Bολές Exocet απο την Πολεμική Αεροπορία

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Στην βολή βλήματος Exocet θα προχωρήσει στο προσεχές διάστημα η Πολεμική Αεροπορία σύμφωνα με δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται βολή ΑΜ-39 απο την ΠΑ, ενώ αναμένεται σύντομα να ακολουθήσει και το "ντεμπούτο" του πολυδιαφημισμένου συστήματος S-300..

Οι βολές κατευθυνόμενων βλημάτων θα πραγματοποιηθούν την επόμενη Πέμπτη εναντίον παροπλισμένου πλοίου του ΠΝ που προσομοιώνει την εχθρική απειλή. Προβλέπεται να εκτοξευτούν μέχρι και δυο βλήματα ΑΜ-39 Exocet απο α/φ M2000 EGM/BGM της ΠΑ, βλήματα επιφανείας-επιφανείας απο πυραυλακάτους του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και βλήμα Sparrow απο φρεγάτα.


Το ΑΜ-39 Μk2 Εxocet (εκ του Ελληνικού «εξώκοιτος» δλδ χελιδονόψαρο) που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, είναι υποηχητικό βλήμα ναυτικής κρούσης με δυνατότητα πτήσης σε πολύ μικρό ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας (sea-skimming). Έχει μήκος 4,69μ και συνολικό βάρος 670 κιλών εκ των οποίων 165 ανήκουν στην πολεμική κεφαλή, εφοδιασμένη με 2 πυροσωλήνες - προσεγγίσεως και προσκρούσεως. Ο τελευταίος ενεργοποιείται με μικρή χρονοκαθυστέρηση, έτσι ώστε η κεφαλή να εκραγεί εντός του στόχου. Η εμβέλεια του βλήματος κυμαίνεται στα 65-70χμ, αναλόγως της ταχύτητας και του ύψους του φορέα. H εκμετάλλευση του ΑΜ-39 από την ΠΑ στο αρχιπελαγικό περιβάλλον του Αιγαίου σίγουρα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους για τους επιτελείς του Τουρκικού ναυτικού για ευνοήτους λόγους.

Τα αεροεκτοξευόμενα Exocet έγιναν παγκοσμίως γνωστά κατά την διάρκεια του πολέμου των Φώκλαντ, όταν τα Super Etendard της Αργεντίνικης Αεροπορίας βύθισαν το αντιτορπιλικό τύπου Type 42 ΗΜS Sheffield και το Ro-Ro Atlantic Conveyor(μαζί του 6 ελικόπτερα Wessex, 3 Chinook και ένα Lynx), κάνοντας χρήση βλημάτων AM-39. Είναι χαρακτηριστικό το ότι το HMS Sheffield βυθίστηκε έπειτα από πυρκαγιά που προκλήθηκε από τα καύσιμα του κινητήρα του βλήματος. Oι επιτυχείς προσβολές εναντίον των Βρετανικών πλοίων συνέβαλλαν τα μέγιστα στην μετέπειτα εμπορική επιτυχία του βλήματος.

Οι τελευταίες στιγμές του ΗΜS Sheffield

Εξίσου μεγάλη δημοσιότητα πήρε και η προσβολή της αμερικανικής φρεγάτας USS Stark από Ιρακινά μαχητικά (F-1EQ/AM-39) στον Περσικό Κόλπο τo 1987. Η επίθεση των Ιρακινών στοίχισε στους Αμερικανούς 37 νεκρούς και σημαντικές βλάβες στην 4.200 τόνων Oliver Hazard Perry. Το USS Stark τελικά επισκευάστηκε και συνέχισε να υπηρετεί μέχρι το 1999.

17 σχόλια:

Ανώνυμος 28 Μαΐου 2012 - 2:20:00 μ.μ. EEST  

Πρώτη βολή Εξοσέτ μετά από δεκαπόσα χρόνια που τους έχουμε...
Αυτό που κάνουμε αυτό τον καιρό λέγεται "δείχνω δόντια" κύριοι. Καλά κάνει η ηγεσία που τα δείχνει αλλά ποια είναι η βαθύτερη αιτία;

Ανώνυμος 28 Μαΐου 2012 - 2:22:00 μ.μ. EEST  

Δείχνεις δόντια όταν βλέπεις κινητικότητα απο τον αντίπαλο..

Τα πράγματα είναι ζόρικα

Ανώνυμος 28 Μαΐου 2012 - 3:01:00 μ.μ. EEST  

Καιρός ήταν, να δούμε και τους S-300, αυτές είναι σωστές κινήσεις κι όχι "πύραυλοι που εκτοξεύονται κατά λάθος", όπως προτείνουν κατά τις εκλάμψεις τους ορισμένοι ανίδεοι...

Ανώνυμος 28 Μαΐου 2012 - 3:09:00 μ.μ. EEST  

Βιαστήκαμε να προγραμματίσουμε την βολή Exocet....αν περιμένουμε καμμιά 10ρια μέρες, όλο και κάποια τουρκική κορβέτα θα σκάσει μύτη προς Σούνιο μεριά. Όχι τίποτ' άλλο, μην πάει χαμένο και το βλήμα....

HBS 28 Μαΐου 2012 - 3:32:00 μ.μ. EEST  

Ηρθε ο καιρός να ενεργοποιηθεί ένας από τους πιο σοβαρούς πολλαπλασιαστές ισχύος στο θέατρο επιχειρήσεων του αρχιπελάγους. Επίσης, ήρθε ο καιρός να σκεφτούμε ΣΟΒΑΡΑ την πιθανότητα ενός περιορισμένου προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών Mirage2000 EGM/BGM ώστε να διατηρηθούν με ασφάλεια σε υπηρεσία ως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, καθώς τα αεροσκάφη αυτά είναι τα μόνα που έχουν δυνατότητα εκτόξευσης του συγκεκριμένου όπλου. Με δεδομένη την προσήλωση των -5 MK2 σε αποστολές εναέριας υπεροχής και στρατηγικής κρούσης (κατ' εμέ το καλύτερο αεροσκάφος της περιοχής) η αναγκαιότητα αυτού του προγράμματος εκσυγχρονισμού καθίσταται ΑΝΑΓΚΑΙΑ (και με τις δεδομένες οικονομικές συνθήκες όχι απαγορευτική).
Λαμβάνοντας υπόψιν το νησιωτικό αιγαιοπελαγίτικο πλέγμα οι κεραυνοβόλες και πολυμέτωπες συνδυασμένες αποστολές ναυτικής κρούσης με αεροσκάφη F-16 Blk50/HARM σε ρόλο SEAD και M2000/EXOCET αποτελούν ΒΑΣΙΚΟ πυλώνα της επιχείρησης "καθαρό Αιγαίο" (η ονομασία τυχαία(;))...
Μετά από αυτόν τον οικονομικό-δομικό (κυρίως) εκσυγχρονισμό ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσει ο εκσυγχρονισμός των F-16blk50/52+ στο επίπεδο των Adv (μήπως ήρθε η ώρα να ενεργοποιηθεί και η ΠΑ όπως ο ΕΣ μέσω των πιστώσεων FMS;) και έπεται η αγορά μαχητικών 5ης ή 4-5ης γενιάς όταν θα αρχίσουν να γίνονται περισσότερο γνωστές οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ δυνατότητες των F-35...

CTT 28 Μαΐου 2012 - 3:45:00 μ.μ. EEST  

Μια μικρή διόρθωση: Το HMS Glamorgan επλήγη από βλήμα ΜΜ-38 που εκτοξεύθηκε από αυτοσχέδια επάκτια συστοιχία. Οι εκτοξευτές είχαν αφαιρεθεί από το παλαιό αντιτορπιλικό ARA Seguí (κλάσης Allen M. Sumner).

enkripto 28 Μαΐου 2012 - 7:28:00 μ.μ. EEST  

έχεις απόλυτο δίκιο

Ανώνυμος 28 Μαΐου 2012 - 11:59:00 μ.μ. EEST  

Τα Exocet μπορούν να βληθούν από τα Mirage-2000-5Mk2 όταν θα ενεργοποιηθεί σε αυτά η κατάσταση SEG53. Σαφώς και τα υπόλοιπα Mirage θα πρέπει να εκσυνχρονιστούν στο επίπεδο των -5 για να αξιοποιηθεί όλος ο στόλος των γαλλικών μαχητικών. Μην ξεχνάμε πως η Τανάγρα αποτελεί τον κύριο άξονα αποτροπής με την δυνατότητα προσβολής των τριών κύριων σημείων του εχθρού. Ναυτική κρούση με τους Exocet, στατηγική κρούση με τα Scalp και πλήρης αεροπορική υπεροχή με το πακέτο RDY-2/ICMS/MICA.

Ανώνυμος 29 Μαΐου 2012 - 1:29:00 μ.μ. EEST  

@HBS
Γράφεις να γίνει περιορισμένος εκσυγχρονισμός. Μέσα σε όλα πρέπει να αλλαχτεί το ραντάρ τους. Τι περιορισμένο εκσυγχρονισμό μπορούμε να κάνουνε στην προκειμένη ? Να βάλουμε μισό καινούργιο ραντάρ ?? Να βάλουμε φτηνότερο ? (π.χ Grifo-7) Αν γίνει το 2ο ΔΕΝ θα συμφέρει να υπάρχουν 2 διαφορετικοί τύποι εκσυγχρονισμένων Μ-2000 που να υπηρετούν σε μικρούς αριθμούς.

Ο εκσυγχρονισμός δεν θα γίνει γιατί οι γάλλοι απαιτούν πάρα πολλά λεφτά, τα οποία δεν έχουμε και δεν μπορούμε να βρούμε, γιατί είναι πλέον αργά για να εκσυγχρονιστούν α/φη 24 ετών, κ.α .

HBS 29 Μαΐου 2012 - 2:39:00 μ.μ. EEST  

@ 1:29:00 μ.μ.
Αγαπητέ, προσπαθώ οι απόψεις μου να είναι σύμφωνες με την κοινή λογική και να μη λαϊκίζω. Και η κοινή λογική, με τις παρούσες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες επιτάσσει, όσον αφορά στα M2000 EGM/BGM την εκτέλεση ΜΟΝΟ ενός περιορισμένου ΔΟΜΙΚΟΥ εκσυγχρονισμού ώστε τα αεροσκάφη να μπορούν να πετουν με ΑΣΦΑΛΕΙΑ για 10-12 χρόνια ακόμη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ως πλατφόρμες του AM-39. Για οποιονδήποτε άλλο σκοπό, αν όχι ήδη, σε 2-3 χρόνια θα είναι απολύτως ξεπερασμένα. Θα μπορούσε κανείς (όπως ο φίλος της 28 Μαΐου 2012 11:59:00 μ.μ.) να έχει την άποψη πως αυτός ο πύραυλος πρέπει να ολοκληρωθεί στα 25 Μ2000-5 Mk2, όμως, αυτή η ολοκλήρωση πέραν των υπέρογκων οικονομικών επιβαρύνσεων θα φόρτωνε ένα ακόμη επιχειρησιακό βάρος (πέραν αυτών της αεροπορικής υπεροχής και της στρατηγικής κρούσης) στα ΠΟΛΥΤΙΜΑ (όσο και λίγα) αυτά αεροσκάφη τα οποία κατά την άποψη μου αποτελούν το πλέον ολοκληρωμένο και σύγχρονο αεροσκάφος της περιοχής. Ο εκσυγχρονισμός για τον οποίο εγώ μιλάω θα μπορούσε να γίνει στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και είναι ΕΦΙΚΤΟΣ οικονομικά...

Ανώνυμος 29 Μαΐου 2012 - 4:24:00 μ.μ. EEST  

@HBS
Τι να κάνεις με την δομική αναβάθμιση ? Με αυτή θα βγεις στο Αιγαίο να καταρρίψεις τα νέα και εκσυγχρονισμένα τουρκικά F-16 ??
Δεν συμφέρει οικονομικά η διατήρηση των -ΕGM για να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε ρόλο προσβολής πλοίων.

Ανώνυμος 29 Μαΐου 2012 - 4:51:00 μ.μ. EEST  

@HBS
σχετικά με τα F-35. κάτσε να τα δούμε πρώτα στο αιγαίο.... διάβασε αν θες για το πρόβλημα των F-22 στο strategyreports.wordpress.com και σκέψου τί έχει να βγάλει το f-35...

HBS 29 Μαΐου 2012 - 4:58:00 μ.μ. EEST  

@ Ανωνυμος 4:24:00 μ.μ.

Αγαπητέ, προσπάθησε να κατανοήσεις πως είναι άλλα τα θέλω και άλλα τα μπορώ της Ελληνικής πραγματικότητας. Εκφράζω τις ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ δυνατές κινήσεις οι οποίες ΜΠΟΡΟΥΝ να γίνουν με βάση τη δεδομένη κατάσταση που επικρατεί στον τόπο. Τα αεροσκάφη των προγραμμάτων Peace Xenia Ι και Τάλως είναι ΑΝΕΦΙΚΤΟ να εκσυγχρονιστούν στα επίπεδα των +52 Adv και -5Mk2 αντίστοιχα. Οπότε κατά τη γνώμη σου είναι προτιμότερο να αποσυρθούν ΕΝΤΕΛΩΣ τα εναπομείναντα Μ2000 από το να ενισχυθούν δομικά ώστε να παραμείνουν προς εκμετάλλευση του ΑΜ-39 ως αεροσκάφη ναυτικής κρούσης? Το πακέτο δομικής ενίσχυσης (εγχώρια) είναι ΕΦΙΚΤΟ επαναλαμβάνω, δίχως να απορροφά κονδύλια από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των blk50/52+ στο επίπεδο των adv το οποίο πρέπει να ξεκινήσει ΧΘΕΣ...

HBS 29 Μαΐου 2012 - 5:02:00 μ.μ. EEST  

@ Άγνωστος 4:51:00 μ.μ.

Με την επισήμανση "Όταν θα αρχίσουν να γίνονται περισσότερο γνωστές οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ δυνατότητες των F-35" εννοούσα ΑΥΤΟ ακριβώς...

ΑΧΕΡΩΝ 30 Μαΐου 2012 - 1:28:00 π.μ. EEST  

@28/5/12 3:01
Παραμὲνεις θρασὺδειλος.

Ανώνυμος 30 Μαΐου 2012 - 5:14:00 μ.μ. EEST  

Όχι δεν είναι 1η βολή Exocet μετά απο αρκετά χρόνια, αφού κάθε χρόνο το ΠΝ εκτελεί βολές Exocet και συνήθως εκπαιδευτικές.Είναι η 1η βολή απο Α/φος της ΠΑ.

Ανώνυμος 31 Μαΐου 2012 - 12:50:00 π.μ. EEST  

http://www.onair24.gr/news/category/1/content/53417

Γνωρίζουμε κάτι γι' αυτό?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP