Πως μπορεί να αποκτήσει νόημα η στρατιωτική θητεία;

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Το παρακάτω κείμενο μας απέστειλε μέλος της Λέσχης Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων

Η απαξίωση της στρατιωτικής θητείας.
Η απαξίωση της θητείας στη «εκσυγχρονισμένη» ελληνική κοινωνία φαίνεται πως λαμβάνει επιδημιολογικές διαστάσεις! Ελάχιστοι είναι πια οι άνδρες που υπηρέτησαν τη θητεία τους και θεωρούν πως εκπαιδεύτηκαν επαρκώς ή έστω πως εκπαιδεύτηκαν στοιχειωδώς … Παράλληλα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι νέοι που προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποφύγουν τη στράτευση. Τα ποσοστό αυτών των νέων ανεβαίνει δραματικά μεταξύ των μεταπτυχιακών φοιτητών. Το ρεύμα των φυγόστρατων ενισχύεται από την παγιωμένη αντίληψη πως «η θητεία είναι χαμένος χρόνος». Η έννοια του «χαμένου χρόνου» εμπεριέχει συγκεχυμένα τόσο το σκοπό της θητείας όσο και το περιεχόμενό της.

Μια σκοπιά χωρίς σκοπό ….
Για το «άσκοπο» της θητείας δηλαδή την απουσία νοήματος στην στρατιωτική θητεία ευθύνες μπορούν να επιμεριστούν αφενός στην (ψευτο)διανόηση της μεταπολίτευσης που μεταπρατικά και άκριτα εισήγαγε το «αντιμιλιταριστικό» πνεύμα της εποχής και αφετέρου στα Πολιτικά Κόμματα γιατί κατά περίπτωση και για εντελώς διαφορετικούς λόγους το καθένα καλλιέργησαν και διέδωσαν υπεραπλουστευμένες και αφελείς «πολιτικές» αναλύσεις.. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτές οι «πολιτικές αναλύσεις» αρνούνται ή εξωραΐζουν την πραγματικότητα και σε κάθε περίπτωση διαχέουν στην ελληνική κοινωνία μια ανόητη εφησυχαστική μυθολογία. Το φαινόμενο είναι σύνθετο και πολύπλοκο και δεν αντιμετωπίζεται με αφορισμούς. Γεγονός πάντως είναι πως το «αντιμιλαριστικό» πνεύμα διαχέεται ανησυχητικά και εκτρέφεται από το σύγχρονο φαντασιακό της ελληνικής κοινωνίας που στο πεδίο της εθνικής μας ασφάλειας επιμένει να θεωρεί:

  • την Ελλάδα μια ευρωπαϊκή χώρα που (συν)χωρά ανάμεσα στο Βέλγιο και την Ολλανδία.
  • την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη δεδομένη και συνεπώς αδιανόητο και αδύνατο κάθε ενδεχόμενο ελληνοτουρκικής σύρραξης.
  • Το ΝΑΤΟ ως ομπρέλα αποτρεπτική μεγάλων και σοβαρών ελληνοτουρκικών κρίσεων.
  • τις ελληνοτουρκικές κρίσεις «στημένα παιχνίδια των Αμερικάνων» ή «εξαγωγή εσωτερικών κρίσεων της Τουρκίας» κλπ.
  • τις αμυντικές δαπάνες και την θητεία «αναγκαίο κακό» στην καλύτερη περίπτωση. Πεταμένα λεφτά και χαμένο χρόνο συνήθως.
  • την εκπαίδευση των νέων Ελλήνων για την ειρήνη αδιαπραγμάτευτη εκπαιδευτική αρχή που οφείλει να προάγει το Υπουργείο ( της άλλοτε Εθνικής μας) Παιδείας. Τα Ελληνόπουλα εκπαιδεύονται να απεχθάνονται τη βία και τον πόλεμο. Ταυτόχρονα αποβάλλεται κάθε ηρωικό στοιχείο στην σχολική αφήγηση ως δείγμα σωβινισμού που οφείλουμε να εγκαταλείψουμε….
Μια κοινωνία που τρέφει τέτοιους μύθους γίνεται όλο και λιγότερο πρόθυμη να στηρίξει τις γενναίες πολιτικές αποφάσεις που απαιτεί η προάσπιση των εθνικών συμφερόντων.

Δυστυχώς αυτό το φαντασιακό της «σύγχρονης και ισχυρής Ελλάδας» του «ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου κλπ» έχει διαποτίσει και τις Ε.Δ. οι οποίες ως τμήμα της ελληνικής κοινωνίας συγχρωτίζονται «αυτοματικά» με τους επίκαιρους συλλογικούς μας μύθους όπως λ.χ. τον μύθο της αλληλεγγύης των ευρωπαίων ετέρων μας και οπωσδήποτε με εκείνον της ΝΑΤΟϊκής αλληλεγγύης. Όλα δείχνουν πως η σύγχρονη Ελλάδα θυμίζει τη Γαλλία του μεσοπολέμου με το περίφημο pourqoi . Η συνέχεια είναι γνωστή: Η «ισχυρή» Γαλλία είδε τα ένστολα παιδιά της να πετούν τα όπλα και να την παραδίνουν στην κατοχή και την ταπείνωση καθώς ολόκληρες Μεραρχίες κατέρρευσαν μπροστά στις φήμες και μόνο της γερμανικής επέλασης!

Διερωτάται κανείς πως θα μπορέσει ένας νέος Έλληνας να υπηρετήσει την πατρίδα και να είναι έτοιμος για θυσίες αν γαλουχηθεί με τέτοιους μύθους και τέτοιες εθνομηδενιστικές αρχές. Οι νέοι άνδρες δεν μετατρέπονται σε μαχητές επειδή θα φορέσουν στολή ή θα λάβουν μια στοιχειώδη στρατιωτική εκπαίδευση. Ψυχολόγοι και παιδαγωγοί γνωρίζουν καλά πως το στοιχείο της αυθυπέρβασης δηλαδή του ηρωισμού και της υπέρτατης θυσίας δεν είναι έμφυτο στον άνθρωπο αλλά καλλιεργείται ή υποστέλλεται. Συνεπώς θα ήταν μάλλον παράδοξο να απαιτήσει κανείς θυσίες από ανθρώπους που δεν πιστεύουν σε αυτές…
Το ζήτημα της αγωγής για την προάσπιση της ελευθερίας και της εθνικής αξιοπρέπειας είναι μεγάλο και θα το εξετάσουμε σε ένα άρθρο αφιερωμένο στην αγώγή.


Δυσκολεύεται κανείς να φανταστεί τι θα μπορούσαν να κάνουν οι Ε.Δ. μέσα σε αυτό το πνεύμα ανοησίας και ακηδίας.

Ίσως ελάχιστα πράγματα.

Το βέβαιο είναι πως εκείνο που μπορούν και οφείλουν να κάνουν οι Ε.Δ. είναι να παρέχουν ποιοτική και ουσιαστική στρατιωτική εκπαίδευση. Αυτό είναι κεφαλαιώδες γιατί η ποιότητα στη στρατιωτική εκπαίδευση νοηματοδοτεί την θητεία.

Η αίσθηση του «μάχιμου» σήμερα περιορίζεται κατά κανόνα στους άνδρες των Τ/Θ και των Ειδικών Δυνάμεων.

Δίνοντας νόημα στη θητεία
Ένα ταχύρρυθμο και «ρεαλιστικό» εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να εκτοξεύσει στα ύψη το ενδιαφέρον όλων των εφέδρων, να τους προσφέρει τη χαρά της δράσης, της περιπέτειας και της αλληλεγγύης που τόσο έχουν ανάγκη οι νέοι μας και παράλληλα να καλλιεργήσει στην ελληνική κοινωνία την αντίληψη πως «οι νέοι άντρες μεταμορφώνονται σε μαχητές όταν πηγαίνουν στο Στρατό» και συνεπώς «αυτό σημαίνει πως έχουμε καλό στρατό». Η λαϊκή αυτή αντίληψη καθώς θα διαχέεται σιγά – σιγά στην ελληνική κοινωνία θα ενισχύσει το κύρος των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στην διερώτηση «πως θα πειστεί ένας έφεδρος να εκπαιδευτεί όταν στο βάθος του μυαλού του πιστεύει πως η στρατιωτική εκπαίδευση δεν του χρειάζεται;» η απάντηση ίσως έρχεται από τον Ελβετικό Στρατό: «Το άριστο περιεχόμενο της θητείας, κατά ένα περίεργο τρόπο, φαίνεται πως νοηματοδοτεί και τον σκοπό της ύπαρξής της! Και αντίθετα: Η εμμονή στο σκοπό της θητείας καταντά νεκρό γράμμα όταν απουσιάζει το περιεχόμενο, όταν δηλαδή απουσιάζει η εκπαίδευση του μαχητή. Αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση της εθνοφυλακής στη Θράκη όπου τα εκπαιδευτικά αντικείμενα περιορίζονται στη λύση / αρμολόγηση του φορητού οπλισμού με συνέπεια να απαξιώνεται ο θεσμός της εθνοφυλακής και οι ακρίτες πολίτες- οπλίτες εθνοφύλακες να μη παρουσιάζονται στην «εκπαίδευση».

Το σχολείο μαχητού.
Το σχολείο μαχητού, σύμφωνα με τις παραπάνω διαπιστώσεις, φαίνεται πως μπορεί να λειτουργήσει ως ακρογωνιαίος λίθος της εκπαίδευσης όλων των εφέδρων όχι τόσο γιατί αυτό καθαυτό το σχολείο υπαγορεύεται από τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες του Ε.Σ. αλλά γιατί ενεργοποιεί τους άνδρες και τους κάνει να πιστεύουν πως γίνονται μαχητές. Η πεποίθηση αυτή με την σειρά της δίνει περιεχόμενο, ποιότητα και νοηματοδοτεί τη θητεία τους.

Ο τέως Αρχηγός της Κυπριακής Εθνοφρουράς κ. Δήμου ήταν εκείνος που καθιέρωσε στην εκπαίδευση το σύγχρονο αυτό σχολείο μαχητού το οποίο, σύμφωνα με δική του διαπίστωση, στην Κύπρο η πολιτική ηγεσία το υποστήριξε, οι έφεδροι το δέχτηκαν με ενθουσιασμό αλλά δυστυχώς αρκετά στελέχη δυσανασχέτησαν γιατί φαίνεται πως ξεβολεύτηκαν! Είναι λυπηρό το γεγονός πως η πρόταση για την λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου μαχητού απαξιώνεται από τα στελέχη των Ε.Δ. – γεγονός που τορπιλίζει κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή.

Στο κρίσιμο αυτό σημείο κατατίθεται η διερώτηση - όχι πλέον προς τους « διανοούμενους» , τους πολιτικούς και τους κληρωτούς - αλλά προς τα ίδια τα στελέχη του Ε.Σ. γιατί απαξιώνεται μέσα στο στράτευμα η εκπαίδευση του μαχητή;

Ίσως γιατί ο Ε.Σ. υποτίμησε ή δεν στάθμισε ποτέ αυτούς τους κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες που προαναφέραμε. Ίσως γιατί όλοι δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε πως το περιεχόμενο μιας δραστηριότητας μπορεί να την νοηματοδοτήσει : Οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι δημιουργική , ευχάριστη ή συναρπαστική, ακόμη και αν είναι επίπονη θεωρούμε πολύ φυσικό πως έχει λόγο ύπαρξης. Κλασικό παράδειγμα ο αθλητισμός και όλες οι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου !

Υποθέτουμε πως η εκπαίδευση του μαχητή απαξιώνεται από την ορθόδοξη στρατιωτική σκέψη σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα των μηχανοκίνητων συγκροτημάτων, η αντιαρματική τους ισχύς και η διακλαδική συνεργασία θα κρίνει το αποτέλεσμα μιας σύρραξης. Η προσέγγιση αυτή αν και είναι ορθή στις γενικές της γραμμές παρουσιάζει σοβαρές ρωγμές γιατί παραβλέπει την ταχύτατη επέκταση του δομημένου χώρου σε νησιά και Θράκη (ιδίως στην Ανατολική Θράκη). Το γεγονός αυτό θα καθιστά αναπόφευκτο τον αστικό αγώνα κατά την εξέλιξη των επιχειρήσεων. Η διαπίστωση αυτή θα έπρεπε να αναβαθμίσει το ρόλο του τυφεκιοφόρου και να οδηγήσει στην δημιουργία Μονάδων Πεζικού εξειδικευμένων στον αστικό αγώνα. Εξάλλου και ανεξάρτητα από το αστικό περιβάλλον οι σύγχρονες δικτυοκεντρικές - διακλαδικές επιχειρήσεις απαιτούν πολλά μικρά πεζά ή εποχούμενα περίπολα επιτήρησης περιοχών και κατάδειξης ή καταυγασμού στόχων. Τέλος, η τραυματική εμπειρία του Ισραηλινού στρατού από τους μαχητές της Χαμάς κατά τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στο Λίβανο, πριν έξη χρόνια, θέτει εν αμφιβόλω ακόμη και αυτήν την ορθόδοξη στρατιωτική αντίληψη της τεχνολογικής υπεροχής ακόμη και στο τυπικό πεδίο δράσης των Τ/Θ δηλαδή στο αναπεπταμένο έδαφος μια κοιλάδας!

Συνεπώς η ανάγκη εκπαίδευσης όλων των εφέδρων στον αστικό αγώνα, στη ασφάλεια εγκαταστάσεων και μέσων, στις αναγνωρίσεις, στις ενέδρες κλπ. υπαγορεύεται τόσο από την ανάγκη νοηματοδότησης της θητείας όσο και από τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες της άμυνας των νήσων και του πεδίου της Θράκης.



Περιεχόμενο στην εκπαίδευση των εφέδρων:
ΛΕΦΕΔ (Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων) :

Πρόκειται για μια κίνηση εφέδρων που αριθμεί περίπου 400 μέλη και δραστηριοποιείται στη βόρειο κυρίως Ελλάδα με κέντρο τη Θεσσαλονίκη ,σωματείο στην Αθήνα και παραρτήματα σε άλλες πόλεις. Aξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός πως η ΛΕΦΕΔ διοργανώνει στρατιωτικούς αγώνες μεταφέροντας εμπειρία που αποκτάται από συμμετοχές των μελών της σε διεθνείς στρατιωτικούς αγώνες και διαγωνισμούς όπως οι αγώνες "Bocairre" του Γαλλικού στρατού, "SRC - Swiss Raid Commando" του Ελβετικού στρατού, "Grenadier" του Αυστριακού στρατού κλπ. Βέβαια δεν πρέπει να παραβλέπει κανείς το γεγονός πως οι συμμετέχοντες είναι όλοι εθελοντές που αγαπούν τη δράση και συνεπώς απέχουν πολύ από το «αντιπροσωπευτικό δείγμα» της εφεδρείας. Ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως η συντριπτική πλειοψηφία των νέων θα γοητεύονταν από μια αντίστοιχη διοργάνωση στρατιωτικών αγώνων και θα συμμετείχαν με ευχαρίστηση.

Από τις εκπαιδευτικές και διαγωνιστικές δραστηριότητες της ΛΕΦΕΔ εξάγεται μια «ασφαλής πρόβλεψη» : Αφού μια μικρή ομάδα εφέδρων “ερασιτεχνών” δίχως πόρους και δίχως μέσα οργανώνει ελκυστικούς στρατιωτικούς αγώνες -τότε - είναι απολύτως βέβαιο πως αν θέλει μπορεί να το κάνει πολύ καλύτερα ο Ελληνικός Στρατός – αρκεί να πιστέψει σ’ αυτό.

Είναι βέβαιο πως αν οργανώσει ο Ε.Σ. το σχολείο μαχητή και παράλληλα καλούς στρατιωτικούς αγώνες θα νοηματοδοτήσει τη θητεία και θα τονώσει κατακόρυφα το κύρος του στους κληρωτούς και τους οικείους των κληρωτών - δηλαδή σε όλους τους Έλληνες.

Η προσαρμοστικότητα είναι όρος επιβίωσης για κάθε κοινωνικό θεσμό. Ο Ε.Σ. και γενικότερα οι Ε.Δ. θα πρέπει να προβαίνουν σε όλα εκείνα τα βήματα προσαρμογής προκειμένου να διατηρήσουν το κύρος και την επιρροή τους στην ελληνική κοινωνία. Το νόημα στη θητεία ούτε νοιάζεται ούτε μπορεί να το προσφέρει άλλος θεσμός πλην των Ε.Δ. Το πρόταγμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους κοινωνικής κρίσης, αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων, και διεθνούς ρευστότητας. Ο ελληνικός λαός και ιδιαίτερα οι ακριτικοί πληθυσμοί στο Αιγαίο και τη Θράκη έχουν ανάγκη να πιστεύουν στη αποτρεπτική ισχύ των Ε.Δ. Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσουμε πως μέρα και νύχτα χιλιάδες στελέχη των Ε.Δ. εργάζονται τόσο σκληρά όσο κανείς άλλος σε αυτόν τον τόπο. Όλα αυτά τα στελέχη αλλά και όλοι εμείς που αγαπάμε «τούτο το αλωνάκι» οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε την ελληνική πραγματικότητα όσο σκληρή και αν είναι και οφείλουμε να αγωνιζόμαστε για να την αλλάξουμε.

Πολίτης-Οπλίτης

17 σχόλια:

γιωργος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 3:56:00 μ.μ. EEST  

καλό θα είναι αυτός που έστειλε το κείμενο να μην αναμασάει άρθρα παλιότερα γιατί είναι σχεδόν αντιγραφή από άρθρο γνωστού ιστορικού αναλυτή, συγγραφέα, αρθρογράφου κ.λ.π
αν θέλει να κάνει εντύπωση να κάνει ο ίδιος αναλύσεις, μελέτες, ταξίδια να συγκεντρώσει υλικό και στο τέλος να υπεγράφη επώνυμα το άρθρο του.
ευχαριστώ

enkripto 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 4:21:00 μ.μ. EEST  

Γιώργο, απο ποιο αρθρο ακριβώς είναι αντιγραφή;

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 5:01:00 μ.μ. EEST  

Δυστηχως η στρατιωτικη θητεια ....εχει απαξιωθει απο τους εκ των εσω..οταν βλεπεις εποπ 100 κιλα....φτανει αυτο. Πολλες βολες Πολλα σχοινακια και εκπαιδευση ρεαλιστικη ειναι τα μονα μεσα ποιοτικης εκπαιδευσης του απλου κληρωτου οπλιτη ."Χρονος στη σκοπια χαμενος χρονος..." που λενε . Βγαλτε εξω τα παιδια για νυχτερινες για ενα σωρο πραγματα... αυτα θα μεινουν ...οχι οι σκοπιες και το αραλικι...που πρωτοι που το κανουν ειναι οι ανωτεροι σε πολλες περιπτωσεις

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 7:20:00 μ.μ. EEST  

Είναι προφανές ότι ο αρθρογράφος είναι νοσταλγός της δικτατορίας. Δεν περιμένω να δημοσιευτεί το σχόλιο γιατί το συγκεκριμένο blog λογοκρίνεται. Έχετε κόψει αρκετά ΜΗ υβριστικά σχόλιά μου που δεν ταιριάζουν με τη γραμμή σας.

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 7:20:00 μ.μ. EEST  

Το αν έχουμε κάνει κάτι ή όχι Γιώργο μπορείς να το δείς στην ιστοσελίδα μας www.lefed.gr. Τελικός κρητής για όλους θα είναι η ιστορία, αυτή και μόνο αυτή. Και για εσένα και για μας και για όλους. Το να επιρεάζεσαι από κάποιο κείμενο ή ακόμα και να αντιγράφεις μέρος του δεν είναι κακό αν αυτό που προκύπτει πληρεί τους σκοπούς του αρχικού και γενικότερα το ευρύτερο καλό του έθνους και της πατρίδας.

Φυσικά το θέμα μας δεν είναι αυτό, οπότε για άλλη μια φορά χάνουμε το δάσος και βλέπουμε μόνο το δέντρο.

Ας σταθούμε όλοι μας για λίγο και ας σκεφτούμε τι έχουμε κάνει πραγματικά για να αλλάξει η κατάσταση που σχολιάζεται στο άρθρο...

Όσοι ζωντανοί!

Λ.ΕΦ.Ε.Δ. ΠΟΛΙΤΕΣ-ΟΠΛΙΤΕΣ

NKF_INF-SGT

enkripto 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 8:17:00 μ.μ. EEST  

Ανώνυμε φίλε, ποτέ δεν κόβουμε σχόλια σαν το δικό σου.

Το γέλιο είναι υγεία.

Αν στο επιτρέπουν οι δημοκρατικές σου ευαισθησίες, ίσως θα μπορούσες να μας δείξεις και εμάς τους "χουντικούς", που ακριβώς εντόπισες την νοσταλγία για τον γύψο

kimon 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 9:09:00 μ.μ. EEST  

ΕΧΕΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ Ο ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ . ΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΩΝΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΣΙΤΑΤΟ ΠΕΡΙ "ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ"
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 146 ΠΧ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΡΩΜΑΙΩΝ. ΤΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΦΥΛΩΝ (ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΣΛΑΥΟΙ-ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΙΔΕΣ-ΒΛΑΧΟΙ-ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ-ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΑΒΩΝ -ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΡΩΜΙΟΥΣ-ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΙΩΝΕΣ-ΛΙΓΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΛΠ) ΜΕ ΚΟΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.
ΑΠΛΑ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΘΛΙΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΙΣ Ε.Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ.

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 9:55:00 μ.μ. EEST  

Γελάστε όσο θέλετε. Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία των άρθρων που φιλοξενείτε προέρχονται από τη "δεξαμενή" των φιλοχουντικών και το χειρότερο είναι ότι κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους και αρκούνται σε υπονοούμενα, αντί τουλάχιστον να βγουν να πουν τι πραγματικά πιστεύουν... αλλά καταλαβαίνουμε. Να μη σας χαλάσω όμως την εύθυμη διάθεση σας...

Σελίδες Πατριδογνωσίας 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 11:44:00 μ.μ. EEST  

Ἀγαπητοί μου, ἀρκετὸ ἀπὸ μόνο του καὶ ὑπέρτατο νόημα τῆς στρατιωτικῆς θητείας εἶναι τὸ ὅτι σοῦ δίνεται τὸ μέγιστο προνόμιο νὰ σταθῇς γιὰ λίγες στιγμὲς προσοχὴ καὶ νὰ παρουσιάσῃς ὅπλα στὴν Γαλανόλευκη! Τὰ ὅπλα ποὺ παρέλαβες ἀπὸ τοὺς Μυρμιδόν...ες τοῦ Ἀχιλλέως, τοὺς Μαραθωνομάχους καὶ τοὺς Τριακοσίους, τοὺς ἑταίρους τοῦ Ἀλεξάνδρου, τοὺς ἀκρίτες τοῦ Ἡρακλείου καὶ τοῦ Βουλγαροκτόνου, τοὺς συμπολεμιστὲς τοῦ Παλαιολόγου, τοὺς κλέφτες τῶν Κολοκοτρωναίων, τοὺς Μακεδονομάχους, τοὺς ἀετοὺς τῆς Πίνδου καὶ τοὺς ἀντάρτες τοῦ Γρίβα-Διγενῆ. Καὶ κρίκος αὐτῆς τῆς ἀλυσσίδος, σὲ θεωρεῖ ἄξιο ἡ Πατρίδα νὰ γίνῃς ἐσύ, ἐσένα σοῦ κάνει αὐτὴν τὴν μέγιστη τιμὴ καὶ σοῦ ἀναθέτει αὐτὴν τὴν βαρειὰ εὐθύνη.
ΑΛΛΑ',
Καὶ τὰ ὅσα λέγει τὸ ἄρθρο εἶναι πολὺ σωστὰ καὶ ἀπαραίτητα. Γιατί νὰ μὴν εἶναι ἀπαιτητικὴ ἡ ἐκπαίδευσι, νὰ χαίρεται ὁ νέος νὰ γίνεται μάχιμος, ἰκανός; Νὰ ἀθλεῖται, νὰ σκληραγωγεῖται, νὰ μαθαίνῃ ὅπλα καὶ αὐτοάμυνα, νὰ μαθαίνῃ καὶ νὰ ζῇ στὴν φύσι; Ἐδῶ πληρώνει τόσος κόσμος γιὰ ξέρω-γώ τάε-κβό-ντό καὶ γυμναστήρια, καὶ ὁ στρατὸς ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ προσφέρει πολὺ πιὸ ὁλοκληρωμένη καὶ πολύπλευρη ἄσκησι καὶ γνώσεις καὶ ἐμπειρίες, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι ἐπιθυμητὸς -καὶ γιὰ πολλοὺς λόγους ἀναγκαῖος;

Ανώνυμος 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 11:52:00 μ.μ. EEST  

Παρατήρησα ότι δεν δημοσίευσες κανένα από τα δύο σχόλιά μου στα δύο άρθρα. Είναι θλιβερό αυτό που κάνεις στο blog σου. Δεν θα ασχοληθώ ξανά μαζί σου και με το καταγέλαστο blog σου. Όπως ευχήθηκες κι εσύ σε έναν άλλο ανώνυμο, περαστικά σου.

Αερομεταφερόμενος 12 Σεπτεμβρίου 2010 - 12:34:00 π.μ. EEST  

Είναι καιρός να σταματήσουμε να κατηγορούμε όλους τους άλλους εκτός του εαυτού μας και να κοιτάξουμε σε έναν καθρέφτη και να αναλογιστούμε αν εμείς κάνουμε αρκετά για να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε στην Πατρίδα μας. Είμαστε λοιπόν έτοιμοι να πολεμήσουμε αν χρειαστεί; Όχί; Φταίνε οι άλλοι (το κράτος και ο Ε.Σ που δεν μας εκπαίδευσε;) Και εμείς τι κάνουμε για να το διορθώσουμε; Θα πάμε άκλαφτοι (όπως έλεγε ένας Διμοιρίτης μου) και θα λέμε φταίνε οι άλλοι, ή θα γραφτούμε σε σωματεία εφέδρων όπως η ΛΕΦΕΔ για να πάρουμε έστω και μια στοιχειώδη εκπαίδευση, αυτό το κάτι παραπάνω που δεν πήραμε στην θητεία μας; Ας αναρωτηθεί ο καθένας μας και ας πράξει κατά συνείδηση!

enkripto 12 Σεπτεμβρίου 2010 - 1:04:00 π.μ. EEST  

Ανώνυμε προβοκάτορα, οπως βλέπεις τα σχολια σου ειναι αναρτημένα, ακόμα και οι ύβρεις.

Οπότε αδίκως παριστάνεις την απορη κορασίδα.

Νίκος 12 Σεπτεμβρίου 2010 - 1:42:00 π.μ. EEST  

"ΤΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ[.....]ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΦΥΛΩΝ (ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΣΛΑΥΟΙ-ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΙΔΕΣ-ΒΛΑΧΟΙ-ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ-ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΑΒΩΝ -ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΡΩΜΙΟΥΣ-ΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΙΩΝΕΣ-ΛΙΓΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΛΠ)...

=====================================

επίσης από ανδρομέδειους, νεφελίμ, εσκιμώους και υποχθόνια βριλ....

Ανώνυμος 13 Σεπτεμβρίου 2010 - 3:52:00 μ.μ. EEST  

Είναι γεγονός ότι η θητεία υπονομεύεται και εκ των έσω, όπως είναι επίσης γεγονός, ότι ουσιαστική εκπαίδευση θα σήμαινε ξεβόλεμα πολλών: Άλλο να επιβλέπεις κάποιους αραχτούς, που σου κάνουν και κανένα σκούπισμα - σφουγγάρισμα, και άλλο να μετατρέψεις σε "μαχητές", ανθρώπους που δεν έχουν κρατήσει ποτέ τους όπλο ή δεν έχουν σκαρφαλώσει ποτέ σε δέντρο, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη της σωματικής τους ακεραιότητας. Έπειτα, είναι και το οικονομικό: πόσα πυρομαχικά, λ.χ., ξοδεύει σήμερα ένας εκπαιδευόμενος οπλίτης και πόσα θα ξόδευε, αν λάμβανε την εκπαίδευση που οραματίζεται ο συντάκτης;
Κατά τα άλλα, υπάρχουν όντως ανησυχητικά πολλές ομοιότητες μεταξύ της σημερινής ελληνικής και της γαλλικής "πουρκουαδικής" κοινωνίας.
Πώς όμως να μην είσαι "πουρκουάς", όταν αποτελεί βεβαιότητα ότι, την κρίσιμη στιγμή, στην πρώτη γραμμή προς ανάλωση θα βρεθούν μόνο όσοι δεν έχουν ...ούτε έναν γνωστό; Ας φροντίσουν οι ένστολοι, πρώτοι απ' όλους, να σταματήσουν να επιβεβαιώνουν έμπρακτα την αντίληψη ότι όσοι δεν χρησιμοποιούν μέσον, είναι κορόιδα!

ΑΧΕΡΩΝ 14 Σεπτεμβρίου 2010 - 3:44:00 π.μ. EEST  

Ο Πολιτης Οπλιτης ειναι το πολυτιμοτερο κεφαλαιο του Εθνους.Οταν Αυτος λειψει,θα λειψει και το Εθνος.Τα συγχαρητηρια μου στον συντακτη του αρθρου.

Tommygun 14 Σεπτεμβρίου 2010 - 7:08:00 μ.μ. EEST  

Η θητεια θα αποκτησει νοημα οταν:

1. Οι αμυντικες δαπανες ειναι λογικες και οχι στην υγεια του καραγκιοζη. (Ρωτηστε απο περιεργεια ποσο κοστιζει μια καναδεζα η ποσο αξιοπιστα εχουν αποδειχτει τα LEO 2 Hel και θα εκπαλγειτε)

2. Οι ευελπιδες σταματησουν να βασανιζονται απο το συνδρομο του "μαχιμου" και θεωρουν τον οπλιτη κοπριτη και τον δοκιμο γιωτα που κανει μονο για υπηρεσιοσκυλο.

3. Τα στελεχη καταλαβουν τις εννοιες "ανατροφη" και "σεβασμος" και δεν τα ισοπεδωνουν ολα επειδη ειναι "παλιουρες".

4. Ο θεσμος των ΕΠΟΠ-ΕΦΥΕΣ-ΕΜΘ-ΟΒΑ σταματησει να ειναι στοχος ειρωνικων σχολιων και αναγνωριστει οτι μπορει μεν να μην ειναι αποφοιτοι στρατιωτικων σχολων αλλα βγαζουν ολη την λαντζα.

5. Το κρατος σταματησει να συμπεριφερεται στους πολιτες του ως πολιτες β' κατηγοριας που εχουν μονο υποχρεωσεις και ποτε δικαιωματα.

6. Οταν η παιδεια προωθησει την κριτικη σκεψη και απορριφθει επιτελους το καρκινωμα της παπαγαλιας.

Ανώνυμος 13 Οκτωβρίου 2010 - 11:24:00 μ.μ. EEST  

ΚΑΛΑ ΡΕ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ΄;΄ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΛΙΓΟ. ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΕΦΕΔΡΟΥΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜ. ΚΑΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΛΟΥΣ. ΕΝΩ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΥΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Κ ΕΜΕΙΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP