεχνάμε ότι η ευκαιρία για τη προμήθεια επιπλέον LEO 2A4 από τα Γερμανικά αποθέματα χάθηκε υπουργεύονος του ΥΕΘΑ του σημερινού προέδρου της βουλής, ο οποίος έχει τεράστιες ευθύνες και για τη μη προμήθεια βλημάτων 120 χιλ., για το τεράστιο ζήτημα των Υ/Β και για την αψυχολόγητη μείωση της θητείας στους 9 μήνες.

1. Ο Ελληνικός Στρατός χρειάζεται επειγόντως 400 άρματα. Και τα μόνα διαθέσιμα είναι τα ABRAMS της Αριζόνας. Που διατίθενται από τις ΗΠΑ δωρεάν (!;)…..

2. Όλοι οι δήθεν προβληματισμοί (τύπου «Χρονόπουλου») για τη μη παραλαβή των ABRAMS, αποτελούν προφάσεις εν αμαρτίαις και τίποτε περισσότερο. Αποτελούν το άλλοθι των επιτήδειων για την «κονόμα»…..

3. Μόνο μεταχειρισμένα άρματα μπορούμε να προμηθευτούμε. Και ότι αν προμηθευτούμε έχει ΚΟΣΤΟΣ:
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ = ΑΓΟΡΑ + ΜΕΤΑΦΟΡΑ + ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ + ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ 120 ΧΙΛ + ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ + ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΤΥ + ΑΡΧΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ + ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ + ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ + ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ + ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ.

4. Και το κόστος προμήθειας ισούται χονδρικά με το σύνολο ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ για το κύκλο ζωής του άρματος…..

5. Τα ABRAMS δεν διαθέτουν κόστος προμήθειας. Και 400 LEO 2A4-6 να μπορέσουμε να βρούμε, θα πρέπει να πληρώσουμε ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ, συν όλα τα άλλα κόστη που ήδη αναφέρθηκαν…..

6. Σημείωση: Υπόψη ότι το κόστος των καυσίμων που θα καταναλώσει ένα άρμα στο σύνολο του ωφέλιμου χρόνου ζωής του, είναι το μικρότερο πολλών άλλων και ως εκ τούτου εκ του πονηρού αναφέρεται συνεχώς ότι ένα από τα σοβαρότερα μειονεκτήματα της προμήθειας των Μ1Α1 είναι η υπερβολική κατανάλωση καυσίμων που παρουσιάζουν. Η επίκληση δε της κατανάλωσης, είναι και ολίγο τι αστεία. Και τα άρματα Μ48Α5 καύσιμα καταναλώνουν και όχι νερό. Οποιοδήποτε άρμα και αν προμηθευόμασταν, η κατανάλωση καυσίμων που θα είχε, θα αποτελούσε κλάσμα του κόστους προμήθειας. Αλλά και κλάσμα και κάποιων από τα υπόλοιπα κόστη, όπως των πυρομαχικών.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 18 Οκτωβρίου 2012 - 1:48:00 μ.μ. EEST  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
α) Για ένα LEO 2A4-6 απαιτούνται περίπου 1 - 1,5 εκατομμύρια ευρώ για τη προμήθεια μιας κλίμακας 250 - 300 βλημάτων επιχειρήσεων/άρμα (για τα παραληφθέντα LEO 2A4-6 ακόμη δεν έχουμε κατορθώσει να προμηθευτούμε πλήρη κλίμακα πυρομαχικών μονάδας – επί των αρμάτων και των μεταφορικών – δηλαδή 370 άρματα Χ 55 = 20350).
β) Το ίδιο άρμα όμως, ακόμη και αν συμμετάσχει σε ένα τεράστιο πλήθος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε ένα χρόνο (που κανένα δεν συμμετέχει), αποκλείεται να καταναλώσει περισσότερα από 3 - 4 πλήρη «φουλαρίσματα», ήτοι έως 6.000 λίτρα, ή 3.000-4.000 ευρώ/έτος περίπου για καύσιμα ενός άρματος που θα ταλαιπωρηθεί επί ένα έτος (κόστος προμήθειας ΕΔ).
γ) Άλλωστε και το μηνιαίο πάγιο καυσίμων μιας Επιλαρχίας δεν νομίζω ότι μπορεί να είναι περισσότερο από 20.000 λίτρα μηνιαίως για όλες τις χρήσεις και κινήσεις…..

Η προϊστορία όμως έχει σημασία της και δεν πρέπει να λησμονείται:
α) Το 1987 ο ΕΣ προμηθεύτηκε από την «Αριζόνα» 300 Μ48Α5. Είχαμε πάει τελευταίοι και πήραμε ότι άφησαν οι άλλοι. Παρ’ όλα ταύτα τα άρματα ήρθαν, μεταφέρθηκαν στο Βελεστίνο, τους έγινε ένα φρεσκάρισμα (όχι ανακατασκευή), λαμαρινοδουλειές, καθάρισμα, ερπύστριες, μπαταρίες, επισκευές, βάψιμο, και προωθήθηκαν στις Επιλαρχίες.
β) Το 1992 τα Μ60Α3 που μας παραχωρήθηκαν δωρεάν, μεταφέρθηκαν κατ’ ευθεία στις Επιλαρχίες χωρίς να περάσουν από το Βελεστίνο. Τα ενεργοποίησαν οι Επιλαρχίες και μάλιστα με ελάχιστη βοήθεια από τη κεντρική υπηρεσία. Ούτε καν αρχική εκπαίδευση. Συνοδεύονταν από πλήρεις συλλογές και παραδόθηκαν από τους Αμερικάνους και πλήρεις κλίμακες πυρομαχικών….. Χρησιμοποιήθηκαν για περίπου 20 χρόνια και δεν υπέστησαν κανένα εκσυγχρονισμό.

Τα ABRAMS ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να παραληφθούν. Ειδικά μάλιστα αν βρίσκονται στη πολύ καλή λειτουργική κατάσταση που ήδη έχει περιγραφεί από διαρροές. Ακόμη περισσότερο πρέπει να παραληφθούν, αν οι Αμερικανοί προσφέρουν δωρεάν και άλλα υλικά, όπως βλήματα 120 χιλ και ανταλλακτικά (ήδη παραχώρησαν δωρεάν βλήματα ΗΕΑΤ-Τ για τα LEO 2A4-6). Προβλήματα που πιθανό να υπάρχουν (και θα υπάρχουν), πιστεύω ότι θα θεραπευτούν με μικρό κόστος και από το Βελεστίνο και από τους Λόχους Τεχνικού και κυρίως από τον τελικό χρήστη, δηλαδή από τις Επιλαρχίες. Υπόψη ότι οι Επιλαρχίες είναι αξιοθαύμαστες μονάδες. Διαθέτουν τεχνική κουλτούρα 60 και πλέον ετών και με ελάχιστα μέσα κάνουν θαύματα.

Υπάρχει ένα πρόβλημα με το στροβιλοκινητήρα του Μ1Α1. Ο στρατός στερείται προηγούμενης εμπειρίας. Διαθέτουν όμως, η Αεροπορία Στρατού, το Εργοστάσιο της Αεροπορίας και η ΕΑΒ.

Πιθανό τα άρματα να χρειάζονται εκσυγχρονισμό. Μάλλον. Αλλά αυτό δεν είναι της παρούσας στιγμής. Τα ABRAMS θα αντικαταστήσουν άρματα παρωχημένα, που προ πολλού έχουν κλείσει το κύκλο της ζωής τους….. Και τα ABRAMS είναι έτη φωτός μπροστά από τα Μ48Α5 που θα αντικαταστήσουν.

Τα ABRAMS είναι η μόνη ευκαιρία των ΤΘ στη παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία για αναβάθμιση του δυναμικού τους.

Η άλλη λύση, είναι να αποσυρθούν τα Μ48Α5 χωρίς να αντικατασταθούν. Είναι και αυτό μια άποψη. Ζητούνται άτομα που θα λάβουν αυτή την απόφαση.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Νομίζω ότι στο άρθρο γίνεται κάποιο λάθος αναφέροντας ότι «πρόγραμμα ανακατασκευής των Μ1Α1 σε εργοστασιακό επίπεδο δεν μπορεί να τεθεί αυτή την στιγμή λόγω κόστους (2-3 εκατομμυρίων δολαρίων ανά όχημα)». Σε καμιά περίπτωση η ανακατασκευή δεν έχει τέτοιο κόστος. Ο εκσυγχρονισμός ή η αναβάθμιση του άρματος σε ανώτερο επίπεδο δυνατοτήτων που συνήθως γίνεται κατά την ανακατασκευή και ασφαλώς στοιχίζει. Η ανακατασκευή όμως, έχει σαν σκοπό να λύσει, να επισκευάσει, να επανασυναρμολογήσει και να παραδώσει το άρμα στη κατάσταση που είχε παραδοθεί από το εργοστάσιο (περίπου).

Ανώνυμος 18 Οκτωβρίου 2012 - 4:12:00 μ.μ. EEST  

@Αρματιστή

Έχεις απόλυτο δίκιο. Τα Μ1 είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ όταν οι προδότες στα άνω κλιμάκια έκαναν δώρο στους τούρκους 300 λεο2α4...

Αν αποσυρθούν τα μολφ (ΧΩΡΙΣ να έρθουν τα Μ1) απο τα νησιά ο ΕΣ έχει 2 επιλογές:
1. Επαναφορά των νεότερων σε ηλικία αποθηκευμένων Leo1A4/V ή M60A3TTS
>αρνητικό: κόστος επαναφοράς >θετικό: παραμένουν ενεργές οι μονάδες των ΤΘ στην ΑΣΔΕΝ.
2. Διατήρηση μόνο των ΕΑΝ με vbl και εφεδρικά μαμ. Μεταφορά Leo1A4/V, M60A3TTS σε αποθήκες στα νησιά με έλεγχο απο τα ΤΕ για γρήγορη επαναφορά και προσωπικό κατευθείαν απο την ΣΤΘ αν γίνει στραβή.
>αρνητικό:απενεργοποιούνται πρακτικά οι μονάδες των ΤΘ στην ΑΣΔΕΝ τα πρώτα 24ωρα
>θετικό: λύση ασφαλείας με χαμηλό κόστος. οι τέθωρες μεταφέρονται σε άλλες μονάδες οι οποίες ενισχύονται σημαντικά - ευκαιρία να ξαναφτιάξουμε την 22η ΤΘΤ και 2-3 ακόμα (η ασδεν έχει ενεργές εαν/εμα για μια ΤΘΜ)
Αριθμός 60+ ενισχύει την κύπρο. Εκεί θα πρέπει να μεταφέρουμε ανάλογα είτε αποθηκευμένα άρματα στον ίδιο αριθμό ή 1-2 ίλες Leo2A4 καλύτερα.

Σχετικά με τα Μ48. Οι ισραηλινοί δεν τα πετάνε γιατί όλα τους τα άρματα έχουν ίδια μηχανή, ανάρτηση, κιβώτιο, ηλεκτρονικά κτλ
Εμείς αν αποθηκεύσουμε τα Μ48 δεν βλέπω με την καμία να επανέρχονται και ζήτημα αν μπορέσουμε να επαναφέρουμε τα ήδη νεότερα αποθηκευμένα - χώρια που ακόμα και τώρα που είναι ενεργά έχουν ελάχιστη αξία.
Αν είχαμε μυαλό - που δεν έχουμε - θα είχαμε μεταφέρει απο καιρό το molf στα Μ60Α1 κρατώντας τα μαζί με Α3 σε μια δύναμη 669 αρμάτων ίδιου τύπου χωρίς να παρακαλάμε αργότερα για τα αμφιβόλου αξίας και πανάκριβα Leo1A5 των γερμανών που είναι του 70 κατασκευές (απο μετασκευή λεο1Α1Α1 (Θα μου πεις εδώ πετάξαμε τα νεότατα Leo1A4)>>> να 'ναι καλά ο Ακης και οι παπουτσοθήκες των 6,000Ε)

Εγώ πάντως συνεχίζω να βλέπω μέλλον στα παλιά άρματα μόνο σαν σασιά.
Οκ αν δεν έχουμε θα τα δουλέψουμε αλλά η παραχώρηση 400 Μ1 μας δίνει τεράστια αποθέματα σασιών για β.τομπ και ότι άλλο φανταστούμε.

μηδενιστής

ΥΓ Τεράστια ευκαιρία με τον διαγωνισμό τότε να ομογενοποιήσουμε σε M1 σε διάστημα 20ετίας ή ακόμα καλύτερα να παίρναμε το ρημάδι το Chall2E made in greece και σε χαμηλή παραγωγή εώς το 2025...

Ανώνυμος 18 Οκτωβρίου 2012 - 4:33:00 μ.μ. EEST  

Δεν μπορω να καταλαβω ορισμενα πραγματα. Με την Τουρκια δεν εχουμε ερθει σε μια συνολικη συμφωνια επιλυσης των διαφορων μας και του Κυπριακου προβληματος και η Τουρκια εξακολουθει τις προκλησεις και τις παραλογες απαιτησεις-διεκδηκησεις σε βαρος Ελλαδας και Κυπρου.

Αν σε μια τετοια κατασταση που η πολιτικες επιδιωξεις της Τουρκιας συνοδευονται και με απειλες χρησης βιας δεν απαιτειται ισχυρη αμυνα τοτε ποιος θα κρατησει τουλαχιστον στις θεσεις μας? Οι ικανοι διπλωματες του Θ.Παγκαλου που ο καθε ενας αξιζει οσο ενα συνταγμα? Μαλλον οι "ικανοι διπλωματες" χωρις αρκετα συνταγματα απο πισω τους αξιξουν λιγοτερο απο τον χειροτερο επαιτη...

Πως μπορει η Ελλαδα να βασιστει στις μεγαλου ρισκου σκεψεις, υποθεσεις, εκτιμησεις, οπως την Τουρκια οι δυτικοι δεν θα την αφησουν να επιτεθει στην Ελλαδα και την Κυπρο ή συμφωνησαμε ατυπα με τον πρωθυπουργο της Τουρκια να μην περασουμε σε θερμη κριση... Τι εγγυαται οτι αυτα θα συμβουν? Τιποτα. Η μονη ουσιαστικη εγγυηση για την αμυνα μιας χωρας που δεχεται απειλη πολεμου ειναι οι ενοπλες δυναμεις. Αν δεν θελει να χασει δικαιωματα ή εδαφη πρεπει να ειναι σε θεση να τα προστατευσει.

Και εδω ερχεται η αναγκαιοτητα του συγχρονου αποτελεσματικοτερου οπλισμου ως αποτροπη στα βιαια σχεδια ή στις απειλες βιας των γειτονων. Ελατε αν τολματε! θα επρεπε να ειναι η απαντηση της Ελλαδας και οχι οι διαμαρτυριες οτι η Τουρκια δεν σεβεται την ειρηνη, το διεθνες δικαιο και την διεθνη πρακτικη.

Τα 400 Μ1 θα ακτικαταστησουν τα Μ48 αυξανοντας σε μεγαλο βαθμο την μαχητικη αξια των μοναδων που θα τα δεχτουν (αν τα φερουμε). Ειναι μια πολυ φτηνη λυση σε σχεση μα αυτα που προσφερει και αλλη παρομοια της δεν υπαρχει. Δυσκολιες και προβληματα θα υπαρχουν αλλα και σε ενα καινουργιο αρμα θα υπαρχουν αυτα.

Ελπιζω να μην δουμε τα τρενα φορτωμενα με τα Μ1 να περνουν απο τον σταθμο μας (οπως βλεπαμε τα τρενα με τα LEOPARD 2) και να μην δινουμε την εγκριση να σταματησουν για λογους που δεν εχουν να κανουν ουτε με την αμυνα μας ουτε και με την οικονομια μας.

Ανώνυμος 18 Οκτωβρίου 2012 - 8:42:00 μ.μ. EEST  

Τα Μ1Α1 δεν θα αντικαταστήσουν μόνο τα Μ48Α5MOLF, θα αντικαταστήσουν και ένα μέρος από τα Leo-1A5. Και αυτά τα άρματα είναι μεγάλης ηλικίας και αυτά τα άρματα έχουν διάφορα προβλήματα υποστήριξης, που θα λυθούν έστω και προσωρινά, με την απόσυρση ορισμένων που θα χρησιμοποιηθούν ως πηγή ανταλλακτικών. Το σημαντικότερο με τα Leo-1A5 είναι ότι θεωρούνται πλέον ελαφρά άρματα. Η θωράκιση τους είναι ικανή να προστατεύσει το πλήρωμα του μόνο από βαριά πολυβόλα των 12,7Χ99, ενώ ο οπλισμός του είναι ανεπαρκής απέναντι στα Leo-2A4, M60T και στο μελλοντικό τούρκικο άρμα μάχης. Συνεπώς τα άρματα αυτά είναι κατάλληλα μόνο για το περιβάλλον των νησιών. Φυσικά τα άρματα θα πρέπει να δεχτούν αναβάθμιση της θωράκισης τους, έτσι ώστε να παρέχουν έναν βαθμό προστασίας από τα φορητά αντιαρματικά που θα μεταφέρουν οι αεροκίνητες και οι αμφίβιες δυνάμεις που θα προσπαθήσουν να καταλάβουν τα νησιά.

Ανώνυμος 18 Οκτωβρίου 2012 - 9:02:00 μ.μ. EEST  

το Chall2E made in greece ???

Απ'ότι ξέρω εγγλέζικο δεν είναι;

ΑΧΕΡΩΝ 18 Οκτωβρίου 2012 - 11:02:00 μ.μ. EEST  

''Mὴν εὶδες Γὲρο,μὴ ὰκουσες,ποὺ εὶναι τ´ὰρματὰ μας;
Μὴν περιμὲνετε ὰρματα,μωρὲ παιδιὰ
καημὲνα.
Στην Μεσογεὶων κεὶτονται,
τα χιλιοπροδομὲνα.''
Δημὼδες,της εποχὴς της τουρκοκρατὶας.
Ἢ κὰτι τὲτοιο...

NF 19 Οκτωβρίου 2012 - 4:02:00 π.μ. EEST  

Οι Γερμανοι δεν αφηνουν να ελθουν τα αρματα. Η Ελλαδα ειναι πλεον γερμανικη αποικια και ή θα αγοραζει γαλλογερμανικο υλικο ή δε θα αγοραζει τιποτα. Τι δεν καταλαβαινουμε;

Αλλωστε ο Γερμανος Υπουργος Αμυνας μας ανακοινωσε τη νεα μας αμυντικη πολιτικη. Ειπε οτι δεν ειναι δυνατον μια χωρα σαν την Ελλαδα να εχει 1400 αρματα , και οτι οι Ελληνικες Ενοπλες Δυναμεις χρειαζονται δραστικη μειωση μεγεθους. Συντομα θα μεινουμε με τα 350 γερμανικα Leo-2 και ολα τα αλλα θα αποσυρθουν.

Του Αντωνακη Πρωθυπουργεύοντος , αρματα δεν θα δουμε. Οπως δεν ειδαμε με Πρωθυπουργο τον Yorgakis Papandreou ή τον puppet Papademos.
Αν ελθουν οι ΣΥΡΙΖΑιοι; Πρωτον δεν τα θελουν (κακο πραγμα οι εξοπλισμοι!) αλλα και αν τα ηθελαν οι Αμερικανοι δεν θα του τα εδιναν ποτε ειδικα σε αυτους για τους γνωστους λογους.

Μονο μια περιπτωση υπαρχει να ελθουν τα αρματα. Να καταγγελθει το μνημονιο απο μια μη αριστερη, πατριωτικη Κυβερνηση. Εχω πει πώς θα προκυψει αυτή.

Ο Αμερικανικος Στρατος συντηρει αψογα το υλικο του. Υποψιαζομαι οτι τα αρματα θα ειναι σε αριστη κατασταση, και το 80 % αυτων θα μπορουσαν να επανενεργοποιηθουν ταχυτατα και να προωθηθουν αμεσα στη Θρακη. Το μονο που απαιτειται ειναι η δημιουργια υποδομης για τους κινητηρες, τα υπολοιπα ειναι απλα. Αλλα οπως ειπα αρματα μαλλον δε θα δουμε, οσο ο Αντωνακης υπακουει περιδεης τη Μερκελ.

Α, και μην ξεχναμε: ΕΛΛΑΣ, ΕΛΛΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ!

Ανώνυμος 19 Οκτωβρίου 2012 - 9:27:00 π.μ. EEST  

@18 Οκτωβρίου 2012 9:02:00 μ.μ. EEST

έκλεινε η vickers και σκέφτηκαν να την μεταφέρουν ελλάδα μαζί με όλη την τεχνογνωσία. το άρμα θα ήταν 100% δικό μας

επίσης τότε χάσαμε - και κάναμε και την μλκ του αιώνα μετά την 'αγορά του αιώνα' του αντρέα: δεν είδαμε την ιταλική αγορά!!!
ariete, centauro, dardo, freccia... όλα θα τα φτιάχναμε εδώ... οκ δεν είναι αμερικάνικα αλλά θα πετάγαμε όλη τη σαβούρα και θα βρίσκαμε και δουλειά αντί να τρέχουμε στα ξένα...

μηδενιστής

Ανώνυμος 19 Οκτωβρίου 2012 - 10:18:00 π.μ. EEST  

@18 Οκτωβρίου 2012 8:42:00 μ.μ. EEST

φίλε τί εκσυγχρονισμό να κάνουμε σε 50 χρονών άρματα; ήδη έχουν έξτρα θώρακα. τί άλλο;

τα λεο1α5 είναι καταρχήν τα παλιότερα κατασκευής αφού είναι πρώην Α1Α1.
το άρμα σχεδιάστηκε με το αδερφό ΑΜΧ-30 με τα σοβιετικά πρότυπα στο μυαλό: γρήγορο, ελαφρύ, μακρύ πυροβόλο. αρχικά άντεχαν 12,7Χ99 μόνο (το άρμα δεν είναι ελαφρύ-μέσο αλλά υβριδικό: ελαφρύ σασί, μέσος πύργος) και στην συνέχεια τα αναβάθμισαν με έξτρα θώρακα ή αλλαγή τελείως του πύργου (τα δικά μας 1α4) για να μην τρυπάνε απο το πυροβόλο πεζικού του ΒΜΡ-1!
Το άρμα ήταν ήδη παρωχημένο το 1980 (να ναι καλά το ΠΑΣΟΚ που άνοιξε τη γραμμή παραγωγής ξανά και αγόρασε με 1+εκ$ έκαστο άρματα σχεδίασης του 55!!!. το μ60α3 την ίδια εποχή είχε 350,000$).

πριν μερικά χρόνια ο αυστραλιανός στρατός πριν πάει Αφγανιστάν τα δοκίμασε έναντι σε βολές ΤΟΜΑ. τα άρματα διατρήθηκαν παντελώς και παντού και μαζί με τους καναδούς, δανούς κτλ έτρεχαν και δεν προλάβαιναν να βρουν νέα μαμ

να πω την πικρή αλήθεια το άρμα είναι για τα σκουπίδια.
ήταν προτιμότερο να διατηρούσαμε τα βαρύτερα Μ60Α3 αφού λόγω θωράκισης το πλήρωμα δεν θα έτρεχε να κρυφτεί μόλις έβλεπε AIFV με το 25ρι.

τώρα στα νησιά να τα πάμε οκ, αλλά μην περιμένουμε και τίποτα τρομερό. την ίδια δουλειά με τα Μ48 θα κάνουν και αυτό είναι βολές απο τα 2χλμ, ψυχολογική ενίσχυση, αναγνώριση και στοχοθεσία για τα cobra έναντι πολυτιμότερων συστημάτων.
αλλού δεν κάνουν αλλά όσο υπηρετούν και απέναντι δίνουν τόσο σε έλληνες όσο και τούρκους ένα πλεονέκτημα αποτροπής : δεν κάνουμε πόλεμο λόγω αδυναμίας υλικού! οι τούρκοι ΤΩΡΑ μεταφέρουν Μ60 (+ λίγα sabra) στην συρία. αν γίνει πόλεμος θα πέσει πολύ γέλιο απο το 115χλσ λειόκανο του Τ-62.

μηδενιστής

Ανώνυμος 19 Οκτωβρίου 2012 - 11:07:00 π.μ. EEST  

εγω θα ηθελα να ρωτησω 1ον γιατι το σκεφτομαστε οταν μας δινουν δωρεαν αρματα σαν το μ1α1 το οποιο θα μας παει 20 χρονια μπροστα και 2ον γιατι να πεταξουμε τα Μ 48 μολφ και τα Μ60 και να μην ακολουθησουμε το παραδειγμα των ισραηλινων και να τα μετετρεψουμε σε βαρια τομα με την βοηθεια τους η μη γιατι ειμαι σιγουρος οτι εχουμε τους ανθρωπους για να το πραξουμε.ετσι με μικρο κοστος θα δωσουμε στον στρατο ενα ισχυρο ΤΟΜΑ και οχι να βασιζομαστε στα παπακια απο την ποταμια.

Ανώνυμος 19 Οκτωβρίου 2012 - 7:52:00 μ.μ. EEST  

Μηδενιστή, η επιπλέον θωράκιση που έχει ο πύργος του οχήματος, δεν προστατεύει ούτε από τα ΗΕΑΤ του ΒΜΡ-1. Τα πυρομαχικά αυτά τα οποία είναι παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιεί το RPG-7, έχει αποδειχτεί ότι μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στην πλευρική θωράκιση ακόμη και στα Μ1Α1. Η αναβάθμιση που προτείνω, είναι μια απλούστατη θωράκιση γρίλιας που μπορεί να κατασκευάσει ο οποιοσδήποτε. Δεν μιλάμε για ιδιαίτερα πράγματα. Ας δώσουν την δουλειά στη τοπική βιομηχανία κατασκευής μεταλλικών κατασκευών. Μιλάμε για πολύ βασικά πράγματα, ίσα-ίσα να μπορούν να προστατεύουν το όχημα από τις ΑΤ ρουκέτες του τουρκικού πεζικού. Σε σχέση με τα Μ48 έχουν το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ταχύτητας.

ΟΠΛΙΤΗΣ 19 Οκτωβρίου 2012 - 10:08:00 μ.μ. EEST  

Το προφανές, η πολιτική ηγεσία ίσως και κάποιο τμήμα της στρατιωτικής,δεν το βλέπει από ανικανότητα αλλά και από εθελοδουλεία προς τους επίδοξους επικυρίαρχους.
ΕΜΑ, ΕΑΝ ή όπως θες πες το, δεν είναι δυνατό να τηρηθεί σε αποθήκευση με ευθύνη των ΤΕ, για πολλούς λόγους, κυρίως τεχνογνωσίας και επάρκειας προσωπικού.
Επίσης η άποψη περί μεταφοράς στελεχών από την ΣΑΤΘ,για την ενεργοποίηση Μονάδων, στερείται σοβαρότητας και υποδηλώνει άγνοια.
Τήρηση σε αποθήκευση, μακράς, ή διοικητικού παροπλισμού σε άρματα ή ΤΟΜΠ - ΤΟΜΑ από τα λίγα που γνωρίζω δεν υφίσταται, εκτός εάν κάποιος εννοεί αποθήκευση, οχήματα παρατημένα στο έλεος των καιρικών συνθηκών.
Η πρόταση μετατροπή αρμάτων σε βαριά ΤΟΜΠ για τους καρεκλοκένταυρους τύπου μπερέ εφέ μπουφέ είναι εξωπραγματική.

Ανώνυμος 19 Οκτωβρίου 2012 - 10:58:00 μ.μ. EEST  

Συγνωμη που ρωταω αλλα με τα DM-53 της Ολλανδιας τι γινεται?

Ανιχνευτής 20 Οκτωβρίου 2012 - 9:39:00 π.μ. EEST  

μου αρέσει που κάνουμε σχέδια επί χάρτου.. του στιλ.. Θα αποσύρουμε τα Μ48, θα βάλουμε θωράκιση γρίλιας, θα κανουμε τομα τα leo1 και άλλα τέτοια..
Ρε παιδιά μας έχουν ΔΙΑΛΥΣΕΙ. Αν θέλουν ΑΥΤΟΙ (δντ/τροικα) θα πάρουμε άρματα. Και επειδή δεν θέλουν πιστεύω δεν θα πάρουμε τπτ.
Οι καημένοι οι αξιωματικοί στις ΗΠΑ κερδίζουν χρόνο με επαναδιαπραγματεύσεις να το κρατήσουν ζεστό το θέμα.
Μακάρι να γίνει κάτι γιατί τα χρειαζόμαστε τα άρματα και ειναι καλή ευκαιρία, αλλα εχω αρχίσει να μην ελπίζω.. Μακάρι να κάνω λάθος.

Ανώνυμος 20 Οκτωβρίου 2012 - 8:41:00 μ.μ. EEST  

@ Ανιχνευτής
Σωστότατος! ο οικ/κων το είπε ξεκάθαρα: αν δεν υπογράψουν για τη δόση, αν δεν ικανοποιηθούν με ΟΛΑ όσα ζητάνε, θα "παμε" από οικ/κη ασφυξία! το οποίον και σημαίνει: ζειτε, τρώτε, πίνετε, "κορδώνεστε" επειδή εμεί σας ταΐζουμε! και μας θέλετε εξοπλισμούς και τα λοιπά;;;!!
αν θα εγκρίνουμε θα πάρετε ΜΟΝΟ από τη δική μας αγορά! που θα σας βάλουμε πάλι στο χέρι για να πληρώνετε και τελειωμό να μην έχετε! Θέλετε κι μια μεγάλη κονόμα από τόμσεν και το συνάφι του;;
βρίσκει εταιρείες ή χώρες και τους λέει: θα μου δώσετε τόσα ή θα με ταΐζετε για μια ζωή κι εγώ θα ΑΝΑΓΚΑΣΩ τους Έλληνες για μια ΖΩΗ να "ψωνίζουν" ΜΟΝΟ τα δικά σας! κι εμείς ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ όπως λέει ο Ανιχνευτής θα κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου και όνειρα για καλύτερους εξοπλισμούς!

Γιάννης

ΑΧΕΡΩΝ 21 Οκτωβρίου 2012 - 12:31:00 π.μ. EEST  

@μηδενιστὴ
Τα Leopard 1GR παραγγὲλθηκαν απὸ την κυβὲρνηση Γεωργὶου Ρὰλλη(ΝΔ), υπουργὸς Εθνικὴς Αμὺνης ὴταν ο Ευὰγγελος Αβὲρωφ.
Η παραγγελὶα λὲγεται ὸτι τὲθηκε τον Δεκὲμβριο 1980,αλλὰ ανακοινὼθηκε τον Μὰ´ι´ο 1981.
Ὸσο για την τιμὴ του Μ60Α3,πολὺ αμφιβὰλλω ὸτι κυμαινὸταν στα 350.000$,το 1981.Κὰπου στο διαδὶκτυο εὶχα διαβὰσει ὸτι το Μ60Α1 κὸστιζε περὶ τις 400.000$ το 1972,ενὼ ὸταν εξετὰστηκε το 1983 το Μ60Α3,οι Αμερικανοὶ ζὴτησαν 1,7 εκατομμὺριο $ ανὰ ὰρμα(186m για 110 ὰρματα).
Αυτὰ,για την ιστορὶα.
Σχετικὰ με το επὶπεδο προστασὶας του Leo 1A5,η πρὸσθετη σπονδυλωτὴ θωρὰκιση MEXAS της Ingenieur Büro Deisenroth,ὸπως ὲχει ενσωματωθεὶ στα καναδικὰ C-2,προσφὲρει αντοχὴ στα RPG-7,σὺμφωνα τουλὰχιστον με τον κατασκευαστὴ.

NF 21 Οκτωβρίου 2012 - 11:29:00 π.μ. EEST  

Αγαπητε Γιαννη
Κανετε μεγαλο λαθος. Η Ελλαδα μπορει να χρεωκοπησει χωρις να καταστραφει. Δεν εχουμε πλεον αναγκη τους Ευρωπαιους και τα δανεια τους. Αν εξαιρεθουν οι πληρωμες για τοκοχρεωλυσια, το πρωτογενες δημοσιονομικο ελλειμμα και το ελλειμμα ισοζυγιου τρεχουσων συναλλαγων τεινουν να μηδενιστουν. Μαλιστα η Ελλαδα μπορει να δημιουργησει και σημαντικα πλεονασματα, αν εφαρμοσει καποια απλα μετρα, τα οποια θα εθιγαν μεν συγκεκριμενες κοινωνικες ομαδες αλλα οχι το συνολο του πληθυσμου.

Η Ελλαδα μπορει καλλιστα να καταγγειλει το μνημονιο και να προχωρησει σε σταση πληρωμων.
Η εφαρμογη του μνημονιου συνεχιζεται ια διαφορους λογους, αλλα κυριως διοτι οι Γερμανοι εκβιαζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ με αποκαλυψεις σχετικα με τη Siemens και αλλα σκανδαλα.

Ανώνυμος 21 Οκτωβρίου 2012 - 2:57:00 μ.μ. EEST  

Ο NF ΕΙΠΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΥΡΙΕ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ ΣΤΑΣΕΙ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟΛΜΟΥΝ ΑΣ ΠΑΝΕ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ............ΤΟ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΑΝ ΕΚΔΙΚΑΣΤΕΙ ΒΓΑΖΕΙ 1 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ..............ΞΥΠΝΗΣΤΕ!

Φτωχόσ και μόνος κάου - μπόυ 21 Οκτωβρίου 2012 - 8:31:00 μ.μ. EEST  

Ο Αχέροντας έχει δίκιο! Σκάνδαλο είχε θεωρηθεί η αγορά των LEO1 τότε και το σκάνδαλο είχε χρεωθεί θυμάμαι στη ΝΔ. Το θυμάμαι γιατί το ΠΑΣΟΚ το αναμασούσε χρόνια μέσω του φιλικού του τύπου. Η μεγάλη ευκαιρία τότε ήταν τα Ciftain που δεν παραδόθηκαν στο Ιράν μετά την επανάσταση του 1979 και οι άγγλοι έψαχναν αγοραστή με τιμή σχεδόν κόστους. Με θώρακα chobam και ραβδωτό πυροβόλο των 120 ήταν κελεπούρι και πραγματικό MBT.

Ανώνυμος 23 Οκτωβρίου 2012 - 11:26:00 π.μ. EEST  

Καλημέρα,
Συγνώμη για το λάθος της ευθύνης για την αγορά των leo1A4. Τελικά η ΝΔ ε; Όχι οτι έχουν διαφορά απο το ΠΑΣΟΚ...

Ας απαντήσω με την σειρά:

@ΟΠΛΙΤΗΣ
ΤΕ είναι οτιδήποτε. ΤΕ είναι και ΤΤΧ με 60% ή 10% επάνδρωση. Μπορεί να συντηρήσει 41 άρματα; Λάδια, Φόρτιση μπαταρίας κτλ; ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ. Μια Δρία συντήρησης πεζικού συντηρεί 70 ερπυστριοφόρα με 12 άτομα προσωπικό. Το ξέρω απο πρώτο χέρι.
Η ΣΤΘ έχει αριθμό προσωπικού (αξ-υπαξ) που μπορεί να γεμίζει μια ίλη αρχικά και με αριθμό αξκών/υπξκων σε σχολές, πεδία βολής κτλ γεμίζει ανετότατα μονάδα μάχης. Δεν είναι κάτι σπουδαίο και έχει ξαναγίνει και στην ελλάδα εν καιρώ επιστράτευσης και σε άλλες χώρες πχ ισραήλ ('ειδική' ίλη το 73)
Ο ΕΣ έχει αποθηκευμένα σε ειδικούς χώρους αρκετά συστήματα με επιτυχία.
Η μετατροπή σε Βτομπ είναι εφικτή απο τα ΕΒ εδώ και 30 χρόνια. Έχουν καταφέρει δυσκολότερα έργα.
Δεν είναι για τα μπάζα ο ΕΣ! Για τα μπάζα είναι η πολιτική-στρατιωτική ηγεσία του.

@19 Οκτωβρίου 2012 7:52:00 μ.μ. EEST
Η γρίλια δεν είναι λύση όταν το άρμα τρυπάει απο μπάρετ... τζάμπα λεφτά. Για πυροβολεία καλά είναι αλλά μην το τραβάμε και φανταζόμαστε επελάσεις.

@ΑΧΕΡΩΝ
Η τιμή υπάρχει στο βιβλίο της osprey για τα άρματα του 80. Αν ανέβηκε στην περίπτωσή μας θα έγινε με τον γνωστό τρόπο των έξτρα: πισίνα, βίλα κτλ Εξάλλου αυτό ήταν και το κριτήριο της ιταλικής αγοράς που είχαν ήδη Leo1 και πήραν Μ60Α3 στην συνέχεια.
Τα C-2 είναι σκαραβαίοι με μηχανή BMW. Δεν πας για ράλι αλλά δεν μένουν σε παρελάσεις και λες οτι έχεις και άρματα στα χαρτιά - στο αφγανιστάν στείλαν μτχ Λεο2.
Δεν είναι λύση ο εκσ αρμάτων του 60. Αν θέλουμε ΤΩΡΑ φτηνά άρματα υπάρχουν 100δες Μ1, Τ72, Τ80 του 80-90. Τζάμπα και λειτουργικά.

@ΦΤΜΚ
Φίλε καλά τα chieftain αλλά με φόλα μηχανή. Έμεναν ανα ~5000 μέτρα. Το ξέραμε απο τους συνδέσμους μας στην γερμανία. Κάθε ιμα των άγγλων πάταγε μόνο σε autobahn και είχε λόχο συντήρησης απο πίσω.
Το 80 οι λύσεις ήταν αρκετές και μερικές ήταν και πάμφθηνες ενώ πχ τα Οsorio και AMX40 θα μπορούσαν να κατασκευαστούν και εδώ.

Για μένα την δεκαετία του 80 έπρεπε να κάνουμε 2 κινήσεις: μαζική αγορα 1000+ Μ48 και μετατροπή σε Μολφ για να μείνουν μέχρι το 95-2000. έναρξη κατασκευής ελληνικού άρματος σε συνεργασία (αγγλία, ιταλία, κορέα κτλ). θα 'χαμε τώρα 600 κομμάτια.
Τελικά δεν κάναμε τπτ.
Ξανά τα ίδια λάθη 15 χρόνια αργότερα.
Έχουμε μόλις 170 νέα άρματα, 180 30ετίας και 1000 50ετίας. Οι δε μογγόλοι θα βγάλουν νέο άρμα σε λίγα χρόνια.
Μπορεί να είναι πατάτα και να το περνάμε σουβλάκι ΑΝ ΓΙΝΕΙ πόλεμος, η 2η γενιά θα είναι όμως καλύτερη και μεις τότε θα πάρουμε άλλα 170 και θα έχουμε ~500 άρματα με το ζόρι και οι γείτονες θα έχουν 1200 και βάλε...
Δεν έχουμε στρατηγική γιατί ποτέ δεν φτιάξαμε διακλαδική δκση μελέτης και αξιοποίησης οχημάτων και το προσωπικό συμφέρον πάντα ήταν πάνω απο της ελλάδα...

μηδενιστής

Μanolis 23 Οκτωβρίου 2012 - 2:58:00 μ.μ. EEST  

Ρε παιδια, εαν το Λεο-1 τρυπάει στον πυργο απο 25χιλ. ή μπάρετ(!), ΓΙΑΤΙ διατηρηθηκε σε υπηρεσια , σε βαρος του Μ60, το οποιο εχει και θα εχει μεγαλο αποθεμα ανταλλακτικων και αναλωσιμων απο αποσυρμενα Μ48? Για να μην πουμε και για τα αφθονα ομοιοτυπα αρματα περισυλλογης και γεφυροφορα που ακομη υπαρχουν και εξυπηρετουν ...Λεο? Εδω μεχρι και προταση τοποθετησης νεου ΣΕΠ υπηρχε προ 10ετιας για τα πλεοναζοντα Λεο-1V και -GR, γιατι δεν υπηρχε για τα Μ60Α1-Α3 , εφόσον ειναι ανωτερα? Αλλα και σε αυτα οι Τουρκοι , εκτος απο ΣΕΠ, βαλανε ΚΑΙ προσθετο Θωρακα ενω στα δικα τους Λεο Α1Α1, μονο νεο ΣΕΠ. Επειδη η ΔΙΤ τα τελευταια 15 χρονια φανηκε να εχει καλο προγραμματισμο στη διαχειρηση και εκσυγχρονισμο ενος μεγαλου και ΠΟΛΥ ετερογενους στολου αρματων, μου προκαλει αποριες το να εχουν κανει ενα τοσο οφθαλμοφανες λαθος και να μην εχουν γυρισει και οι πετρες να τους χτυπησουν. Μηπως υπερβαλουμε? Δεν γνωριζω την απαντηση, ερωτω. Μην ξεχναμε , οτι το Λεοπαρντ 1, ειναι κατα βαση η κατασκευαστικη συνεχεια των θρυλικων σε ισχυ πυρος και αντοχη θωρακα γερμανικων αρματων του Β'ΠΠ , ενω προοριζοταν για αρματομαχιες με Τ-62/72/80 με πυροβολα 115-125χιλ. Βεβαιως , ολα τα παραπανω ειναι περαν του προφανους, οτι ΚΑΙ τα Λεο-1 ειναι παλαια αρματα και δεν μπορουν να διατηρηθουν επ'απειρον.

Ανώνυμος 23 Οκτωβρίου 2012 - 4:50:00 μ.μ. EEST  

Μανόλη φίλε μου ανοίγεις μεγάλη κουβέντα.
Πρακτικά τα Μ60 έφυγαν γιατί ο Σιμήτης ήταν γερμανοκινούμενος και με γερμανικά ανταλλακτικά εξασφάλιζε θεϊκή χάρη. Τα ίδια και στην τουρκία.

Το λεο1...οι ισραηλινοί έστειλαν κάποτε τον Ταλ στην γερμανία να δει το Λεο1. Είπε οτι ήταν το καλύτερο άρμα στο κόσμο αρκεί να μην το βάραγες.
Τα λεο1 δεν φτιάχτηκαν ΠΟΤΕ για αρματομαχίες αλλά στα πρότυπα του Τ34/85 για άρμα διεισδύσεως. Έναντι του Μ48Α3 και του Μ47 που αντικατέστησε είχε καλύτερο πυροβόλο και ήταν ταχύτατο. Δεν ήταν ποτέ βαρύ όμως στα πρότυπα του M103 ή του Conqueror που θα είχαν το ρόλο αντιμετώπισης των T-10. Αντίστοιχο σοβιετικό ήταν το Τ-54/55 να φανταστείς αλλά πολύ καλύτερο. Όλα τα άρματα αποδείχθηκαν απαρχαιωμένα μέχρι το 73 και το γιομ κιπούρ (το Τ-62 ήταν η έκπληξη) και επειδή δεν μπορούσαν να τα πετάξουν έκαναν κάποιους εκσ με σκοπευτικά νύχτας κτλ. Aρχές 80 έμπαιναν σε υπηρεσία Leo2, M1 και Τ64/72 και ελληνοτούρκοι παρακαλούσαν για 30χρονες σχεδιάσεις πολύ πολύ ξεπερασμένες.

Η ΔΙΤ είναι 3η στην ιεραρχία μετά ΔΠΖ και ΔΠΒ και αντίστοιχα 3η σε σοβαρότητα λαθών.

μηδενιστής

ΑΧΕΡΩΝ 23 Οκτωβρίου 2012 - 10:05:00 μ.μ. EEST  

@Μηδενιστὴ
Ὲκανες ὲνα σαρδὰμ σχετικὰ με την Ιταλὶα,ὸτι εὶχε τα Leopard και κατὸπιν πὴρε τα M60A3.Η αλὴθεια εὶναι ὸτι η Ιταλὶα ενδιαφὲρθηκε αρχικὰ για το κοινὸ γαλλογερμανικὸ ὰρμα,ὲπειτα για το Leopard,και κατὲληξε να προτιμὴσει το Μ60Α1,αγορὰζοντας 300 ὰρματα μεταξὺ 1965 και 1967.Μετὰ καὶ απὸ αυτὴ την ντρὶμπλα,οι Ιταλοὶ ξαναπροτὶμησαν το Leopard,που κατασκεὺασαν στην χὼρα τους,200 Α1 απὸ Γερμανὶα,και 720 Α2 απὸ την ΟτοΜελὰρα.
Στα καθημὰς,η επανὲνερξη παραγωγὴς του Leo-1 ὴταν εφικτὴ μὸνο κατὸπιν παραγγελὶας 150 τουλὰχιστον αρμὰτων.
Πικὰντικη λεπτομὲρεια:η Τουρκὶα εὶχε παραγγεὶλει 77 ὰρματα πριν την Ελλὰδα,αλλὰ η υλοποὶηση της παραγγελὶας ξεκὶνησε μὸνον ὸταν τὲθηκε και η ελληνικὴ παραγγελὶα για 106 ὰρματα.Ελληνοτουρκικὴ εγκὰρδια συνεννὸηση,θἂλεγα.
Για τον Ε.Σ,η προσφορὼτερη επιλογὴ θα ὴταν το Μ60Α3 λὸγω υψηλὴς συμβατὸτητος με τα Μ48Α3 και τα Μ48Α5,σὺν τον θερμικὸ απεικονιστὴ TTS,που τα Leopard 1GR ουδὲποτε απὲκτησαν.
Ο κινητὴρας των Chieftain του Βρεττανικοὺ Στρατοὺ του Ρὴνου (Β.Α.O.R) ὴταν ο Leyland L60,αντικειμὲνων εμβὸλων,ὸπως του Τ64,Τ80UD,και Τ84.Παρεμπιπτὸντως,ὸλοι οι κινητὴρες αυτὴς της τεχνοτροπὶας αποδεὶχθηκαν φὸλα.Ὸμως,ο κινητὴρας των Chiefain Shir 1,που προοριζὸταν αρχικὰ για το Ιρὰν,και αναφὲρει ο Φκμκ, ὲφεραν τον Rolls-Royce Condor,αυτὸν που φὲρουν και τα Challenger.Πὰντως ο Ε.Σ δὲν εὶχε ξετρελλαθεὶ κιὸλας με το Shir,ενὼ εὶχε ασχοληθεὶ σοβαρὸτερα με το Vickers Mk3,το οποὶο εὶχε προσφερθεὶ για συμπαραγωγὴ το 1976.

Ανώνυμος 24 Οκτωβρίου 2012 - 9:25:00 π.μ. EEST  

@φίλε Αχέρωντα
απο μνήμης τα γράφω - ούτε είμαι σπίτι άρα δεν έχω και τα βιβλία δίπλα μου, οπότε να με συγχωρείς για τυχόν λάθη

Η ιταλία ήταν μέσα στο γερμανογαλλικό άρμα και έφυγε πρώτη αν θυμάμαι καλά.Είχα την εντύπωση ότι είχαν πάρει το Α3 μετά το leo1. λάθη κάνουμε...

Το Shir 1 δεν είχε και τπτ τεράστιες διαφορές απο το Vickers Mk3 αν θυμάμαι καλά. Για τον κινητήρα RR που λες δεν ξέρω τίποτα σχεδόν. θα δω το ΣΚ αν καταφέρω να βρω τίποτα σχετικά σε κάτι βιβλία που έχω με αρματομαχίες στον πόλεμο ιρακ-ιραν. Αν είχε όντως καλύτερο κινητήρα - που ήταν το τεράστιο μειονέκτημα όλων των βρετανικών αρτάτων στον ψυχρό πόλεμο - δεν ξέρω γιατί ο ΕΣ το έφτυσε. Το Chall 1 έβγαλε μάτια στον Β'ΠΚ ειδικά με το ραβδωτό πυροβόλο του...

μηδενιστής

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP