Αλβανικά μυστήρια

Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2011

Του Γ.Χαρβαλιά

Ένα από τα πολλά ανεξήγητα της μεταπολιτευτικής μας ιστορίας είναι και το ισοζύγιο των ελληνοαλβανικών σχέσεων. Ειδικότερα από τη μονομερή άρση του εμπολέμου και έπειτα οι σχέσεις των δύο χωρών θυμίζουν την ιστορία του Δαυίδ και του Γολιάθ σε ανεστραμμένα είδωλα.
Η Ελλάδα, προτάσσοντας, υποτίθεται, την προστασία των Βορειοηπειρωτών, αφέθηκε να τρώει καρπαζιές από τις εκάστοτε ρακένδυτες αλβανικές κυβερνήσεις, ενώ την ίδια ώρα εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανοί βρέθηκαν να σιτίζονται σε ελληνικό έδαφος, χωρίς η παραμονή τους ποτέ να αποτελέσει, έστω και υπαινικτικά, διαπραγματευτικό χαρτί.
Η μειονότητα, αντιθέτως, χάριν της οποίας δήθεν καλοπιάναμε τους γείτονες, ξεριζώθηκε. Μεγάλο τμήμα της μεταφέρθηκε κακήν κακώς στην Ελλάδα, ενώ όσοι έμειναν στις πατρογονικές εστίες, ταπεινώνονται και διώκονται επί καθημερινής βάσεως.
Συνεχίζοντας την παράδοση, η διπλωματία των κ.κ. Δρούτσα και Παπανδρέου έφτασε να συνηγορήσει υπέρ της άρσης της βίζας για Αλβανούς υπηκόους στις χώρες της Ε.Ε., παρά τις αντιρρήσεις άλλων κοινοτικών εταίρων. Κι αυτό, χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι Αλβανοί συνεχίζουν να μας κάνουν γυμνάσια, όπως με την πρόσφατη ακύρωση της συμφωνίας για την υφαλοκρηπίδα και την οριοθέτηση της οικονομικής ζώνης.
Εντός του 2011 η αλβανική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να προχωρήσει σε απογραφή του πληθυσμού, ως προς την εθνικότητα και το θρήσκευμα. Η διαδικασία της απογραφής μετατίθεται και αλλάζει συνεχώς, ενώ η τελευταία γνωστή εκδοχή αφορά Αλβανούς υπηκόους διαμένοντες στην Αλβανία μονίμως, επί τουλάχιστον ένα χρόνο προ της διεξαγωγής της! Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η αριθμητική συρρίκνωση της ελληνικής μειονότητας, αφού αποκλείεται ο μισός και πλέον αλβανικός πληθυσμός που ευρίσκεται εκτός συνόρων σε μόνιμη ή μη μόνιμη βάση.
Προσωπικά θέτω τα εξής απλοϊκά ερωτήματα:
1. Γιατί δεν κινητοποιούνται και δεν ενημερώνονται από τις ελληνικές αρχές οι εν Ελλάδι ομογενείς;
2. Γιατί δεν ζητείται η συμμετοχή διεθνών φορέων και μη κυβερνητικών οργανώσεων στην απογραφή;
3. Γιατί η πολιτογράφηση των Βορειοηπειρωτών απαιτεί ενοικίαση ή κτήση οικήματος στην Ελλάδα;
4. Γιατί δεν υποχρεώνεται η Αλβανία να προβεί σε καταγραφή και των υπηκόων της που μένουν μόνιμα ή προσωρινά στην Ελλάδα;
(Σ.σ. θα αποτελούσε μάλλον αφέλεια να αναμένω κάποια απάντηση).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP