Η Φωτογραφία της Εβδομάδας

Κυριακή, 22 Ιουλίου 2012

Αεροσκάφος Nord 2501 Noratlas της ΠΑ απογειώνεται.

Σαν σήμερα το 1974, αεροσκάφη Noratlas της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών πραγματοποιούν την επιχείρηση "Νίκη" - την μεταφορά καταδρομέων της Α' ΜΚ στην Κύπρο. Λίγες ώρες αργότερα, το πρωινό της Τρίτης 23 Ιουλίου 1974, τα λιοντάρια του Ταγματάρχη Παπαμελετίου ξεκινούν την Μάχη του αεροδρομίου της Λευκωσίας ( βλέπε Λευκωσία : Η μάχη του αεροδρομίου ).

36 σχόλια:

ΑΧΕΡΩΝ 22 Ιουλίου 2012 - 6:28:00 μ.μ. EEST  

Η Α´ΜΚ ὲδειξε την αξὶα της,η 355ΜΤΜ ὲδειξε την αξὶα της,η ΕΛΔΥΚ ὲδειξε την αξὶα της,το Α/Γ Λεσβος του Ελευθερὶου Χανδρινοὺ ὲδειξε την αξὶα του,ἂν επὲτρεπαν στα υποβρὺχια και στα Φὰντομ(αλλὰ και στα F-84) να δεὶξουν την δικὴ τους,θα εὶχε περὰσει ο Αττὶλας;
Πὰντως,ὸταν βλὲπω Νορὰτλας,τον πρὼτο που θυμὰμαι εὶναι ο καταδρομὲας Αθανὰσιος Ζαφειρὶου,που εγκατὲλειψε το φλεγὸμενο μεταφορικὸ ΧΩΡΙΣ αλεξὶπτωτο και ὸμως επὲζησε!
Το πρακτορεὶο ΠΡΟ-ΠΟ που διατηρεὶ στην Νεὰπολη Θεσσαλονὶκης,το ονὸμασε ''Το θαὺμα'',σε ανὰμνηση εκεὶνης της εμπειρὶας.
Καταθὲτω εδὼ τον σεβασμὸ μου στην μνὴμη των πεσὸντων,απευθὺνω τις ευχὲς μου στους επιζὼντες,καθὼς και στην 355ΜΤΜ και την 35ΜΚ,διὰδοχο της Α´ΜΚ.

Ανώνυμος 22 Ιουλίου 2012 - 7:11:00 μ.μ. EEST  

Τον τότε υπολοχαγό Μπένο είχα την τιμή να τον συναντήσω και να υπηρετήσω υπό τις διαταγές του κατά την διάρκεια της θητείας μου στις αρχές τις δεκαετίας του 90. Νέα παιδιά εμείς τότε, δωρικός αλλά και στοργικός πατέρας εκείνος για όλους εμάς τους εφέδρους...
Τίμησε και με το παραπάνω την στολή που φορούσε, όχι σαν κάτι άλλα ανθρωπάρια -έγιναν και στρατηγοί τρομάρα τους- που κοιτούσαν να κονομήσουν από το συσσίτιο και από το ΚΨΜ....

HBS 22 Ιουλίου 2012 - 7:28:00 μ.μ. EEST  

Η ολοκλήρωση της αυτοκτονικής επιχείρησης ΝΙΚΗ θα 'πρεπε να αποτελεί σημείο αναφοράς για τις ικανότητες της ΠΑ και των ειδικών μας δυνάμεων. Αντίθετα με μας, οι Ισραηλινοί (που εμπνεύστηκαν από την επιχείρηση ΝΙΚΗ) που εκτέλεσαν 2 χρόνια αργότερα την επιχείρηση ΑΣΤΡΟΠΕΛΕΚΙ στο αεροδρόμιο του Έντεμπε, την θεωρούν μνημείο αποτελεσματικότητας των ΕΔ τους...

bob 22 Ιουλίου 2012 - 10:54:00 μ.μ. EEST  

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63687985

dionysis 23 Ιουλίου 2012 - 12:15:00 π.μ. EEST  

Ο Έφεδρος Ανθυπολοχαγός ("Σήμερα ΛΟΧΑΓΟΣ") Δημήτριος Τσαμκιράνης 1973 B' EΣΣΟ 106 Σειρά*, με καταγωγή από τις Ελευθερές Καβάλας, γεννήθηκε το 1953 και σκοτώθηκε στην Κύπρο στις 22 Ιουλίου του 1974, στα τραγικά γεγονότα της εισβολής, κατά τρόπο που μόνο θλίψη γεμίζει. Ξεκίνησε τις γυμνασιακές του σπουδές στην Καβάλα και στην συνέχεια τις ολοκλήρωσε με υποτροφία στις ΗΠΑ όπου και σπούδασε. Τον Απρίλιο του 1973 διέκοψε τις σπουδές του για να υπηρετήσει την στρατιωτική του θητεία στις δυνάμεις καταδρομών. Μετά από δική του επιλογή συμμετείχε στην στρατιωτική αποστολή με προορισμό την Κύπρο, ώστε μαζί με άλλους συντρόφους του, να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην ματωμένη γη της Κύπρου, αμέσως μετά την τουρκική εισβολή στο μαρτυρικό νησί τον Ιούλιο του 1974. Μαζί με λοκατζήδες της Α Μοίρας Καταδρομών Μάλεμε Χανίων και μία διμοιρία της Γ Μοίρας Καταδρομών από όλη την Ελλάδα, ο Δημήτρης Τσαμκιράνης συμμετείχε στην αεραποβατική επιχείρηση μεταφοράς προσωπικού, με αεροσκάφη τύπου NOR-ATLAS της πολεμικής αεροπορίας, από την Ελλάδα στην Κύπρο, τη νύχτα της 21ης-22ας Ιουλίου 1974. Η όλη επιχείρηση είχε σκοπό την ενίσχυση των σκληρά μαχόμενων Ελλαδικών και Κυπριακών δυνάμεων κατά των Τουρκικών δυνάμεων εισβολής Αττίλας 1 και Αττίλας 2. Η επιχείρηση αυτή είχε ονομαστεί "ΝΙΚΗ" και χαρακτηρίστηκε, τόσο από τον ελληνικό όσο και από τον ξένο τύπο, ως επιχείρηση αυτοκτονίας. Στη διάρκεια της επιχείρησης βλήθηκαν όλα τα αεροσκάφη, από φίλια και εχθρικά πυρά και καταρρίφθηκε ένα, με συνέπεια να βρουν φρικτό θάνατο όλοι οι επιβαίνοντες σ' αυτό. Είκοσι επτά λοκατζήδες και τέσσερις αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας καθώς και δύο λοκατζήδες από άλλο αεροσκάφος, έχασαν την ζωή τους την αποφράδα εκείνη νύχτα. Και δυστυχώς στο στρατιωτικό αεροσκάφος που κατερρίφθη λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας, επέβαινε και ο Δημήτρης Τσαμκιράνης.Ο Δήμος Ελευθερών τιμώντας το ήθος, τον ηρωισμό και την γενναιότητα του έφεδρου ανθυπολοχαγού - και κατ' επέκταση όλων όσων έδωσαν τη ζωή τους για τους αγώνες της πατρίδας - ανήγειρε στη μνήμη του, στην ιδιαίτερή του πατρίδα, στο Δημ. Διαμέρισμα Ελευθερών, μαρμάρινο μνημείο, ενώ στον ίδιο χώρο κατασκεύασε και ένα ανοιχτό θέατρο που φέρει το όνομά του. Τα εγκαίνια είχε κάνει την 1η Αυγούστου του 2004 ο τότε Αρχηγός του Γ.Ε.Σ. αντιστράτηγος Νικόλαος Ντούβας, που εκείνη την μοιραία νύχτα ήταν μαζί με τον Δημήτριο Τσαμκιράνη στην ίδια αποστολή. To 2008 τριάντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά τα θλιβερά γεγονότα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και τον αγώνα του Κυπριακού Ελληνισμού, ο Δημήτρης Τσαμκιράνης ένας αγωνιστής, ένας πατριώτης, ένας άνθρωπος που σε ηλικία 21 ετών αψήφησε τον κίνδυνο και έθεσε τον εαυτό του στην υπηρεσία της πατρίδας και θυσιάστηκε γι' αυτήν, "επέστρεψε" στη γενέτειρα του. Αναγνωρίστηκαν τα οστά του με την μέθοδο του DNA και η Καβάλα τον κήδεψε στις 09/02/2008 με όλες τις τιμές που του άξιζαν.

http://efedros.blogspot.com/2011/11/blog-post_19.html#ixzz21O8fwint

NF 23 Ιουλίου 2012 - 8:29:00 π.μ. EEST  

Η επιχειρηση Νικη απεδειξε οτι το Τουρκικο Δικτυο ρανταρ/ αεραμυνας/ επιτηρησης στην Ανατολικη Μεσογειο, ηταν γεματο τρυπες. 15 ογκωδη, βρδυκινητα Noratlas περασαν, πετωντας χσε χαμηλο υψος, χωρις να γινουν αντιληπτα.

Ξαναθυμιζω οτι το διαστημα 20-22 Ιουλιου ολη η Τουρκικη αποβατικη δυναμη ηταν καθηλωμενη και συνωστισμενη σε ενα στενο προγεφυρωμα 1500Χ500 μετρα στην ακτη Πεντε Μιλι. Μια εφαπαξ προσβολη απο την Ελληνικη Αεροπορια θα τους διελυε. Στα αεροδρομια Ηρακλειου τα ελληνικα μαχητικα περιμεναν τη διαταγη απογειωσης. Θα διεφευγαν τον εντοπισμο απο τους Τουρκους οπως τα Noratlas. Οι πιλοτοι ειχαν δωσει ορκο τιμης οτι αν δεν εφθαναν τα καυσιμα για την επιστροφη, θα επεφταν και οι ιδιοι με τα αεροπλανα στο προγεφυρωμα ως Καμικαζι.
Η διαταγη απογειωσης δε δοθηκε ποτε. Το γιατι δε δοθηκε, ειναι το μεγαλο και ενοχο μυστικο του φακελλου της Κυπρου. Διαβαστε την εκθεση του Σμηναρχου Σεμερτζακη και θα καταλαβετε.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 9:13:00 π.μ. EEST  

@NF
δεν απογειώθηκαν όλα τα νορατλας ούτε έφτασαν όλα στη κύπρο αλλά προτίμησαν την ρόδο.
γι αυτό και δεν περηφανευόμαστε όσο θα έπρεπε.

νομίζω κάποιοι "ροδίτες" έφτασαν μέχρι Α/ΓΕΑ

μηδενιστής

TED 23 Ιουλίου 2012 - 12:03:00 μ.μ. EEST  

@ μηδενιστή 23 Ιουλίου 2012 9:13:00 π.μ.

Μια διόρθωση: εάν μιλάμε για τον ίδιο, έφτασε μέχρι Α/ΓΕΕΘΑ! Αθανάσιος το μικρό του.

ΑΧΕΡΩΝ 23 Ιουλίου 2012 - 1:18:00 μ.μ. EEST  

Φὶλε μηδενιστὴ
Εξ ὸσων γνωρὶζω,κανεὶς ''ροδὶτης''δεν ὲφτασε Α/ΓΕΑ.
Εἂν ὸμως εννοεὶς τον Αθ.Τζογὰνη,αυτὸς δεν απογειὼθηκε,λὸγω παρελεὺσεως της χρονικὴς προθεσμὶας(μεσὰνυχτα 21/22ας Ιουλὶου).
Εὶχε ὸμως αρκετὸ φιλὸτιμο,ὼστε να ανοὶξει τον διὰδρομο,για να απογειωθεὶ ο Πετρουλὰκης(εκπρὸθεσμος αυτὸς,ἂρα δεν ὲγινε Α/ΓΕΑ).

ΝΕΣΤΩΡ 23 Ιουλίου 2012 - 1:31:00 μ.μ. EEST  

΄΄Τριάντα οκτώ χρόνια μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το ελληνικό κράτος δεν έχει, μέχρι σήμερα, νομοθετήσει, προκειμένου να αναγνωριστεί ως πολεμική η περίοδος Ιουλίου – Αυγούστου 1974 για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις που συμμετείχαν στην απόκρουση της τουρκικής εισβολής στη Μεγαλόνησο.....΄΄(http://www.antinews.gr/2012/07/22/171826/#more-171826). Αντί άλλου σχολίου θα πρότεινα να διαβαστεί το εν λόγω άρθρο και για να προλάβω ορισμένους ΄΄αγανακτισμένους΄΄ αριστερούς Πατριώτες, θά τους ρωτούσα πρώτα να απαντήσουν, εάν στο Πρόγραμμά του ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ως σκοπό να αναγνωρίσει την θυσία αυτών που έπεσαν στην Κύπρο υπέρ Πατρίδος και να τους δικαιώσει.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 2:25:00 μ.μ. EEST  

Να προσθέσω στο σχόλιο του φίλου Μηδενιστή ότι σχεδόν κανείς δεν μιλά για την σκανδαλωδώς ακυρωθείσα αποστολή των 4 Boeing-707 της Ολυμπιακής που μετέφεραν καταδρομείς.
Πράγματι ηρωική και αξιοθαύμαστη η επιχείρηση "Νίκη", αλλά καλό θα ήταν να θυμόμαστε (και να θυμίζουμε) και τις μελανές στιγμές εκείνης της περιόδου.
Μήπως και κάποτε μάθουμε από τα "λάθη" μας (χλωμό το βλέπω)....
Γ.Μ.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 2:59:00 μ.μ. EEST  

Για τον ίδιο "κύριο" λέμε. Νόμιζα οτι είχε πάει ρόδο.

οι "ακυρωθείσες" αποστολές είναι περισσότερες απο ότι ξέρουμε και θα μάθουμε.

γιατί οι νέοι αξκοι δεν δίκασαν τους παλαιότερους; αυτό το σημείο ήταν το σημείο 0 στην αρχή της καταστροφής των ΕΕΔ.

μηδενιστής.

NF 23 Ιουλίου 2012 - 4:54:00 μ.μ. EEST  

Ας ειμαστε ειλικρινεις. Η μεταφορα μερικων ΛΟΚ με Noratlas ή με Boeing 707 της Ολυμπικακης δεν θα αλλαζε τη μοιρα της Κυπρου.Συνεπως ηταν μια ασκοπη αποστολη αυτοκτονιας, που εθεσε σε τεραστιο κινδυνο τις ζωες 400 ανδρων, στελνοντας τους να διανυσουν μια αποσταση 500 χιλιομετρων με αργοκινητα μεταγωγικα διχως συνοδεια μαχητικων.Αυτο που θα αλλαζε τη μοιρα της Κυπρου και θα οδηγουσε πιθανοτατα σε καταρρευση την εισβολη θα ηταν η επιτυχης εφ' απαξ προσβολη του προγεφυρωματος στο Πεντεμιλι απο την Ελληνικη Πολεμικη Αεροπορια, το οποιο ηταν τρομερα εκτεθειμενο απο το πρωί της 20ης Ιουλιου μεχρι τις 11:00 το πρωι της 22ης Ιουλιου, οταν οι Τουρκοι εσπασαν επιτελους τον κλοιο του 251 ΤΠ και απλωσαν τις δυναμεις τους.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 5:04:00 μ.μ. EEST  

Οι ηττημένοι είναι πάντα ηττημένοι.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 7:31:00 μ.μ. EEST  

Η τουρκική απόβαση του 1974 στην Κύπρο διδάσκεται στις σχολές πολέμου ολόκληρου του κόσμου ως παράδειγμα προς αποφυγήν (σε ό,τι αφορά την απόβατική ενέργεια). Είναι αδιανόητο 24-48 ώρες μετά την έναρξη της απόβασης να μην έχει σταθεροποιηθεί το προγεφύρωμα με άρματα μάχης και οι Τούρκοι δεν το είχαν ακόμη καταφέρει!!! Πραγματικά εκείνο ήταν το κρίσιμο σημείο για να αποτραπεί η τραγωδία, καθώς λίγες μόνο συντονισμένες δυνάμεις θα μπορούσαν να το επιτύχουν.
Η τουρκική όμως αποβατική ενέργεια διδάσκεται επιπλέον στις σχολές πολέμου διεθνώς ώς ένα καραμπινάτο παράδειγμα του πώς στη διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων αν και μπορεί να τα κάνεις ΟΛΑ λάθος, εντέλει μπορεί και επιτύχεις το στόχο σου (ή και περισσότερα) αν απλά ο αντίπαλος δεν κάνει τίποτα. Ο Γρίβας είχε στήσει ένα καλομελετημένο σύστημα άμυνας στον Πενταδάκτυλο που αν είχε στοιχειωδώς λειτουργήσει δεν θα πλησίαζαν καν τα αποβατικά στην Κερύνεια. αλλά και αν πλησίαζαν ούτε το προγεφύρωμα θα μπορούσε να σταθεροποιηθεί, ούτε να διαβούν οι Τούρκοι τα στενά στο Μπογάζι, τη μοναδική δίοδο προς τη Λευκωσία. Η γραμμή όμως άμυνας που είχε σχεδιάσει ο Γρίβας έλειπε γιατί οι Έλληνες είχαν μεταξύ τους εχθροπραξίες στη Λευκωσία (οι μεν εναντίον, οι δε υπέρ του Μακάριου)

Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2012 - 9:43:00 μ.μ. EEST  

From the outset, Greek analysts pointed an accusatory finger on Britain's role in provoking Turkish intervention on the Cyprus issue during the years 1954-55...the evidence is somewhat more compelling today...
σελ. 43, the mechanism of catastrophe by speros vryonis jr
(καθηγητής του UCLA),
το οποίο αναλύει και την σχέση με το πογκρόμ εναντίων των Ελλήνων της Κ/πολης 6-7 Σεπ, 1955. Μεταφρασμένο και στα Ελληνικά.

Αν κάποιοι προφανώς ανίκανοι είχαν επιληφθεί των προσπαθειών των εχθρών των Ελλήνων όταν έπρεπε, τίποτα από ολα αυτά δεν θα είχε συμβεί και οι μανάδες θα χαιρόντουσαν τα παλληκάρια και τις κόρες τους.

Ρίζες

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 1:04:00 π.μ. EEST  

Φίλε NF
Οι Καταδρομείς που εστάλησαν (ή θα εστέλνοντο) στη Κύπρο δεν προορίζονταν για την εξάλειψη του τουρκικού προγεφυρώματος στην ακτή. Για την αποστολή αυτή δεν χρειαζόταν καν η επέμβαση της ΠΑ. Αν οι επί της ακτής δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς είχαν κάνει σωστά την δουλειά τους και δεν αρκούνταν σε κάποιες μεμονωμένες ηρωικές αλλά εντελώς ασυντόνιστες ενέργειες, η τουρκική αποβίβαση (γιατί περί αποβίβασης επρόκειτο...) δεν θα πετύχαινε.
Αν τα αποβατικά είχαν πληγεί πριν φτάσουν στην ακτή και αν υπήρχαν σωστά διεταγμένες μονάδες για την εξαπόλυση αντεπιθέσεων σε αυτήν, η επέμβαση της ΠΑ θα ήταν περιττή.
Δυστυχώς όμως τίποτα από αυτά δεν έγινε (ή δεν έγινε σωστά)....
Γ.Μ.

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 2:19:00 π.μ. EEST  

ΓΜ:
Η αποβατικη δυναμη μπορουσε πραγματι να απωθηθει σχετικα ευκολα πριν σταθεροποιηθει στην ακτη.
Ομως για διαφορους λογους η Αμυνα αδρανησε τις πρωτες κρισιμες ωρες της 20/7/1974 . Απο τις 07:00 εως τις 13:00 οι Τουρκοι μετεφεραν στο προγεφυρωμα μια ολοκληρη επιλεκτη ταξιαρχια,3500 ανδρες. Η ελληνικη πλευρα δυσκολευοταν να μετακινησει δυναμεις, λογω της δρασης της Τουρκικης Αεροποριας, ενω ειχε και τον ακρως επικινδυνο θυλακα Λευκωσιας Αγυρτας. Μην ξεχναμε οτι το 1974 η Εθνοφρουρα ηταν σε πολυ κακη κατασταση, λογω της πληρους αδιαφοριας του Μακαριου.
Τη δευτερη μερα οιΤουρκικες δυναμεις στο προγεφυρωμα ηταν 5500 και την 3η μερα σχεδον 9000.
Ειναι φανερο οτι απαξ και οι Τουρκοι πατησαν σταθερα ποδι στην ακτη, οι Δυναμεις μας δεν μπορουσαν να τους ριξουν στη θαλασσα.
Η ανικανοτητα ομως των Τουρκων, και η αντισταση του 251 ΤΠ εφεραν ενα εξισου σπουδαιο αποτελεσμα: Η Τουρκικη δυναμη καθηλωθηκε για 48 ωρες σε ενα προγεφυρωμα 1500Χ500 μετρα. Μια τοσο μεγαλη δυναμη στριμωγμενη σε τοσο μικρο χωρο, θα υφιστατο συντριπτικες απωλειες απο ενα αεροπορικο πληγμα και θα παρέλυε.
Αυτη ηταν και η μεγαλη μας ευκαιρια, την οποια χασαμε.
Συστηνω σε ολους το εξοχο βιβλιο του Σαββα Βλασση «Ο απορρητος Αττιλας». Θα καταλαβετε τα παντα για τον πολεμο εκεινο. Κοστος 12 ευρω, εκδοσεις Δουρειος.

Μanolis 24 Ιουλίου 2012 - 8:36:00 π.μ. EEST  

Πως να γινει σωστη αμυνα, αφου ο Γεωργιτσης την ωρα που ετοιμαζοταν να προσορμισουν οι Τουρκοι, κυνηγουσε το Μακαριο με ... αρματα στην Παφο. Προτιμησαν να ασχοληθουν με τον εσωτερικο εχθρο πρωτα. Συμφωνα με οσα διαβαζω αυτες τις μερες, η διχοτομηση ηταν στοχος οχι μονο των Τουρκων , αλλα και της χουντας και του Αβερωφ μετα απο δαυτους...

Alexandros 24 Ιουλίου 2012 - 10:05:00 π.μ. EEST  

Εγώ ένα θέλω να προσθέσω στην όλη συζήτηση, επειδή πατέρας πολύ καλού μου φίλου ήταν μέσα σε ένα από τα αεροπλάνα που έφτασαν στην Κύπρο, όταν μπήκαν στα αεροπλάνα δεν ήξεραν που πήγαιναν!

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 10:25:00 π.μ. EEST  

άσχετα με την απόβαση ούτε σχέδιο ενίσχυσης υπήρχε ούτε σχέδιο αντεπίθεσης πλην της μιας κρούσης με F-84. κάποιοι είχαν φοβία για το τουρκικό ναυτικό ή την αεροπορία... να πω πως η ΤΗΚ δεν είχε στέγαστρα στις βάσεις της ούτε α/α ενώ το ΤDK έχασε την ακτή απόβασης... ακόμα και όταν το σύνολο των τουρκικών ΕΔ (4-5 τάγματα κομάντο και 2-3 "πεζοναυτών") και ελικοπτέρων και αποβατικών ήταν στην κύπρο κάποιοι έτρεχαν να ενισχύσουν τα νησιά! λες και θα έρχονταν οι τούρκοι με τα πόδια... Η μεραρχία καταδρομών με 3 συντάγματα φουλ εκπαιδευμένα στάλθηκε να φυλάει νησιά λες και ήταν πεζικό.

νομίζω οτι ο στρατός στο σύνολο ήταν σε μαύρο χάλι (που ακόμα είναι) λόγω της πλήρης ανυπαρξίας ανώτατων αξκων με @@.
ο καλός αξκος ξεχωρίζει απο τον κακό γιατί έχει επιβολή προσωπικότητας και 5 καρδιοχτύπια.
δεν βρέθηκε ούτε ένας. ούτε ένας.
20κάτι χρόνια μετά ο στρατός ξαναπαράλησε χάρη της τόλμης των απεναντι.
χάσαμε την τόλμη;;;

ναι.

ο λόγος είναι οτι η ίδια ηγεσία που έφαγε τις σφαλιάρες συνεχίζει να υπάρχει ηθικά. κανένας δεν δικάστηκε. κανένας δεν εκτελέστηκε.
χάσαμε το ηθικό προβάδισμα. χάσαμε την ευκαιρία να επαλέλθει η τόλμη. η αγριάδα. το ανάστημα. η επιβολή.
γίναμε γκόμενες.

η αποστολή του στρατού είναι ο φόνος. τα χέρια των ένστολων πρέπει να είναι έτοιμα να βαφτούν με το αίμα των εχθρών. το αγαπημένο πράγμα των ένστολων πρέπει να είναιη ξιφολόγχη.
πότε άλλαξε αυτό;;;;
πότε έγινε το γαλόνι;;;;
απο πότε έχει να κάνει επιθετική αποστολή ο στρατός;;;;

ΠΡΙΝ τη κύπρο. ΠΡΙΝ. μετά μετατράπηκε σε αποικιακή δύναμη χωροφυλακής με ειδικότητα τις παρελάσεις και τους μπουφέδες.
η θητεία μας μάρανε, το μισθολογικό, τα γαλόνια, οι συντάξεις, οι 40 στρατηγοί/ναύαρχοι/πτέραρχοι κτλ κτλ κτλ

σαπίλα.

πρέπει να γίνει κάτι για να επανέλθει η τόλμη και η αγριάδα. πρέπει να επανέλθει το φονικό ένστικτο στο στράτευμα.
αλλιώς η κύπρος, τα ίμια κτλ θα είναι μόνο το πρωίμιο.

μηδενιστής.

ΝΕΣΤΩΡ 24 Ιουλίου 2012 - 11:19:00 π.μ. EEST  

μηδενιστής.
24 Ιουλίου 2012 10:25:00 π.μ. EEST

Τουλάχιστον λίγος σεβασμός για τους Ήρωες της επιχείρησης ΝΙΚΗ, Αξιωματικούς και Στρατιώτες και τους υπόλοιπους Ήρωες, Νεκρούς, Αιχμαλώτους και Αγνοούμενους των Επιχειρήσεων που έγιναν στην Κύπρο το ΄74, νομίζω ότι δεν βλάπτει. Τα απωθημένα του ο καθένας μας ας τα βγάλει αλλού.

NF 24 Ιουλίου 2012 - 11:50:00 π.μ. EEST  

Υπηρχε σχεδιο ενισχυσης της Κυπρου. Ηταν το σχεδιο «Κ». Προεβλεπε μεταξυ αλλων την προσβολη του προγεφυρωματος με αεροσκαφη F-84 και αποστολη Υποβρυχιων.

Η Ελλαδα πηγε να το εφαρμοσει αλλα….
Δοθηκε επανειλημμενως διαταγη στα μαχητικα στην Κρητη να απογειωθουν και σε ολες τις περιπτωσεις ανακληθηκε.
Τα Υ/Β ανακληθηκαν το βραδυ της 21/7/1974 ενώ ειχαν πλησιασει 88 μιλια δυτικα της Κυπρου.

Η Ελλαδα ειχε καθαρη αεροναυτικη υπεροπλια εναντι της Τουρκιας το 1974.

Μαρτυρια του Τουρκου λοχια καταδρομων Μαχμουτ Ρενάς, κουρδικης καταγωγης, που πολεμησε στην Κυπρο το 1974.

«Η πρώτη φάση της εισβολής στην Κύπρο τελείωσε με φιάσκο. Οι επικεφαλής της επιχείρησης έκαναν φοβερά σφάλματα τακτικής, τα οποία δεν απαντώνται σε κανένα στρατό του κόσμου. Αν η Ελλάδα είχε τότε επιχειρήσει να απαντήσει με στρατιωτική επέμβαση, πιστέψτε με, όχι μόνο δεν θα είχε καταλάβει ο τουρκικός στρατός το μισό νησί, αλλά επιπλέον θα είχε τεράστιες απώλειες. Η ''επιτυχία'' τους στηρίζεται στο ότι δεν υπήρχε οργανωμένη αντίσταση από την πλευρά των Ελλήνων»

Το 1974 μπορουσαμε και επρεπε να ειχαμε νικησει.
Γιατι η Ελλαδα δεν πολεμησε; Όχι λογω «δειλιας». Η Μανα προσπαθησε να τρεξει στο πλευρο της Κορης, αλλα καποιοι της εβαλλαν τρικλοποδιά. Ποιοι και γιατι; Αυτό είναι το μεγαλο και ενοχο μυστικο του Φακελλου της Κυπρου.

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 1:23:00 μ.μ. EEST  

@NF
Τα λάθη της πρώτης ημέρας ήταν τρομερά:
Τα οχυρωματικά έργα επί της ακτής είχαν εγκαταλειφθεί.
Το 251 ΤΠ καθυστέρησε τραγικά να αναπτυχθεί και δεν μπόρεσε να τα επανδρώσει.
Τα προβλεπόμενα ναρκοπέδια δεν είχαν στρωθεί παρ'ότι στην περιοχή είχε αναπτυχθεί τμήμα Μηχανικού έναν ολόκληρο μήνα (!!!) πριν την απόβαση.
Τα πυρά του Πυροβολικού ήταν αραιά, ασυντόνιστα και άστοχα: κανένα από τα αποβατικά δεν επλήγη από ελληνικά πυρά παρόλο που είχαν "στριμωχθεί" σε μια πολύ μικρή ακτή και αποτελούσαν ιδανικό στόχο.
Αντιθέτως πυροβολαρχία της 190 ΜΑ/ΤΠ αιχμαλωτίσθηκε από ατάκτους Τουρκοκύπριους!!!

Την καθοριστική πρώτη νύχτα (20/21 Ιουλίου), που οι Τούρκοι δεν είχαν αεροπορική υποστήριξη, πυρά πυροβολικού και βαρέων όπλων θα μπορούσαν άνετα να τους εξοντώσουν πλήρως (δεδομένης και της συγκέντρωσης που είχαν) χωρίς να απαιτηθεί καμία βοήθεια εξ Ελλάδος.
Τι περίμενε η ΕΦ εκείνο το βράδυ;;;;

Όλοι μας, πριν αποδώσουμε ευθύνες σε προδοσίες και σενάρια συνωμοσίας θα πρέπει να αναλογιστούμε τα παραπάνω απλά πράγματα.
ΥΓ:συνυπογράφω τα όσα λες για το βιβλίο του κου Βλάσση.


@Alexandros
Είμαι κι εγώ σε θέση να γνωρίζω ότι τα ακριβή σχέδια δόθηκαν στα πληρώματα των Noratlas εν πτήσει (σε αυτό συμφωνούν και όλες οι δημοσιοποιημένες πηγές). Δεν γνωρίζω αν υπήρχε συγκεκριμένος φόβος διαρροής, αλλά το γεγονός δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει. Κάτι τέτοιο είναι πολύ συνηθισμένο σε αντίστοιχες επιχειρήσεις.
Εξάλλου και οι εποχές ήταν περίεργες ακόμη και εντός του Στρατεύματος....

Φιλικά
Γ.Μ.

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 3:15:00 μ.μ. EEST  

''πρέπει να γίνει κάτι για να επανέλθει η τόλμη και η αγριάδα. πρέπει να επανέλθει το φονικό ένστικτο στο στράτευμα.''

Εδώ συνθήματα σε παρέλαση τραγουδάνε και πέφτει καμπάνα.Για ποιά αγριάδα μιλάμε?Σε μια κοινωνία Ιωτάδων το φονικό ενστικτο είναι άφαντο.Δυστυχώς ο Ελληνας του σήμερα έχει τόλμη και ανδρεία μόνο στη λαμογιά.Να κλέψει καμιά εφορία,να πάρει καμία σύνταξη τυφλού,να ψηφίζει τον κάθε Ακη...Εκεί διαπρέπουμε.Δυστυχώς μας περιμένει ανώμαλη προσγείωση και θα κλάψουν μανούλες ειδικά σε όσους προτίμησαν να πουλήσουν τρέλα απο το να κρατήσουν G-3.

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2012 - 4:25:00 μ.μ. EEST  

@φίλε Νέστωρ
καμία σχέση δεν έχουν αυτά που λέω με τους βετεράνους της κύπρου οι οποίοι έδειξαν πολεμικό μένος αντίστοιχο των προγόνων τους.

Οι ήρωες της ΑΜΚ, της ΕΛΔΥΚ και των λοιπών μονάδων πολέμησαν και ΕΦΑΓΑΝ τα μούτρα τους. όχι απο τα μογγόλια. Αλλά απο άκυρες ή μη δοθήσες διαταγές, υποχωρήσεις επιτελών, μηδενική ΔΜ, δειλία, ηττοπάθεια σε σχεδόν σε όλους τους αξκους με βαθμό ανώτερο του ανσχη.

Το παράδειγμα αυτών - που πρώτοι πούλησαν την κύπρο πριν απο όλους τους άλλους!!!!!!!!!!!- ακολούθησαν και οι συνάδελφοί τους στην αθήνα.

Δεν βρέθηκε ένας Κατσιμήτρος, ένας Δαβάκης να πει: ΕΔΩ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ και ΠΟΛΕΜΑΜΕ.

Τίποτε. προχειρότητες και σχέδια βγαλμένα σε χαρτοπετσέτες των ξενοδοχείων της αμμοχώστου και της αθήνας.

Και μετά όπως λέω τίποτα!
Ποιός έστειλε την ΕΛΔΥΚ να κάνει εφ όπλου λόγχη το 1974!!!! μέρα μεσημέρι χωρίς Α/Υ;
Ποιοί αξκοι παράτησαν τα όπλα;
Ποιοί αξκοι δεν εκπαίδευσαν, δεν σχεδίασαν, δεν προετοίμασαν;;;;
Ποιοί εκτελέστηκαν για ανικανότητα και απροθυμία σε βαθμό εσχάτης προδοσίας;;;;

Να γιατί πήραν θάρρος μετά και έκαναν ότι έκαναν σε ένα στρατό που το 50-60 με μέσα του Α'ΠΠ έβγαζε μάτια. Του έβγαλαν τα μάτια οι ίδιοι.

Συνεχίζω να ουρλιάζω οτι ο εχθρός δεν είναι οι τούρκοι αλλά εμείς οι ίδιοι.

===============================

@24 Ιουλίου 2012 3:15:00 μ.μ. EEST

φίλε όπως διαλύεται κάτι έτσι και φτιάχνεται.
το 1897 φτιάχτηκε το 1909. το 1923 το 1936.
αν θέλουμε φτιάχνουμε στρατό μέσα σε 2-3 χρόνια.

πρέπει να αλλάξει όμως η πολιτική ηγεσία σε κάτι που θα έχει ως γνώμονα το ελληνικό συμφέρον και να διαλυθεί πρακτικά ο στρατός καν να ξαναχτιστεί βήμα βήμα.
έχει ξαναγίνει και έχει πετύχει.


μηδενιστής

NF 24 Ιουλίου 2012 - 7:13:00 μ.μ. EEST  

Η παταγωδης αποτυχια του Πυροβολικου είναι ένα ενδιαφερον θεμα προς συζητηση. Η μη ναρκοθετηση των επιφοβων ακτων από το Μηχανικο επισης.

ΔΕΝ ηταν ευκολο να διαλυθει το προγεφυρωμα το πρωτο βραδυ. Η επιστρατευση απετυχε και οι Δυναμεις δεν επαρκουσαν. Γιατι δεν ειχαμε μονο το μικρο προγεφυρωμα στο Πεντε μιλι, αλλα και το γιγαντιο αεροπρογεφυρωμα στο θυλακα Λευκωσιας Αγυρτας. Για να μην πουμε για τους υπολοιπους θυλακες. Που να πρωτοπηγαινε η Εθνοφρουρα;
Γνωριζουμε σημερα ότι η ορθη αποφαση θα ηταν να ριφθουν ΟΛΕΣ σχεδον οι δυναμεις στο Πεντεμιλι την 1η ή τη 2η νυχτα, αφηνοντας ελαχιστες δυναμεις να αμυνθουν στα ορια του θυλακα Λευκωσιας Αγυρτας, αλλα αυτό απαιτουσε τεραστια τολμη από την ηγεσια.

Τη νυχτα δεν μπορουσαν να γινουν ακριβεις βολες οπλων καμπυλης τροχιας στο προγεφυρωμα.Πώς θα γινοταν κανονισμος βολης; Εδώ τη μερα δεν τα καταφεραν!

Η βασικη αιτια της ηττας ηταν η μη αντιδραση των Αεροναυτικων Δυναμεων της Ελλαδας τις κρισιμες πρωτες 48 ωρες. Η 95 ΑΔΤΕ στη Ροδο είναι καλα εξοπλισμενη, ετσι δεν ειναι; Ποσο μπορει να αντεξει σε μια Τουρκικη επιθεση διχως υποστηριξη από την ΠΑ και το ΠΝ;

Σχεδια υπηρχαν, το Αφροδιτη-1 και Αφροδιτη-2. Πολύ καλα και λεπτομερη. Η λανθασμενη εφαρμογη τους ή η μη εγκαιρη εφαρμογη τους εφεραν την καταστροφη. Οι ανωτεροι αξιωματικοι του ΓΕΕΦ ηταν βολικοι αποδιοπομπαιοι τραγοι . Όμως δεν μπορουσαν παρα να πειθαρχησουν στην ολεθρια διαταγη της Αθηνας για «Αυτοσυγκρατηση» τις κρισιμες ωρες πριν την εναρξη της εισβολης, παρολο που ηξεραν τι ερχεται.

Ειχαν τα μεσα οι ανωτεροι αξιωματικοι να κανουν τη δουλεια τους; Μεχρι τις 15/7/1974 κυβερνουσε ο Μακαριος, που υπονομευε την Εθνοφρουρα με κάθε τροπο.
Θα συμβουλευα τους επικριτες της στρατιωτικης ηγεσιας να μελετησουν τις ελληνικες πηγες και να μαθουν πώς ο Μακαριος υπονομευσε την Εθνοφρουρα το 1968-1974.

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2012 - 1:29:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ NF
Όσον αφορά τα θέματα που θίγεις:
-Το προγεφύρωμα Λευκωσίας Αγύρτας, όσο πολυάριθμο κι αν ήταν οι δυνάμεις που το αποτελούσαν, δεν έπαψε να είναι αεροπρογεφύρωμα. Δηλαδή να στερείται υποστήριξης τ/θ, πυροβολικού και αξιόλογων βαρέων όπλων. Συνεπώς θα ήτνα ιδιαίτερα ευάλωτο σε μια βαρύτερη δύναμη που θα επιχειρούσε εξάλειψή του. Θεωρώ ότι η εξουδετέρωσή του θα έπρεπε (και μπορούσε σχετικά εύκολα για τους παραπάνω λόγους) να γίνει αμέσως μετά από την πλήρη εξουδετέρωση της αποβιβασθείσας δύναμης στο Πεντεμίλι.
-Είναι εντελώς απαράδεκτο το γεγονός ότι τα βαρέα όπλα τις ΕΦ στην ακτή δεν μπορούσαν να έχουν αποτελεσματικό πυρ. Αλλά ακόμα και χωρίς αυτά, συνεχίζω να θεωρώ ότι το εκεί προγεφύρωμα αποτελούσε ιδανικό στόχο για τα όπλα αμέσου βολής (α/τ και πεδινά πυροβόλα), αν αυτά είχαν χρησιμοποιηθεί σωστά κατα την πρώτη νύκτα.
-Πιστεύω πως μια Μονάδα όπως η 95 ΑΔΤΕ θα μπορούσε να αποκρούσει άνετα (ακόμα και χωρίς σοβαρή υποστήριξη από ΠΝ και ΠΑ) μια τουρκική αποβατική/αεραποβατική ενέργεια αν οι Τούρκοι επιχειρούσαν όπως επιχείρησαν το 1974. Δύσκολα όμως θα επαναλάβουν τα ίδια λάθη. Γι΄αυτό και σε μια τέτοια περίπτωση μια δική μας αντίστοιχη αδράνεια μάλλον θα στοιχίσει πολύ περισσότερα... Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι ορθώς το ΠΝ και ΠΑ δεν επενέβησαν στη Κύπρο. Απλά πιστεύω πως πιθανότατα, δεδομένων των συγκεκριμένων συνθηκών εκεί (και μόνο, όχι γενικά) η επέμβασή τους θα ήταν περιττή αν κάποιοι άλλοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους....
-Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις για την καταστροφική στάση του Μακαρίου απέναντι στην ΕΦ. Προσωπικά θεωρώ τη στάση αυτή πολύ περισσότερο προδοτική από ότι κάποιες άλλες...Αυτό όμως δεν απαλάσει τη στρατιωτική ηγεσία (τόσο την εκεί όσο και την εν Ελλάδι) από τις τεράστιες ευθύνες τους στο καθαρά επιχειρησιακό κομμάτι. Τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους ήταν δεδομένα και με αυτά έπρεπε να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν το έκαναν.....
Γ.Μ.

ΑΧΕΡΩΝ 25 Ιουλίου 2012 - 1:31:00 π.μ. EEST  

@NF
''Δὲν μποροὺσαν παρὰ να πειθαρχὴσουν στην ολὲθρια διαταγὴ της Αθὴνας''
Τυπικὰ τουλὰχιστον ὴσαν υπὸλογοι ὲναντι της Κυπριακὴς Δημοκρατὶας,της οποὶας την ὰμυνα ὼφειλαν να εξασφαλὶσουν.
Και εν πὰσει περιπτὼσει,ανὼτεροι και ανὼτατοι αξιωματικοὶ οφεὶλουν να τιμοὺν ὸχι μὸνο τα γαλὸνια,αλλὰ και τα παντελὸνια τους.

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2012 - 9:59:00 π.μ. EEST  

Επαναλαμβάνω: Τα πολυβολεία στον Πενταδάκτυλο δεν λειτουργούσαν γιατί η εθνοφρουρά ήταν στη Λευκωσία απασχολημένη προκειμένου να προστατέψει το Μακάριο από τους ελλαδίτες που κάναν πραξικόπημα εναντίον του.

Τι δεν καταλαβαίνουμε?

ΠΛακωθήκαμε οι Έλληνες μεταξύ μας και βρήκαν την ευκαιρία οι Μογγόλοι και έφεραν εις πέρας μια από τις πιο δύσκολες στρατιωτικές επιχειρήσεις (απόβαση) ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΙ.

Στοιχειώδης άμυνα να υπήρχε δεν θα κατάφερναν τίποτα..

Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2012 - 11:48:00 π.μ. EEST  

@Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ
"η εθνοφρουρά ήταν στη Λευκωσία απασχολημένη προκειμένου να προστατέψει το Μακάριο από τους ελλαδίτες που κάναν πραξικόπημα εναντίον του."

Μάλλον το αντίστροφο έγινε. Αυτοί που προσπάθησαν να προστατέψουν το Μακκάριο ήταν η κυπριακή αστυνομία και το Εφεδρικό σώμα.

ΝΕΣΤΩΡ 25 Ιουλίου 2012 - 2:31:00 μ.μ. EEST  

Ο Πόλεμος είναι μια μεγάλη υπόθεση για ένα Κράτος ή Έθνος θα έλεγα, η κορυφαία δοκιμασία. Για την επιτυχή διεξαγωγή του Πολέμου απαιτείται όπως όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις ενός Έθνους θα συμβάλουν με όλη τους την δύναμη για την επίτευξη του Σκοπού του Πολέμου. Το Κράτος πρέπει να διαθέτει Ισχυρή Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία, ο Λαός στο σύνολό του να έχει διαπαιδαγωγηθεί κατάλληλα , ώστε να υποστηρίξει με όλες του τις δυνάμεις την προσπάθεια αυτή. Οι Ένοπλες Δυνάμεις να είναι κατάλληλα Οργανωμένες, Εξοπλισμένες και να έχουν υψηλό Ηθικό για να διεξαγάγουν Επιχειρήσεις και επίσης να υπάρχουν οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι. Επίσης στο Διεθνές περιβάλλουν να υπάρχουν οι κατάλληλες συμμαχίες και η εξασφάλιση της ανοχής ή το καλύτερο η υποστήριξη Μεγάλων Δυνάμεων που εμπλέκονται στην Διαμάχη ( Μπορούσε να γίνει κάτι στην Κύπρο χωρίς να έχουν ενημερωθεί οι Μεγάλες Δυνάμεις και ιδιαίτερα η Αγγλία ? ). Το καλοκαίρι του1974 πως ήτανε τα πράγματα για Ελλάδα και Κύπρο ? Στην Ελλάδα υπήρχε μια Κυβέρνηση μαριονέτα, ενώ κουμάντο έκανε ένας Ταξίαρχος της ΕΣΑ, κάτω του μετρίως σε Ικανότητες. Στην Κύπρο υπήρχε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ Μακαρίου και Ελληνικής Κυβέρνησης, μετά την απαίτηση του Μακαρίου για απόσυρση όλων των Ελλαδιτών Αξκών, που οδήγησε στο προδοτικό πραξικόπημα εναντίον του Μακαρίου και αποτέλεσε την Κερκόπορτα της Τουρκικής εισβολής. Ποιοι ανέλαβαν να εξοντώσουν τον Μακάριο ? Οι μονάδες των Ειδικών Δυνάμεων και των Τεθωρακισμένων, ότι το καλύτερο είχε ο Κυπριακός Στρατός. Δηλαδή εμφύλιος πόλεμος μεταξύ Ελληνοκυπρίων, Ελλαδιτών και όλων εναντίων όλων, η χειρότερη κατάσταση που μπορεί να περιέλθει ένα Έθνος. Και όταν επενέβη ο ΑΤΤΙΛΑΣ αυτές οι Μονάδες ήταν εκτός αποστολής. Ο σώζων εαυτόν σωθήτο. Ο καθένας μπορούσε να κάνει μεμονωμένες ηρωικές πράξεις, ο Πόλεμος όμως είχε χαθεί. Οι Τούρκοι έκαναν περίπατο, όχι Στρατιωτικές Επιχειρήσεις ( μερικοί σκέπτονται για στρατιωτικές αναλύσεις, δεν έκαναν αεροποβατικές επιχειρήσεις, απλές κινήσεις έκαναν ), πήγαιναν στα σίγουρα και σταμάτησαν μόνοι τους στην γραμμή που είχαν χαράξει. Ο κόσμος φώναζε ΄΄έρχονται΄΄ και έφευγε τρέχοντας εγκαταλείποντας τα υπάρχοντά τους και οι Τούρκοι τους άφηναν σκοπίμως να φεύγουν για να είναι καθαρά τα εδάφη που καταλάμβαναν ( μερικοί αναλυτές δεν το έχουν ακόμη καταλάβει ). Και η Τραγική ειρωνεία ήταν ότι πολλοί από αυτούς που πολέμησαν Ηρωικά και έκαναν την διείσδυση στο Πενταδάκτυλο και κατέλαβαν το Κιόνελλι και πολλοί έπεσαν εκεί, αυτοί οι ίδιοι είχαν διαταχθεί και είχαν ανοίξει άθελά τους την Κερκόπορτα να μπουν οι Τούρκοι, όταν έκαναν έφοδο στο Προεδρικό να εξοντώσουν τον ΄΄Παπά΄΄, τον ΄΄Μούσκο΄΄. Πολλά ονόματα από αυτά που έχουν αναφερθεί ( Στρατηγών σήμερα ), πόσα χρόνια είχαν να πάνε στην Κύπρο μετά τα γεγονότα ? Στην Αθήνα η Κυβέρνηση μαριονέτα και ο Ταξίαρχος της ΕΣΑ κατέρρευσαν, αλλά το Έθνος έπαθε ζημιά ανεπανόρθωτη, κατοχή της Κύπρου, ήττα που μας βαραίνει μέχρι σήμερα και πολλά άλλα πράγματα. Η κατάληξή του ( Έθνους) προδιαγεγραμμένη, διότι είχε φθάσει σε αυτή την κατάντια, να το διοικεί ένας Ταξίαρχος με μια κλίκα ανεγκέφαλων μικρών Αξκών. Τα πολλά άν που λέγονται σήμερα ( επέμβαση αεροπορίας, υποβρυχίων, κλπ) δεν έχουν καμία αξία η Ιστορία έχει γραφεί και γράφεται μια φορά. Ένα άν δεν λέγεται όμως σήμερα, εάν δεν είχε γίνει το πραξικόπημα και να είχαν φύγει οι Έλληνες Αξκοί που ζητούσε ο Μακάριος, οι Τούρκοι θα έκαναν την εισβολή στην Κύπρο ? Θα ήταν η Κύπρος σήμερα ενωμένη και η Ελλάδα σε καλύτερη θέση ?

NF 25 Ιουλίου 2012 - 4:59:00 μ.μ. EEST  

ΝΕΣΤΩΡ:

Το πραξικοπημα της 15/7/1974 ηταν η ΑΦΟΡΜΗ και όχι η ΑΙΤΙΑ της εισβολης. ΑΝ δεν γινοταν το πραξικοπημα, οι Τουρκοι θα εβρισκαν άλλη ΑΦΟΡΜΗ. Αν δεν ειχε γινει το πραξικοπημα, ο Μακαριος θα ειχε κανει αυτά που ανακοινωσε στις 2/7/1974. Θα μειωνε την Εθνοφρουρα σε 4000 ανδρες, θα εδιωχνε τους Ελλαδιτες αξιωματικους, οι οποιοι δεν μπορουσαν να αντικατασταθουν. Και τοτε δεν θα χρειαζοταν καν τουρκικη αποβαση. Οι 10,000 Τουρκοκυπριοι μουτζαχιντ θα ξεχυνονταν από τους θυλακες και θα καταλαμβαναν μονοι τους οσα εδαφη ηθελαν.

Ο Μακαριος βεβαια πιστευε ότι θα τον εσωζε απο τους Τουρκους το Εφεδρικον και ο Σοβιετικος Στολος της Μεσογειου!

Ο Εμφυλιος Πολεμος Ενωτικων-Ανθενωτικων μαινοταν από το 1972. Αιτια του εμφυλιου πολεμου ο τρομερος διωγμος που εξαπελυσε ο Μακαριος κατά των Ενωτικων ηδη από το 1968.

Δεν ηταν καθολου περιπατος η Τουρκικη επιθεση του 1974 και αυτό προκυπτει ξεκαθαρα από τις τουρκικες πηγες.

Τα ξημερωματα της 21/7/1974, πολλοι Τουρκοι στρατιωτικοι τα χρειαστηκαν, όταν εμαθαν ότι οι Ελληνες Καταδρομεις πατησαν τα υψωματα γυρω από το Αγιο Ιλαριωνα, και ότι οι αποβατικες δυναμεις στο Πεντε Μιλι ειχαν καθηλωθει στην ακτη.

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2012 - 9:45:00 π.μ. EEST  

ΝΕΣΤΩΡ
Είναι ακριβώς όπως τα λές.

NF
Ακόμη και αν βρίσκαν οι Τούρκοι άλλη αφορμή, στρατιωτικά δεν θα κατάφερναν τίποτα αν οι δυνάμεις μας ήταν ενωμένες απέναντί τους και στοιχειωδώς στις θέσεις τους.
Όπως είπα και ποιο πάνω η εισβολή διδάσκεται ως παράδειγμα τραγικά σχεδιασμένης και εκτελεσμένης στρατιωτικής ενέργειας (προς αποφυγή) που ωστόσο πέτυχε το σκοπό της για άλλους λόγους..!!

Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2012 - 9:47:00 μ.μ. EET  

Δυστυχως αποτι ακουσα δυο μερες μετα -μαλλον στις 23 Ιουλιου - εγινε ασκηση προσομοιωσης επιθεσης στην Κυπρο. Δυο F-84F ξεκινησαν απο την ΑΒ Σουδας και πετωντας ζιγκ ζαγκ σχεδον σ'όλο το Αιγαιο προσομοιωσαν την αποσταση ΑΒ Καστελιου- Κυπρου φτανοντας στο πεδιο βολης Ψαθουρας Θερμαικου. Η αποστολη προεβλεπε πτηση στα 50 μετρα ( περιπου 150 ποδια ) δυο διελευσεις πανω απο τον στοχο , μια για προσβολη με ρουκεττες HVAR ( 12 ρουκεττες των 5 ιντσων με 20 περιπου κιλα εκρηκτικου η καθεμια -στην συγκεκριμενη περιπτωση με πυροσωληνα ουρας-(βλεπε πλοια -αποβατικες ακατους) και αλλη μια διελευση με βολη και απο τα εξη πενηνταρια. Το ξευγαρι των F-84F επεστρεψε κανονικα στην ΑΒ Σουδας με την προβλεπομενη -ακριβως - ποσοτητα καυσιμου στις δεξαμενες του. Κατα τα αλλα '' Η Κυπρος ηταν ΜΑΚΡΙΑ''

ΑΧΕΡΩΝ 30 Οκτωβρίου 2012 - 9:51:00 π.μ. EET  

@ανὼνυμο 29/10 9.47 μμ
Η εφικτὸτητα αποστολὴς F-84 στην Κὺπρο,εὶχε πιστοποιηθεὶ ὴδη το 1964,ὸταν κὰποια εὶχαν φθὰσει στην Μεγαλὸνησο με το οπλικὸ φορτὶο που αναφὲρεις.
Στο βιβλὶο ''Ελληνικὰ φτερὰ στην Κὺπρο'',του αντιπτερὰρχου Γεωργὶου Μὴτσαινα,περιγρὰφεται με αρκετὲς λεπτομὲρειες.
Στὸ ὶδιο βιβλὶο αναφὲρεται επὶσης ὸτι πριν τον Αττὶλα,ο τὸτε Α/ΔΑΥ Αρχος Χριστὸδουλος Μὲγγουλης,εὶχε προτεὶνει την μεταστὰθμευση στην Ρὸδο ενὸς μικροὺ αριθμοὺ,περὶ τα δὲκα F-84F της γερμανικὴς παραλαβὴς,με τον ισχυρὸτερο κινητὴρα των 9.000 λιβρὼν(αντὶ 7.500 λιβρὼν των α/φ των αμερικανικὼν παραλαβὼν).
Ορμὼμενα απὸ την Ρὸδο,τα α/φ θα μποροὺσαν να φὲρουν και βὸμβες στο σκὲλος της μεταβὰσεως.
Σχὲδια και ιδὲες υπὴρχαν,αλλὰ και κὰποιες εμπειρὶες επὶσης.
Κατὰ την κρὶσιμη στιγμὴ ὸμως,δὲν υπὴρξε βοὺληση.
Εχω ακοὺσει και εγὼ πριν πολλὰ χρὸνια κὰποια πρὰγματα για προσομοιὼσεις αποστολὴς προς Κὺπρο,αλλὰ αυτὸς που το ανὲφερε ὴταν πεπεισμὲνος,απ´ὸτι εὶχε ακοὺσει απὸ τους χειριστὲς,ὸτι ὴταν παραμὺθιασμα της ηγεσὶας προς τους ιπταμὲνους που αδημονοὺσαν να αναλὰβουν δρὰση.
Ὰλλωστε,ὴδη απὸ την 16.00 της 22/7/1974,ὶσχυσε εκεχειρὶα,μὸνο εκ μὲρους μας φυσικὰ,μὲχρι ο Αττὶλας να ολοκληρὼσει τους αντικειμενικοὺς του σκοποὺς,στις 17/8/1974.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP