Βάζει ψηλά το μειονοτικό και «θολώνει τα νερά» στο Αιγαίο

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Προβάλλει πλέον ως μείζον το μειονοτικό ζήτημα, όχι μόνο στη Θράκη, αλλά και στη Ρόδο και στην Κω, μέσα από την ιστοσελίδα του τουρκικού ΥΠΕΞ

Με τα «θέματα» του Αιγαίου να δρομολογούνται στο ασαφές και προβληματικό πλαίσιο των διερευνητικών επαφών, η τουρκική κυβέρνηση επιδιώκει να θέσει στην κορυφή της ατζέντας των ελληνοτουρκικών μειονοτικό ζήτημα όχι μόνο στη Θράκη αλλά και στη Ρόδο και στην Κω.

Η έγερση μειονοτικού ζητήματος συμπληρώνει ένα ιδιαίτερα δυσμενές πλαίσιο, καθώς στο θέμα του Αιγαίου διατυπώνεται ήδη μια νέα προσέγγιση, που η Ελλάδα καλείται να καταβάλει δυσανάλογο κόστος, με εγκατάλειψη κυριαρχικών δικαιωμάτων, προκειμένου να «αγοράσει» ασφάλεια από την Τουρκία. Και την Αγκυρα με προσβλητικό τρόπο να προβάλλει ως δέλεαρ για το «μοίρασμα» του Αιγαίου το οικονομικό όφελος που υποτίθεται θα προκύψει από τη συνεκμετάλλευση και τις άλλες κοινές δράσεις.

Βάζει ψηλά το μειονοτικό και «θολώνει τα νερά» στο Αιγαίο

Λίγες ημέρες πριν από την άφιξη στην Αθήνα του κ.Τ. Ερντογάν το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών στην επίσημη ιστοσελίδα του εμφάνισε ειδικό «μπάνερ» που παραπέμπει σε επίκαιρα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής (υπό μορφή «Συχνά Τιθέμενων Ερωτημάτων» - Frequently Asked Questions).

Στην ιστοσελίδα αυτή περιλαμβάνονται υπό μορφή απαντήσεων σε ερωτήματα οι επίσημες θέσεις της Τουρκίας για τις σχέσεις με το Ισραήλ, την Αρμενία, την Ε.Ε. και την Ελλάδα.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι στο ερώτημα «Ποια είναι τα προβλήματα μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας» η απάντηση είναι εκτενής μεν αλλά περιορίζεται μόνο στο θέμα της μειονότητας, αποκαλύπτοντας έτσι τον σταθερό προσανατολισμό της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής στην έγερση μειονοτικού ζητήματος.

Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει ότι «Τουρκική Μειονότητα, που αριθμεί 150.000 μέλη, αντιμετωπίζει παραβιάσεις των μειονοτικών δικαιωμάτων της» και απαριθμεί όλο τον «κατάλογο» που με κάθε ευκαιρία θέτουν τα ακραία στοιχεία της μειονότητας.

Η μη αναγνώριση της εθνικής ταυτότητας, η μη αναγνώριση των εκλεγμένων θρησκευτικών ηγετών, προβλήματα σχετικά με τη διαχείριση των βακουφιών, προβλήματα ιθαγένειας με τον ισχυρισμό ότι δεν έχει επιστραφεί η ιθαγένεια σε 60.000 άτομα.

Ειδική αναφορά γίνεται στο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, καθώς η Αγκυρα επιμένει στο αίτημα για «εκπαίδευση σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς στη μητρική γλώσσα» (όταν είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει πρόγραμμα σπουδών στην προσχολική εκπαίδευση).

Το 3%

Εντονα προβάλλεται και ο ισχυρισμός ότι για τη χαμηλή πολιτική εκπροσώπηση της μειονότητας ευθύνεται το πλαφόν του 3% που προβλέπει ο εκλογικός νόμος, στερώντας έτσι τη δυνατότητα εκλογής «ανεξάρτητων βουλευτών» (σ.σ. καθώς η Τουρκία προφανώς θεωρεί ότι δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν πλήρως τα συμφέροντά της με τους βουλευτές που εκλέγονται με τα ελληνικά πολιτικά κόμματα). Στο κείμενο γίνονται ειδικές αναφορές στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που δίνουν πράσινο φως στη χρήση του όρου «τουρκικός» σε συλλόγους, αλλά και για τις αποφάσεις σχετικά με τους ψευδομουφτήδες.

Η Αγκυρα όμως θέτει πλέον και επίσημα ζήτημα «τουρκικής μειονότητας» σε Ρόδο και Κω:
«Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει μειονοτικά δικαιώματα στην τουρκική κοινότητα στην Ρόδο και στην Κω με το επιχείρημα ότι τα νησιά δεν της ανήκαν όταν υπογράφτηκε η Συνθήκη της Λοζάνης. Η τουρκική κοινότητα στα νησιά αντιμετωπίζει δυσκολίες στο θέμα της διαχείρισης των βακουφιών της, στην άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων της και στην τουρκική εκπαίδευση» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Το «κοινό όραμα» στο Αιγαίο : Ζητούν «μοίρασμά» του, «πουλώντας» ασφάλεια

Το επόμενο ζήτημα που τίθεται υπό μορφή ερωτήματος είναι «Εάν μπορούμε να μιλήσουμε τελικά για επαναπροσέγγιση».

Το τουρκικό ΥΠΕΞ, κάνοντας εκτενή αναφορά για τη διαδικασία που ξεκίνησε το 1999 και τη νέα ώθηση που υπήρξε μετά την εκλογή του Γ. Παπανδρέου δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο Συμβούλιο Συνεργασίας Υψηλού Επιπέδου (High Level Cooperation Council-HLCC), στο οποίο συμμετέχουν υπουργοί και από τις δύο πλευρές. Επισημαίνεται ότι αυτή η «δομημένη και θεσμοθετημένη φάση των διμερών σχέσεων θα επιτρέψει στις δύο χώρες να αναβαθμίσουν τις σχέσεις τους από τη φάση της επαναπροσέγγισης σε συνεταιρισμό», αποκτώντας «κοινό όραμα»

Με την προσέγγιση αυτή δίδεται ουσιαστικά η εντύπωση ότι δεν υφίστανται άλλα προβλήματα που εμποδίζουν την οριστική βελτίωση των σχέσεων των δύο χωρών και αρκεί η υλοποίηση της πρότασης του κ. Ερντογάν για τις κοινές συνεδριάσεις υπουργικών κλιμακίων για να αναβαθμιστούν οι σχέσεις σε «συνεταιρισμό».

Σοβαρά ερωτηματικά για το περιεχόμενο και το «εύρος» των διερευνητικών επαφών αλλά και του πολιτικού περιεχομένου της ελληνοτουρκικής προσέγγισης δημιουργούν οι συνεχείς (αποκαλυπτικές) δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων.

Ο κ. Ισμαήλ Καλίν, στενός σύμβουλος του Τούρκου πρωθυπουργού που συμμετείχε σε εκδήλωση του ΕΛΙΑΜΕΠ, σε συνεντεύξεις του σε ελληνικά ΜΜΕ πρόβαλε τη θέση της χώρας του ότι το casus belli θα αρθεί όταν και η ελληνική Βουλή αποσύρει την απόφασή της για το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών υδάτων. Η Αγκυρα ζητά, δηλαδή, ως αντάλλαγμα να καταργήσει η Ελλάδα τον νόμο με τον οποίο έγινε συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης για το Δίκαιο της Θάλασσας και να αποποιηθεί κυριαρχικών δικαιωμάτων που της αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο.

Ο κ. Καλίν, μάλιστα, αναγνωρίζοντας τον «άδικο» χαρακτήρα της ανταλλαγής που προτείνει, παραπέμπει στα «σπουδαία ζητήματα», τα οφέλη όπως λέει που θα αποκομίσουν οι δύο χώρες από το «μοίρασμα του Αιγαίου».

Σε σχέση με τις διερευνητικές επαφές έχει την αξία της και η απάντηση που δίνει το τουρκικό ΥΠΕΞ (στο ίδιο «ερωτηματολόγιο») στο ερώτημα:

«Θα στείλουμε τα θέματα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης;». Η θέση του τουρκικού ΥΠΕΞ είναι η εξής:
«Με σκοπό να επιλύσουμε όλα τα αλληλοσχετιζόμενα θέματα του Αιγαίου, η Τουρκία μέσα στο πλαίσιο της διαδικασίας διαλόγου που είναι σε εξέλιξη, δεν αποκλείει καμία μέθοδο ειρηνικής επίλυσης των διαφορών όπως αναφέρονται στο άρθρο 33 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ (διαπραγματεύσεις, μεσολάβηση, συμβιβασμό, διαιτησία ή δικαστική επίλυση από το Δ.Δ. της Χάγης) που θα βασίζεται στην αμοιβαία συναίνεση των δύο πλευρών».

Νίκος Μελέτης

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&pubid=36134948


2 σχόλια:

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2010 - 12:27:00 μ.μ. EEST  

Υπάρχει κάποιος Ελληνας πολιτικός με δίδυμους γεννετικούς αδένες να ρωτήσει τον Τ. Ερτογάν: Η μη εκλογή ανεξαρτήτων Κούδρων, Ελλήνων,(ειδικά Ιμβρίων και Τενέδιων) Αρμενίων και Ασσυρίων βουλευτών στο τουρκικό κοινοβούλιο που οφείλεται;;;;;;; Θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα η απάντηση του (αν ποτέ απαντηθεί ένα τέτοιο ερώτημα). Μόλις η τουρκική κυβέρνηση επιτρέψει κάτι τέτοιο στην πράξη, τότε αμέσως πρέπει να κάνει το ίδιο και η Ελληνική, για τους Μωαμεθανούς (και όχι τούρκους) της Ελλάδος. Το σωστό και δίκαιο είναι πως όποιος Μωαμεθανός της Ελλάδος (βλέπε συνθήκη Λωζάνης 1923) νοιώθει Τούρκος, να μαζέψει τα μπογαλάκια του και να πάει να ζήσει στην "άπλετη" τουρκική δημοκρατία, για να μην τον ....."καταπιέζει" η Ελλάς. Όλα τα άλλα είναι ανατολίτικα κουραφέξαλα.

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2010 - 12:41:00 π.μ. EEST  

Κε Δρούτσα, υπάρχει η αρχή της ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑΣ! Την γνώρίζετε;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP