Ἔκθεση…Προξενικῆς Τέχνης!

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

Πραγματικά είναι να απορεί κανείς με το θράσος ορισμένων παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Θράκη..

Το Σάββατο 16/1/2010, στό Ἱστορικό Μουσεῖο τοῦ Συλλόγου Ἀρχαιοφίλων τῆς Ἀλεξανδρούπολης, ὁ ἐν λόγῳ Σύλλογος καί ἡ ὑπερνοµαρχία Ροδόπης – Ἕβρου (κοµβικό πρόσωπο καί στούς δύο φορεῖς ὁ πρόεδρός τους Γ.Μηνόπουλος), παρουσίασε τήν ἔκθεση Μπατίκ «Ἴχνη, Πολιτισµοί τῆς Ἀνατολίας» τῆς Τουρκάλας καλλιτέχνιδος Asli Deger Sezgin. Μία ἔκθεση πού πέρυσι παρουσιάστηκε στή Θεσσαλονίκη µέ διοργανωτή τήν Δηµοτική Πινακοθήκη τῆς πόλης καί τό Γενικό Προξενεῖο τῆς Τουρκίας στήν συµπρωτεύουσα.

Γιά τή Σεζγκίν λοιπόν µαθαίνουµε ὅτι «πιστεύει στήν οἰκουµενικότητα ἱστορικῶν ἔργων ὅλων τῶν χωρῶν τοῦ πλανήτη καί τά ἐνστερνίζεται ὡς παγκόσµια πολιτιστική κληρονοµιά, δίχως φυλετικούς, θρησκευτικούς καί γλωσσικούς διαχωρισµούς». Κάτι σάν τήν UNESCO, δηλαδή. Ποιά εἶναι λοιπόν ἡ θεµατολογία τῆς ἔκθεσής της; «Ἀπεικονίζει εὑρήµατα, τάφους, ἀνάγλυφα καί θησαυρούς πού βρέθηκαν ἀπό ἀνασκαφές στή χερσόνησο τῆς Ἀνατολίας καί ἀνήκουν στούς πολιτισµούς τῶν Χετταίων, τῶν Οὐράρτου, τῆς Φρυγίας, τῆς Λυδίας, τῆς Καρίας, τῆς Λυκίας…»

Ἔτσι λοιπόν ἡ Σεζγκίν, χωρίς καµµία προκατάληψη καί διαχωρισµό, βρῆκε στή µικρασιατική γῆ τούς παραπάνω πολιτισµούς καί φυσικά κανέναν ἑλληνικό (ἀρχαϊκῆς, κλασικῆς, ἑλληνιστικῆς, βυζαντινῆς ἤ µεταβυζαντινῆς περιόδου). Καί µήν πάει ὁ νοῦς σας στό κακό, ἡ δουλειά της δέν ἔχει ΚΑΜΜΙΑ σχέση µέ τίς γνωστές τουρκικές προσπάθειες πλαγίας ἤ ἄµεσης οἰκειοποίησης τῶν Χετταίων καί τῶν ἄλλων λαῶν τῆς Ἀνατολίας καί τήν καταχώρησή τους ὡς «Πρωτοτούρκων». Αυτά περί τοῦ ρόλου πού μπορεί νά παίζει …ἡ Τέχνη (λέμε τώρα)!

Πάντως ὁ ὑπερνοµάρχης µας πρέπει νά εἶναι ὁ φανατικότερος θαυµαστής τῆς Σεζγκίν. Πῶς ἀλλιῶς νά ἐξηγήσεις τό γεγονός ὅτι παραβρέθηκε καί στή Θεσσαλονίκη πέρυσι, µά καί τήν εἶχε ξαναφέρει στή Θράκη πρίν 21 µῆνες, ἀπό κοινοῦ µέ τόν προξενοσύλλογο Ἐπιστηµόνων Μειονότητας, γιά µιά ἑλληνοτουρκική ἔκθεση ζωγραφικῆς στήν Κοµοτηνή;

Τό γεγονός ὅτι ἡ καλλιτέχνις εἶναι ἀδερφή τοῦ πολιτιστικοῦ ἀκόλουθου τοῦ Προξενείου Κοµοτηνῆς, Μουράτ Σεζγκίν, καί ὅτι φέτος ἔχουµε τοπικές ἐκλογές εἶναι βεβαίως…παντελῶς ἄσχετα µέ τά ἀνωτέρω. Ἀλλοίμονο…

Αντιφωνητής

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP