Ἡ γλαῦξ ἐξακολουθεῖ νά ἵπταται!

Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

Πέρασαν δεκαέξι μέρες από το τραγικό δυστύχημα με το ΑΗ-64DHA του 2ου ΤΕΕΠ στο αεροδρόμιο των Μεγάρων που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο μελών του πληρώματος. Δυστυχώς είχαμε την συνηθισμένη αντιμετώπιση του θέματος από τα ΜΜΕ και μάλιστα από διαπιστευμένους στρατιωτικούς συντάκτες που υποτίθεται κάτι γνωρίζουν περισσότερο σχετικά με τα στρατιωτικά θέματα από τον συνηθισμένο μαρκουτσοφόρο και οι οποίοι έβγαλαν πόρισμα πριν από την επιτροπή διερεύνησης χρησιμοποιώντας τις μαντικές ικανότητες του τηλεφώνου τους. Και μετά από δύο μέρες το θέμα ξεχάστηκε, όπως γίνεται συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό όμως δεν είναι το θέμα μας. Το σημαντικό εκτός από την απώλεια δύο ικανότατων στελεχών του ΕΣ, του Τχη (ΑΣ) Ανδρέα Δερμάρη και του Αλχία (ΑΣ) Κωνσταντίνου Γκιώκα, είναι ότι η Ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει με απίστευτη επιπολαιότητα θέματα που άπτονται όχι μόνο της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ΕΔ αλλά και της ασφάλειας πτήσεων.

Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Και στην ΠΑ έχουν παρατηρηθεί αντίστοιχα φαινόμενα τα τελευταία χρόνια, χωρίς κάποιο σημάδι αλλαγής της κατάστασης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση της δεύτερης παρτίδας των επιθετικών ελικοπτέρων Απάτσι, τα οποία εντάχθηκαν επίσημα στην δύναμη του ΕΣ τον περασμένο Φεβρουάριο, μετά από καθυστέρηση σχεδόν 3 των, ύστερα από προβλήματα οικονομικής και όχι μόνο φύσεως, έγινε κάτι που συμβαίνει συχνά τα τελευταία χρόνια σε προμήθειες πτητικού υλικού. Διακόπτεται η τεχνική υποστήριξη από την κατασκευάστρια εταιρία αποσύρονται οι 3 Αμερικανοί Τεχνικοί/Εκπαιδευτές και κυρίως διακόπτεται το follow on support, η ροή των ανταλλακτικών δηλαδή. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στις διαθεσιμότητες των πτητικών μέσων αλλά και στην ασφάλεια πτήσεων μιας και συνεπάγεται διακοπή της εκπαίδευσης των τεχνικών, όσων δεν έχουν παραιτηθεί ακόμη δηλαδή, λιγότερες ώρες για εκπαίδευση στον αέρα και πιθανόν άλλες πιο σοβαρές συνέπειες σε περίπτωση που δεν γίνει έγκαιρη αντικατάσταση κρίσιμων υλικών στο σκάφος.




Ο Τχης (ΑΣ) Ανδρέας Δερμάρης στα χειριστήρια ενός ΑΗ-64DΗΑ του 2ου ΤΕΕΠ. Φωτογραφία κατόπιν αδείας του Ιωάννη Λέκκα, eagleaviation.gr


Οι πολιτικοί μας ίσως συγχέουν τα α/φη και τα Ε/Π με τις κρατικές τους λιμουζίνες, όπου μπορεί να βάλουν π. χ. απλό ορυκτέλαιο αγορασμένο από το σούπερ μάρκετ, ή να καθυστερήσουν ένα σέρβις για 5 ή 10 χιλιάδες χλμ. προκειμένου να κάνουν οικονομία. Το πολύ πολύ να χρεώσουν στον φορολογούμενο μερικές εκατοντάδες € στο επόμενο σέρβις. Στα πτητικά μέσα περιθώρια για τέτοιες αλχημείες δεν υπάρχουν! Ζωές πετάνε και τα ιπτάμενα μέσα κοστίζουν δεκάδες εκατομμύρια το καθένα. Η ΓΔΑΕΕ και το ΥΕΘΑ έχουν το ελεύθερο να διακόπτουν όποτε θέλουν εκπαίδευση και ροή ανταλλακτικών; Με ποιά κριτήρια; Ποιόν έλεγχο; Προηγήθηκε σχετική μελέτη πριν ληφθεί η απόφαση; Άραγε ο Εισαγγελέας του Στρατοδικείου που διενεργεί την προανάκριση, θα καλέσει τους υπεύθυνους για την μη ανανέωση της συμφωνίας και θα εξετάσει εάν τίθεται θέμα ασφάλειας πτήσεων; Θα καλέσει όχι μόνο τους ιεραρχικά υπεύθυνους στρατιωτικούς αλλά και τους υπεύθυνους πολιτικά από την ΓΔΑΕΕ και το ΥΕΘΑ; Να ελπίζουμε πως δε θα κουκουλωθούν οι τυχόν ευθύνες τους αυτή την φορά; Θα ερευνηθεί πόσοι τεχνικοί έχουν μείνει στα Μέγαρα μετά τις αθρόες παραιτήσεις των τελευταίων εβδομάδων λόγω ασφαλιστικού και αν βγαίνουν οι υπηρεσίες και τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας; Ή μήπως χρειάζεται να αναφερθούμε σε συγκεκριμένους αριθμούς για να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι; Θα ερευνηθεί ποιός και με ποιό σκεπτικό έκοψε την εκπαίδευση στον εξομοιωτή πτήσεων στην Αμερική για λόγους οικονομίας νομίζοντας πιθανόν ότι πρόκειται για τουρισμό; Όχι, ο εξομοιωτής γλυτώνει χρήματα σε καύσιμα, ανθρωποώρες και προσφέρει υψηλότατο επίπεδο εκπαίδευσης και μακροχρόνια συμφέρει όχι μόνο οικονομικά αλλά και από πλευράς ασφάλειας πτήσεων, να τον χρησιμοποιούμε. Στην κοντόφθαλμη λογική ορισμένων μανδαρίνων, αυτά είναι ψιλά γράμματα.

Το 2ο αλλά και το 1ο ΤΕΕΠ θα εξακολουθούν να πετάνε, κυρίως στις εσχατιές του Αιγαίου, περιμένοντας να υποδεχτούν όποιον θέλει να δοκιμάσει να επιχειρήσει απόβαση σε Ελληνικό νησί, παρά τις όποιες παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας. Όπως ήταν τα ΑΗ-64Α παρόντα και στο βράδυ των Ιμίων, αλλά ακόμα περιμένουν την διαταγή για απογείωση. Και ο Ανδρέας με τον Κωνσταντίνο θα κοιτάνε από ψηλά όταν θα πλησιάζουν τα αποβατικά πριν γίνουν πυροτεχνήματα.

7 σχόλια:

Αρματιστής 17 Αυγούστου 2010 - 12:14:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ φίλε "εν κρυπτώ"

Κατ' αρχή χαίρομαι που δεν διέκοψες και ελπίζω να συνεχίσεις. Οι φωνές σαν τη δική σου είναι απαραίτητες.

Γράφεις:
"Να ελπίζουμε πως δε θα κουκουλωθούν οι τυχόν ευθύνες τους αυτή την φορά; Θα ερευνηθεί πόσοι τεχνικοί έχουν μείνει στα Μέγαρα μετά τις αθρόες παραιτήσεις των τελευταίων εβδομάδων λόγω ασφαλιστικού και αν βγαίνουν οι υπηρεσίες και τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας; Ή μήπως χρειάζεται να αναφερθούμε σε συγκεκριμένους αριθμούς για να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι;"

Έχω την άποψη ότι οι αριθμοί πρέπει να αναφέρονται. Άλλωστε έχουν αναφερθεί και άλλη φορά αλλού. Και εσύ γράφοντας το παραπάνω, υπονοείς ότι υπάρχει πρόβλημα. Όλοι οι ασχολούμενοι με αυτά τα θέματα γνωρίζουν ότι υπήρχε "θέμα", που μάλλον επιδεινώθηκε λόγω του συνταξιοδοτικού. Ανέκαθεν η υπηρεσία αντιμετώπιζε τα προβλήματα της αεροπορίας στρατού με ιδιαίτερη ελαφρότητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφαση της υπηρεσίας να αποστρατευθούν οι ιπτάμενοι ειδικής μονιμότητας αμέσως μόλις συμπλήρωναν το χρόνο του "συμβολαίου" τους. Έφυγαν τότε δεκάδες έμπειροι αξιωματικοί με χιλιάδες ώρες πτήσης, με τη συμπλήρωση 22 χρόνων υπηρεσίας. Έχω συγγενικό μου πρόσωπο που αποχώρησε το 1997 (σήμερα είναι 55 ετών), με 3.200 ώρες στα Xιούϊ και σε ελικοφόρα Α/Φ. Υπόψη ότι ήθελε να παραμείνει. Μετά από χρόνια του έστελναν επιστολές για ξαναγυρίσει....

Οι αριθμοί πρέπει να γράφονται, διότι έτσι ίσως αφυπνιστούν κάποιες συνειδήσεις ή ταρακουνηθούν οι υπεύθυνοι. Πάνω απ’ όλα ενδιαφέρει πρωτίστως τους πολίτες, γιατί αυτοί τελικά πληρώνουν το λογαριασμό. Άλλωστε όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν τους αριθμούς, είναι πλέον ή βέβαιο ότι τους γνωρίζουν. Τα πάντα είναι γνωστά. Αμφιβάλεις ότι ανάμεσα στους λουόμενους στη Πάχη Μεγάρων, υπάρχουν και κάποιοι που παρατηρούν πόσα και ποια Ε/Π σηκώνονται κάθε μέρα; Μια συστηματική παρακολούθηση και το πτητικό πρόγραμμα της βάσης, γίνεται σχεδόν απόλυτα γνωστό. Με αναγωγή βγαίνει σαφές συμπέρασμα για τις ώρες που βάζουν κάθε μήνα οι χειριστές. Επί πλέον υπήρχαν και τα μάτια των Αμερικάνων τεχνικών που έβλεπαν και οπωσδήποτε έδιναν την αναφορά τους στην υπηρεσία τους.

Αρματιστής 17 Αυγούστου 2010 - 1:05:00 μ.μ. EEST  

Διαβάζω στη wikipedia σχετικά με το Ελικόπτερο ΝΗ-90

Μοναδιαίο κόστος: 16 εκατομμύρια ευρώ
Σύμφωνα με την εφημερίδα Bild
Εμπειρογνώμονες του Γερμανικού Στρατού θεωρούν ότι τα ελικόπτερα ΝΗ-90 δεν είναι ικανά για τη μεταφορά των στρατευμάτων μάχης. Μεταξύ των άλλων αναφέρουν ότι τα καθίσματα είναι κατάλληλα για τη μεταφορά κατ’ ανώτατο όριο βάρους 110 Kg, το οποίο δεν είναι αρκετό για τη μεταφορά ενός πλήρως εξοπλισμένου στρατιώτη. Τα μεταφερόμενα όπλα δεν είναι δυνατόν να εξασφαλιστούν κατά τη μεταφορά. Το δάπεδο του Ε/Π είναι πολύ αδύναμο και μπορεί να καταστραφεί από τις βρώμικες μπότες των στρατιωτών. Για τη προσγείωση του Ε/Π απαιτείται απόλυτα επίπεδο και στέρεο έδαφος. Οι στρατιώτες που μεταφέρουν πλήρη εξοπλισμό δεν μπορούν να εγκαταλείψουν το Ε/Π, καθώς η ράμπα πρόσβασης είναι πολύ αδύναμη.

Τώρα σχετικά με την Ελληνική παραγγελία των ΝΗ-90
Στις 25 Νοεμβρίου 2002, αποφασίστηκε η προμήθεια 42 ελικοπτέρων NH-90 που επιμερίζονταν σε 32 μεταφορικά (+ προαίρεση για 4 ακόμη), 4 υγειονομικού (MEDEVAC) και 6 ειδικών επιχειρήσεων. Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, η σύμβαση που υπογράφηκε την 29η Αυγούστου 2003 μείωσε τον αριθμό τους σε μόλις 20 (16 μεταφορικών και 4 ειδικών αποστολών) με δικαίωμα προαίρεσης 12 επιπλέον μεταφορικών ελικοπτέρων και 2 ελικοπτέρων ειδικών αποστολών.
Το συνολικό κόστος της παραγγελίας ανέρχεται σε 657.000.000 ευρώ και η βασικότερη εκρεμμότητα του προγράμματος αφορούσε στην επιλογή του κινητήρα.

Αν προσέξετε η αρχική απόφαση για την παραγγελία των ΝΗ-90 αναφέρεται σε 42 Ε/Π.
Δηλαδή 42 επί 16 εκατομ που αναφέρει σαν κόστος (σήμερα) η wikipedia, = 672 εκατ. Δηλαδή το περίπου κόστος της παραγγελίας που υπογράφτηκε την29η Αυγούστου 2003, αλλά για 20 Ε/Π. Δηλαδή, κόστος ανά Ε/Π: 32,85 εκατομ ευρώ.

Μπορεί να μας πει κάποιος υπεύθυνα αν υπερτιμολογήθηκαν τα υπόψη Ε/Π σε σχέση με τις τιμές που τα αγόρασαν τα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ???? Αυτά δεν μπορεί να είναι κρυφά. Και μάλιστα αν υπερτιμολογήθηκαν Ε/Π, των οποίων η παράδοση καθυστερεί τέσσερα χρόνια τώρα.

Και όχι μόνο αυτό. Το σπουδαιότερο είναι ότι αφ’ ενός οι Έλληνες χειριστές συνεχίζουν να πετάνε τα Χιούϊ και αφ’ ετέρου δεν έχουμε Ε/Π για να μεταφέρουμε ένα αερομεταφερόμενο τάγμα σε κάποιο νησί αν η ανάγκη το ζητήσει.

enkripto 17 Αυγούστου 2010 - 4:36:00 μ.μ. EEST  

Φίλε Αρματιστή σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, τελικά η σελίδα θα συνεχίσει την λειτουργία της.

Το θέμα "υπερκοστολόγηση ΝΗ-90" είναι μια πολύ πονεμένη ιστορία..

Ανώνυμος 18 Αυγούστου 2010 - 11:19:00 π.μ. EEST  

Πιστεύω ότι σε σύγκριση με την "ανυπολόγιστη" αξία των έμπειρων χειριστών, η αξία του ιπτάμενου υλικού, αν και δεν είναι αμελητέα, δεν αποτελεί συγκρίσιμο μέγεθος.

Ελικόπτερα ή αεροπλάνα μπορείς πληρώνοντας αδρά να βρεις, χειριστές όμως και προσωπικό εδάφους που να σου δίνουν άσσους στην RED FLAG, δεν βρίσκεις όσα χρήματα και να διαθέσεις!!!

Για να δημιουργηθούν τέτοιες σύνθετες ομάδες "Ιπταμένων - Προσωπικού Εδάφους" χρειάζονται πολλά χρόνια, πολύς κόπος και μεγάλη παράδοση!

Ε Κ

Ανώνυμος 18 Αυγούστου 2010 - 11:20:00 π.μ. EEST  

Πιστεύω ότι σε σύγκριση με την "ανυπολόγιστη" αξία των έμπειρων χειριστών, η αξία του ιπτάμενου υλικού, αν και δεν είναι αμελητέα, δεν αποτελεί συγκρίσιμο μέγεθος.

Ελικόπτερα ή αεροπλάνα μπορείς πληρώνοντας αδρά να βρεις, χειριστές όμως και προσωπικό εδάφους που να σου δίνουν άσσους στην RED FLAG, δεν βρίσκεις όσα χρήματα και να διαθέσεις!!!

Για να δημιουργηθούν τέτοιες σύνθετες ομάδες "Ιπταμένων - Προσωπικού Εδάφους" χρειάζονται πολλά χρόνια, πολύς κόπος και μεγάλη παράδοση!

Ε Κ

Tommygun 18 Αυγούστου 2010 - 3:22:00 μ.μ. EEST  

Καλο σας μεσημερι και απο εμενα.

Οφειλω να ομολογησω οτι δεν μπορουσα να περιμενω καλυτερο δωρο για την γιορτη μου (15 Αυγουστου, Παναγιωτης). Παρολο που τον στρατο τον θεωρω (και μαλλον θα συνεχισω να θεωρω) ως αναγκαιο κακο, θα θεωρουσα μεγαλη απωλεια την διακοπη λειτουργιας αυτου του Blog, δεδομενου οτι η πληροφορηση που παρεχεται επι στρατιωτικων και γεωπολιτικων θεματων ειναι υψηλοτατου επιπεδου, συνεπικουρουμενη και απο επαγγελματιες του ελληνικου στρατου, των οποιων η γνωμη εχει την δεουσα βαρυτητα.

Οσον αφορα την πτωση του ελικοπτερου Απατσι, δεν προκειται να κανω καποιο σχολιο, διοτι δεν εχω ουτε το ελαχιστο των γνωσεων επι του θεματος. Θεωρω ομως τουλαχιστον εξοργιστικη και αναλγητη την σταση του ελληνικου κρατους, το οποιο μου αφηνει την εντυπωση οτι θεωρει αναλωσιμο εκλεκτο και εκπαιδευμενο προσωπικο καθως και εξοπλισμο πολλων εκατομμυριων.

Ας ειναι ελαφρο το χωμα που σκεπαζει τους δυο ελληνες πιλοτους.

enkripto 18 Αυγούστου 2010 - 4:56:00 μ.μ. EEST  

Παναγιώτη σε ευχαριστώ απο καρδιας για τα καλά σου λόγια!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP